ШЛЯХИ МОДЕРНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ФІЗИКИ СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ

Автор(и)

  • С. Л. Василенко Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.71-73

Анотація

У статті розглянуто функції самостійної роботи студентів з фізики в умовах впровадження кредитно-модульної системи навчання. Показано, що особливого значення у процесі підготовки самостійної роботи набуває підготовчий етап, на якому має бути реалізована концепція активного засвоєння студентами основ фізики, здійснення особистісно-орієнтованого педагогічного керування самостійною діяльністю, а також формування об’єкт-суб’єктної форми соціокогнітивних відносин між студентом і викладачем та між самими студентами у процесі навчання. Констатовано, що особливого значення самостійна роботу набуває у процесі навчання фізики студентів напрямів підготовки «математика, інформатика», «математика, фізика», що вимагає переходу до інноваційних моделей організації самостійної роботи.

Ключові слова: нормативна навчальна дисципліна «Загальна фізика», самостійна діяльність студентів з фізики, інноваційні моделі організації самостійної діяльності з фізики.

В статье рассматриваются функции самостоятельной работы студентов по физике в условиях внедрения кредитномодульной системы обучения. Показано, что особое значение в процессе подготовки самостоятельной работы имеет подготовительный этап, на котором должна быть реализована концепция активного усвоения студентами основ физики, осуществление личностно-ориентированного педагогического управления самостоятельной деятельностью, а также формирование субъект-объектной формы социкогнитивных отношений между студентом и преподавателем и между самим студентами в процессе обучения. Констатировано, что особое значение самостоятельная познавательная деятельность приобретает в процессе обучения физике студентов, получающих специальности, в которых физика не является базовой дисциплиной, в частности «математика, информатика», «математика, физика». Предложено в этом случае использовать модернизированные с учётом требований времени формы организации самостоятельной работы, а именно инно-
вационные модели, которые характеризуются возможностью системного использования методов и приёмов педагогического воздействия, направленных на постоянное приобщение студентов к активной познавательной деятельности. Обосновано, что каждый вид самостоятельной деятельности студентов по физике должен быть обеспечен специальными заданиями для формирования отдельных видов профессиональной деятельности, что значительно повысит уровень формирования профессиональной компетентности будущих учителей.

Ключевые слова: нормативная учебная дисциплина «Общая физика», самостоятельная деятельность студентов по физике, инновационные модели организации самостоятельной деятельности по физике.

The article deals with the functions of independent work on physics in the implementation of the credit-module system. Shown to be particularly important for the process of self-study takes a preparatory stage, which should be realized by the concept of active learning students the basics of physics, the implementation of student-centered teaching self-management activities, as well as forming the object-subject forms socio-cognitive relationship between student and between the teacher and by the students in the learning process. Stated that the special importance of independent work becomes in learning physics students field of «Computer Science, mathematics, physics,» which requires a transition to an innovative model of independent work.

Key words: normative discipline «General Physics» independent activity of students in physics, innovative models of self-employment in physics.

 

Посилання

Андрущенко В.П. Стратегія для освіти (за матеріалами звіту відділу філософії та прогнозування розвитку освіти Інституту вищої освіти АПН України) / В.П. Андрущенко // Вища освіта України. - №3. - 2006. - С. 5-9.

Атаманчук П.С. Методологічні особливості професійної підготовки майбутніх учителів фізики / П.С. Атаманчук, В.В. Мендерецький // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. - Серія: Педагогічні науки. -Чернігів : ЧОПУ, 2004. - Вип. 23. - №23. - С. 147-154.

Сергієнко В.П. Інтеграція фундаментальності і професійної спрямованості курсу загальної фізики в підготовці вчителя : [монографія] / В.П. Сергієнко. - К. : НПУ 2004. - 360 с.

Шут М.І. Методологічні аспекти підготовки фахівців з фізики / М.І. Шут, Л.Ю. Благодаренко // Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія № 3: «Фізика і математика у вищій і середній школі» : зб. наук. праць. - К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2006. - Вип. №2. - С. 20-22.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15