ТЕХНОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДНИХ ЯКОСТЕЙ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • Р. В. Семенишена Подільський державний аграрно-технічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.112-114

Анотація

У статті розглянуто сутність процесу навчання, функції процесу навчання та значення процесу навчання фізики, що сприяє формуванню в учнів світоглядних понять. Цілеспрямоване формування світогляду учнів - складний, багатозначний процес теоретичної, практичної та когнітивної діяльності суб’єкта. В навчальному процесі школи переважно і відбувається формування наукового світогляду людини, тому в основі дослідження - методи цілеспрямованого формування наукового світогляду учнів. Висвітлена проблема формування переконань як важливого елементу наукового світогляду.

Розглянута особливість змісту шкільного курсу фізики, який побудований на основі фізичної картини світу, що сприяє формуванню наукової картини світу та в основі якої лежать світоглядні знання найвищого порядку.

Ключові слова: навчальний процес, науковий світогляд, методи формування наукового світогляду учнів.

В статье рассмотрены сущность процесса обучения, функции процесса обучения и значение процесса обучения физике способствует формированию формирование у учащихся мировоззренческих понятий. Целенаправленное формирование мировоззрения учащихся - сложный, многозначный процесс теоретической, практической и когнитивной деятельности субъекта. В учебном процессе школы преимущественно и происходит формирование научного мировоззрения человека, 

поэтому в основе исследования - методы целенаправленного формирования научного мировоззрения учащихся. Освещена проблема формирования убеждений как важного элемента научного мировоззрения. Рассмотренная особенность содержания школьного курса физики, который построен на основе физической картины мира, которая способствует формированию научной картины мира и в основе которой лежат мировоззренческие знания самого высокого порядка.

Ключевые слова: учебный процесс, научное мировоззрение, методы формирования научного мировоззрения учащихся.

This article examines the nature of the learning process, the functions of the learning process and the value of the learning
process of physics which contributes to development of students ideological concepts.

Purpose full formation out look students - complex, meaning full process of theoretical, practical and cognitive activity of the subject, the educational process of the school and is formed mainly scientific out look of people, so based on research -methods purpose full formation of a scientific out look of students. This problems of forming beliefs as an important element of the scientific world view. Considered the feature content of school physics course, which is based on the physical world, which contributes to a scientific world and which is based on the philosophical knowledge of the highest order.

Key words: education and scientific outlook, methods of forming a scientific outlook of students.

Посилання

Атаманчук П.С. Методичні основи управління навчанням фізики : монографія / П.С. Атаманчук, О.М. Семерня. -Кам’янець-Подільський : КПДУ, інформ.-видавн. відділ, 2005. - 196 с.

Авдеева И.М. Раскрытие ценностных аспектов науки как средство формирования интереса к знаниям : дис. ... канд. пед. наук / И.М. Авдеева . - М., 1988. - 238 с.

Аканова P.A. Формирование ценностных ориентаций школьников к знаниям по физике на современном уровне : автореф. дис. ... канд. пед. наук / P.A. Аканова. - М., 1987. - 16 с.

Алексеев П.А. Тенденции модернизации преподавания физики в средней школе Великобритании : дис. ... канд. пед. наук / П.А. Алексеев. - М., 1975. - 21 с.

Аллаберенов П.А. Методические основы реализации практической направленности курса физики в общеобразовательной школе : автореф. дис. ... д-ра пед. наук / П.А. Ал-лаберенов ; ТПИ. - Ташкент, 1992. - 36 с.

Астафьев А.К. Естествознание и гуманитаристика возможна ли интеграция? / А.К. Астафьев // Естественно-научное и социогуманитарное знание. Методологические аспекты взаимодействия. - Л. : Из-во ЛГУ 1990. - С. 24-40.

Астрономия. - M. : Просвещение, 1992. - С. 174-192.

Атаманчук П.С. Управління процесом навчально-пізнавальної діяльності / П.С. Атаманчук. - Кам’янець-Подільський : К-ПДПУ 1997. - 136 с.

Бургун І.В. Формування наукового світогляду учнів основної школи у навчанні фізики : дис. ... канд. пед. наук / І.В. Бургун. - Запоріжжя, 2001. - 296 с.

Гончаренко С.У Формування наукового світогляду учнів під час вивчення фізики / С.У Гончаренко. - К. : Рад. шк., 1990. - 208 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15