ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Б. О. Грудинін Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.78-81

Анотація

Статтю присвячено дослідженню проблеми готовності майбутніх вчителів до використання інновацій у педагогічній діяльності. Аналізується термін «інновація». Обґрунтовується необхідність активного впровадження інновацій у педагогічний процес загальноосвітньої школи. Подаються результати педагогічного експерименту, проведеного серед студентів напряму підготовки 6.040203 Фізика* (ІІІ та IV курси) та спеціальності 8.04020301 Фізика* (VI курс - магістри) низки вищих педагогічних закладів України щодо перевірки готовності майбутніх учителів фізики використовувати педагогічні інновації в процесі професійної діяльності. Аналізуються результати обробки студентських анкет, бесід зі студентами та вчителями (викладачами) фізики у загальноосвітніх закладах та вишах, а також результати спостережень за процесом проходження педагогічної практики студентами зазначених напрямів підготовки та спеціальностей.

Ключові слова: інновація, педагогічна інновація, професійна діяльність.

Статья посвящена исследованию проблемы готовности будущих учителей к использованию инноваций в педагогической деятельности. Анализируется термин «инновация». Обосновывается необходимость активного внедрения инноваций в педагогический процесс общеобразовательной школы. Подаются результаты педагогического эксперимента, который был проведен среди студентов направления подготовки 6.040203 Физика* (ІІІ и IV курсы), а также специальности 8.04020301 Физика* (V! курс - магистры) ряда высших учебных заведений Украины с целью проверки готовности будущих учителей физики использовать педагогические инновации в будущей профессиональной деятельности. Анализируются результаты обработки студенческих анкет, собеседований со студентами и учителями (преподавателями) физики общеобразовательных и высших педагогических учреждений, а также результаты наблюдений за процессом прохождения педагогической практики студентами указанных направлений подготовки и специальностей.

Ключевые слова: инновация, педагогическая инновация, профессиональная деятельность.

The article investigates the problem of readiness of the future teachers to use innovations in teaching activities. We analyze the term «innovation». The necessity of active innovation in the pedagogical process of secondary school. The article served results of pedagogical experiment, which was conducted among students training direction 6.040203* Physics (III and 

IV courses) and specialty 8.04020301* Physics (VI course -masters) a number of higher educational universities of Ukraine to check readiness of the future teachers of physics to the use of pedagogical innovations in the process of their professional activities. The results of the processing of student questionnaires, interviews with students and teachers (teachers) physics secon-
dary and higher educational institutions, as well as observations of the process of teaching practice students passing these training areas and specialties.

Key words: innovation, pedagogical innovations, professional activities.

Посилання

Закон України «Про інноваційну діяльність» від 04.07.2002 № 40-IV. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/ show/40-15

Ляшенко О.І. Українська школа на шляху до якісної освіти [Електронний ресурс] / О.І. Ляшенко // Освітологічний дискурс : мат. Міжнародної конференції «Ефективна школа: фактори успіху». - 2011. - № 2 (4). - С. 1-7. - Режим доступу до журналу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/osdys/2011_2/ index.html

Никсон Ф. Роль руководства предприятия в обеспечении качества и надежности : пер. с англ. / Ф. Никсон. - М. : Изд-во стандартов, 1990. - 210 с.

Расходы на НИОКР (в % от ВВП). Данные Всемирного банка. [Сайт]. - Режим доступу: URL: http://data.world-bank.org/indicator/GB.XPD.RSDV. GD.ZS?order=wbapi_ data_value_2011+wbapi_data_value+wbapi_data_value-last&sort=asc

Санто Б. Инновация как средство экономического развития : пер. с венг. / Б. Санто. - М. : Прогресс, 1990. - 296 с.

Саух П.Ю. Сучасна освіта: портрет без прикрас (між негативною креативністю ідей і українською вестернізацією / П.Ю. Саух // Матеріали першої Всеукраїнської науково-практичної конференції «Освітологія - науковий напрям інтегрованого пізнання освіти / [авторський колектив: В.Г. Кремень, О.В. Сухомлинський, І.Д. Бех, В.О. Огнев’юк та ін.]. - К., 2011. - С.77-91.

Соловйов В.П. Інноваційний розвиток регіонів: питання теорії та практики : монографія / В.П. Соловйов, Г.І. Ко-реняко, В.М. Головатюк. - К. : Фенікс, 2008. - 224 с.

Твисс Б. Управление научно-техническими нововведениями : сокр. пер. с англ. / Б. Твисс ; автор. предисл. и науч. ред. К.Ф. Пузыня. - М. : Экономика, 1989. - 271 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15