ДИДАКТИЧНА ПІДТРИМКА ПРОЦЕСУ РЕАЛІЗАЦІЇ КУЛЬТУРНО-ІСТОРИЧНОЇ СКЛАДОВОЇ ЗМІСТУ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ В ШКОЛІ

Автор(и)

  • Т. М. Попова Керченський державний морський технологічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.108-111

Анотація

Одним із пріоритетних напрямків розвитку системи освіти в Україні в процесі її гуманізації і гуманітаризації є звернення до національних і загальнолюдських цінностей, постійне підвищення якості освіти, оновлення змісту фізичної освіти та форм організації навчально-виховного процесу. Як наслідок, велику роль і значення набуває культурно-історична компонента змісту фізичної освіти в школі, реалізація якої є практичним засобом гуманізації і гуманітаризації навчально-виховного процесу з фізики.

У статті розкрито напрямки розвитку дидактичної підтримки процесу практичного впровадження культурно-історичної складової змісту навчання фізики в школі на засадах використання культурно-історичного принципу, що реалізує взаємодію особистості з наукою і культурою суспільства. Тим самим зміст фізичної освіти збагачується культурно-історичними, національними, етнічними, етичними і т.д. компонентами.

Ключові слова: процес гуманізації і гуманітаризації фізичної освіти, навчально-виховний процес із фізики, зміст фізичної освіти, культурно-історичний дидактичний принцип, культурно-історична складова змісту навчання фізики.

Одним из приоритетных направлений развития системы образования в Украине в процессе ее гуманизации и гуманитаризации является обращение к национальным и общечеловеческим ценностям, постоянное повышение качества образования, обновление содержания физического образования и форм организации учебно-воспитательного процесса. Как следствие, огромную роль и значение приобретает культурно-историческая компонента содержания физического образования в школе, реализация которой является практическим средством гуманизации и гуманитаризации учебно-воспитательного процесса по физике.

В статье раскрыты направления развития дидактической поддержки процесса практического внедрения культурноисторической составляющей содержания обучения физике на основе использования культурно-исторического принципа, что реализует взаимодействие личности с наукой и культурой общества. Тем самым содержание физического образования обогащается культурно-историческими, национальными, этническими, этическими и т.д. компонентами.

Ключевые слова: процесс гуманизации и гуманитаризации физического образования, учебно-воспитательный процесс по физике, содержание физического образования, культурно-исторический дидактический принцип, культурно-историческая компонента содержания физического образования.

One of the development trends priorities of education system in Ukraine during its humanization and humanitarization is an appeal to the national and universal values, continuous improvement of education quality update content of physical education and forms of organization of the educational process. As a result, a huge role and importance acquires a cultural-historical component of physical education content at secondary school, the implementation of which is a practical means of physics educational process humanization and humanitarization.

The article reveals the direction of the development of didactic support the process of the cultural-historical component content of teaching physics practical implementation on based the using a cultural-historical principle that implements the interaction of the person with the science and culture of the society. Thus, the content of physical education enriched a cultural-historical, national, ethnic, ethical, etc. component.

Key words: the process of humanization and humanitariza-tion of physical education, the educational process on physics, the content of physical education, cultural and historical didactic principle, cultural and historical component of the physical education content.

Посилання

Попова Т.М. Культурно-історичний зміст навчання фізики в загальноосвітній школі. Частина І / Т.М. Попова.. - Х. : Основа, 2011. - 128 с. - (Б-ка журн. «Фізика в школах України»; вип. 8 (92)).

Попова Т.М. Культурно-історичний зміст навчання фізики в загальноосвітній школі. Частина ІІ / Т.М. Попова.. -Х. : Основа, 2011. - 96 с. - (Б-ка журн. «Фізика в школах України»; вип. 9 (93)).

Попова Т.М. Цикл програм курсів за вибором для X-XI (XII) класів загальноосвітніх навчальних закладів «Історія фізики і розвиток технічної культури» : навч.-метод. посібн. / Т.М. Попова. - Керч : РВВ КДМТУ 2010. - 48 с.

Popova T. Cultorological aspect of physics education in the secondary school / T. Popova // Proceedings of 3-th International Conference «Global Cooperation in Engineering Education : Innovative Technologies, Studies and Professional Development», October 1-3, 2009. - Kaunas : Technologya, 2009. - 230 p. - P. 36-38.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15