ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • В. Л. Бузько Навчально-виховне об ’єднання №6 «Спеціалізована загальноосвітня школа I-III ступенів, центр естетичного виховання «Натхнення», м. Кіровоград, Ukraine
  • С. П. Величко Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.68-70

Анотація

У статті аналізуються етапи розвитку технології дистанційної освіти. Розглянуто можливості запровадження елементів дистанційного навчання у курсі фізики загальноосвітньої школи. Пропонується модель інтеграції дистанційної та очної освіти у курсі фізики загальноосвітніх навчальних закладів, у яких дисципліни вивчаються за різними профілями. Виокремлено форми впровадження та реалізації елементів дистанційного навчання у процесі вивчення фізики. Розглянуто окремі приклади запровадження дистанційного навчання фізики в основній школі з теми «Теплові явища» (8 клас), організації та проведення інтернет-олімпіади з фізики, а також спільного використання сервісів Web 2.0 у підготовці, презентації інтегрованих навчальних проектів і бінарних уроків під час вивчення природничих дисциплін, наприклад, фізики і біології, фізики і хімії та інше.

Ключові слова: дистанційна освіта, загальноосвітня школа, навчання фізики, інтеграційні процеси, бінарні уроки.

В статье анализируются этапы развития технологии дистанционного образования. Рассмотрены возможности внедрения элементов дистанционного обучения в курсе физики общеобразовательной школы. Предлагается модель интеграции дистанционного и очного образования в курсе физики общеобразовательных учебных заведений, в которых дисциплины изучаются по разным профилям. Выделены формы внедрения и реализации элементов дистанционного обучения в процессе изучения физики. Рассмотрены отдельные примеры внедрения дистанционного обучения физике в основной школе по теме «Тепловые явления» (8 класс), организации и проведения интернет-олимпиады по физике, а также совместного использования сервисов Web 2.0 в подготовке, презентации интегрированных учебных проектов и бинарных уроков при изучении естественных дисциплин, например, физики и биологии, физики и химии и прочее.

Ключевые слова: дистанционное образование, общеобразовательная школа, обучение физики, интеграционные процессы, бинарные уроки.

This article analyzes the stages of development of distance education technologies. Considered possibilities of introducing elements of distance learning course in secondary school physics. The model of integration and ocular distance education course in physics of secondary schools in which subjects are studied for different profiles. Pointed out in the form of the introduction and implementation of distance learning elements in the study of physics. Several specific examples of the introduction of distance learning physics in elementary school on the topic «Thermal phenomena» (Grade 8), event Internet Contest in Physics, and sharing Web 2.0 services in the preparation, presentation integrated educational projects and binary classes during the study natural sciences, such as physics and biology, physics and chemistry, and more.

Key words: distance education, secondary school, of learning physics, integration processes, binary lessons.

Посилання

Бузько В.Л. Дистанційний курс «Теплові явища, 8 клас» [Електронний ресурс] / В.Л. Бузько. - Режим доступу: https://sites.google.com/site/dk8klbuzko/home

Бузько В.Л. Навчальний проект « Сонце - джерело натхнення і життя» [Електронний ресурс] / В.Л. Бузько. - Режим доступу: https://sites.google.com/site/projectsunschool6

Добрынин М.А. Дистанционное обучение во Франции / М.А. Добрынин, С.Н. Сухой // Педагогика. - 2001. - № 8. -С. 81-85.

Капранова В.А. Дистанционное обучение в странах ЮгоВосточной Азии / В.А. Капранова, И.А. Тавгень // Адукацыя i выхаванне. - 2002. - № 5. - С. 71-77.

Степанов В.А. Становление и развитие системы высшего образования в Великобритании / В.А. Степанов. - Мн. : Национальный институт образования, 1998. - 102 с.

Тавгень И.А. Дистанционное обучение: опыт, проблемы, перспективы / И.А. Тавгень ; под ред. Ю.В. Позняка. - [2-е изд., исправл. и доп.]. - Мн. : БГУ, 2003. - 227 с.

Дистанционное обучение : [учеб. пособие] / под ред. Е.С. По-лат. - М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 1998. - 192 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15