ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ З ФІЗИКИ

Автор(и)

  • С. П. Стецик Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.114-117

Анотація

У статті розглянуто можливості інноваційних технологій в контексті їх використання для індивідуалізації навчальної діяльності учнів з фізики, сформулювати вимоги щодо відбору освітніх технологій, які можуть бути використані в індивідуалізації при навчанні фізики.

У ході дослідження нами проаналізовано можливості інноваційних технологій як засобу індивідуалізації навчальної діяльності учнів з фізики. Також були визначені вимоги до відбору інноваційних технологій, які можуть бути використані в індивідуалізації при навчанні фізики. Означено складові елементи які включає в себе методика впровадження технологій навчання.

В освіті існує невідповідність між стратегічною метою освіти і реальною діяльністю загальноосвітнього навчального закладу Розв’язати цю невідповідність, на нашу думку, покликані інноваційні освітні технології, виникнення й розвиток яких зумовлені ступенем розвитку суспільства й науки.

Технології індивідуалізації навчання можуть сприяти підвищенню якості освіти і розвитку особистості школяра. Вибір або розробка оптимальних технологій навчання, їх упровадження в навчальний процес з фізики та оцінка їх ефективності, сприятиме розвитку особистості учня.

Ключові слова: індивідуалізація навчання, педагогічна технологія, інноваційні освітні технології, фізика.

В статье рассмотрены возможности инновационных технологий в контексте их использования для индивидуализации учебной деятельности учеников по физике, сформулированы требования относительно отбора образовательных технологий, которые могут быть использованы в индивидуализации при обучении физики.

В ходе нашего исследования, проанализированы возможности инновационных технологий как средства индивидуализации учебной деятельности учеников по физике. Также определены требования к отбору инновационных технологий, которые могут быть использованы в индивидуализации при обучении физики. Отмечено составные элементы которые включают в себя методику внедрения образовательных технологий.

В образовании существует несоответствие между стратегической целью образования и реальной деятельностью общеобразовательного учебного заведения. Развязать это несоответствие, на наш взгляд, призваны инновационные образовательные технологии, возникновение и развитие которых предопределены степенью развития общества и науки.

Технологии индивидуализации обучения могут способствовать повышению качества образования и развитию личности школьника. Выбор или разработка оптимальных технологий обучения, их внедрения, в учебный процесс по физике и оценка их эффективности будет содействовать развитию личности ученика.

Ключевые слова: индивидуализация обучения, педагогическая технология, инновационные образовательные технологии, физика.

To consider possibilities of innovative technologies in the context of the use of them for individualization of educational 

pupil’s activity from physics, to formulate requirements in relation to the selection of educational technologies which can be used in the individualization at the studies of physics.

During research we are analyse possibilities of innovative technologies as instrumentality of individualization of educational pupil’s activity from physics. Also there were certain requirements to the selection of innovative technologies which can be used for individualization at the studies of physics. Component elements are marked which the methods of introduction of technologies of studies include for itself.

In the education we can see contradiction between the strategic purpose of education and real activity of general educational estab-
lishment. It is possible to solve this contradiction with using innovative educational technologies, origins and development of which predefined by the degree of development of society and science.

Technologies of individualization of studies can assist upgrading of education to development of personality of pupils. A choice or development of optimal technologies of studies, their introduction, in an educational process from physics and estimation of their efficiency will assist to development of pupil’s personality.

Key words: individualization of studies, pedagogical technology, innovative educational technologies, physics.

Посилання

Андрєєва В.М. Настільна книга педагога / В.М. Андрєєва, В.В. Григораш. - Х. : Основа, 2006. - 352 с.

Галатюк Ю.М. Теоретико-методичні й технологічні аспекти моделювання проектної навчальної діяльності з фізики / Ю.М. Галатюк // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. - Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2011. -Вип. 98. - С. 26-29.

Наволокова Н.П. Практична педагогіка для вчителя / Н.П. На-волокова, В.М. Андрєєва. - Х. : Основа, 2009. - 120 с.

Національна доктрина розвитку освіти України в XXI столітті // Освіта України. - 2001. - №29. - С. 4-7.

Паламарчук В.Ф. Першооснови педагогічної інноватики / В.Ф. Паламарчук. - К. : Знання України, 2005. - Т. 1 - 420 с.

Петросян О.Р. Метод проектів на уроках фізики / О.Р. Петросян // Фізика в школах України. - 2010. - № 6. - 36 с.

Рабунский Е.С. Индивидуальный подход в процессе обучения школьников (на основе анализа их самостоятельной учебной деятельности) / Е.С. Рабунский. - М. : Педагогика, 1975. - 184 с.

Романовська М.Б. Метод проектів у виховному процесі / М.Б. Романовська. - Х. : Ранок, 2007. - 160 с.

Селевко Г.К. Педагогические технологии на основе информационно-коммуникационных средств / Г.К. Селевко. - М. : НИИ школьных технологий, 2005. - 208 с.

Технології розвитку критичного мислення учнів / Кроуфорд А., Саул В., Метьюз С., Макінстер Д. ; наук. ред., пе-рекл. О.І. Пометун. - К. : Плеяди, 2006. - 220 с.

Шарко В.Д. Сучасний урок / В.Д. Шарко. - К., 2006. - 224 с.

Salomon J. What is Technology? The Issue of its origins and definitions / J. Salomon // History of technology. - 1984. -Vol. 1. - Р. 113-156.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15