ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ З ВИКОРИСТАННЯМ СИНЕРГЕТИЧНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

  • М. І. Садовий Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В. Винниченка, Ukraine
  • О. М. Трифонова Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В. Винниченка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.53-55

Анотація

У міру розвитку в Україні інформаційного суспільства перед педагогічними вищими навчальними закладами всі гостріше постає проблема якості підготовки фахівців, зокрема, вчителів технологій, здатних до самоудосконалення та самоорганізації. Одним з шляхів вирішення проблеми полягає у формуванні у майбутніх педагогів синергетичного типу мислення. Відповідно, підготовка до професійної діяльності майбутніх учителів технологій потребує засвоєння методів, принципів, закономірностей синергетики. Ми розглядаємо синергетику, як науку, що займається вивченням систем, що складаються з багатьох підсистем самої різної природи і описує, яким чином взаємодія таких підсистем приводить до виникнення більш удосконалених і стійкіших структур. В цьому зв’язку для забезпечення формування зазначених компетентностейми розробили навчальний план підготовки магістрів спеціальності «Технологічна освіта», яким передбачено вивчення дисципліни «Синергетика в педагогічній освіті».

Ключові слова: підготовка вчителів технологій, синергетичний підхід, синергетичне мислення, навчальна дисципліна.

Информационное общество ставит перед педагогическими высшими учебными заведениями требование относительно подготовки специалистов, в частности, учителей технологий, способных к самосовершенствованию и самоорганизации, то есть задание высшего педагогического учебного заведения сводится к формированию у будущих педагогов синергического типа мышления. Следовательно, подготовка к профессиональной деятельности будущих учителей технологий требует ознакомления их с методами, принципами, закономерностями синергетики. Мы рассматриваем ее как науку, которая занимается изучением систем, которые состоят из многих подсистем самой разной природы и описывает, каким образом взаимодействие таких подсистем приводит к возникновению более усовершенствованных структур. Для обеспечения формирования отмеченных компетентностей учебным планом подготовки магистров специальности «Технологическое образование» предусматривается изучение дисциплины «Синергетика в педагогическом образовании».

Ключевые слова: подготовка учителей технологий, синергический подход, синергическое мышление, учебная дисциплина.

THE USE OF SINERGISTICAL APPROACH Informative society lays down demand before pedagogical higher educational establishments in relation to preparation of specialists, in particular, teachers of technologies apt at selfperfection, id est the task of higher pedagogical educational establishment is taken to forming for the future teachers of sinergistical type of thought. Thus, preparation to professional activity of future teachers of technologies requires the acquaintance of them with methods, principles, conformities to law of synergetics. We examine her as science, which engages in the study of the systems which consist of many subsystems of different nature and describes, how co-operation of such subsystems results in the origin of more improved structures. For providing of forming of marked competence by the curriculum of preparation of master’s degrees of speciality «Technological education» the study of discipline is foreseen «Synergetics in pedagogical education».

Key words: preparation of teachers of technologies, siner-gistical approach, sinergistical thought, educational discipline.

Посилання

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392).

Вознюк А.В. Педагогическая синергетика : монографія /A.В. Вознюк. - Житомир: Изд-во ЖГУ им. И. Франко, 2012. - 812 с.

Садовий М.І. Використання синергетики у навчанні фізики / М.І. Садовий // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова / за ред. B.П. Сергієнка. - К. : Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2011. - Вип. 27. - С. 268-274. - (Серія №5. Педагогічні науки: реалії та перспективи).

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15