МЕТОДИЧНА СИСТЕМА НАВЧАННЯ ФІЗИКИ В СТАРШІЙ ШКОЛІ НА ЗАСАДАХ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Н. В. Форкун Кам ’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.117-119

Анотація

В статті розглянута методична система навчання фізики в старшій школі на засадах компетентнісного підходу та її теоретична модель. Теоретична модель містить цілемотиваційний, змістовий, організаційний, контрольно-регулювальний, результативно-критеріальний та управлінський компоненти, що ґрунтуються на принципах компетентнісного підходу до навчання. Детально описано методичні вимоги до проектування компонентів методичної системи. Встановлено, що методична система навчання фізики функціонує лише тоді, коли визначена мета, завдання, методи, форми, засоби і зміст навчального процесу та здійснюється управління навчальною діяльністю. На основі проведеного дослідження наводиться уточнене поняття «методична система навчання фізики на засадах компетентнісного підходу в старшій школі». Також в статті висвітлено різні підходи до трактування поняття «методична система навчання».

Ключові слова: методична система навчання, фізика, компетентісний підхід, старша школа.

В статье рассмотрена методическая система обучения физики в старшей школе на засадах компетентносного похода и ее теоретическая модель. Теоретическая модель состоит из целемотивационного, содержательного, организационного, контрольно-регуляторного, результативно-критериального, управленческого компонентов, которые основываются на принципах компетентносного подхода к обучению. Детально описано методические требования к проектированию компонентов методической системы. Установлено, что методическая система обучения физики функционирует только тогда, когда определены цель, задания, методы, формы, средства и содержание процесса обучения и совершается управление деятельностью. На основе проведенного исследования наводится уточненное понятие «методическая система обучения физики на основе компетентносного подхода». Также в статье приводятся различные подходы к трактовке понятия «методическая система обучения».

Ключевые слова: методическая система обучения, физика, компетентностный подход, старшая школа.

In clause, the methodical system of studying of the physics on the basis of competence approach at the high school and its theoretical model is considered. Theoretical model consists of purposeful, substantial, organizational, control-adjusting, successful-evaluative, administrative component which are based on principles of competence approach. Described in detail the methodological requirements to design components of the methodical system. It was found out that the methodical system of physic operates only when goal, target, methods, forms, means and content of educational process are defined and training activities are managed. On the basis of researches presented a concept «methodical system of studying of the physics on the basis of competence approach at the high school».

Key words: methodical system of studying, physics, competence approach, high school.

 

Посилання

Атаманчук П.С. Дидактичне забезпечення семінарських занять з курсу «Методика навчання фізики» (загальні питання) : навчально-методичний посібник / П.С. Атаманчук, О.М. Семерня, Т.П. Поведа. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2010. - 392 с.

Атаманчук П.С. Інноваційні технології управління навчанням фізики / П.С. Атаманчук. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський державний педагогічний університет, інформаційно-видавничий відділ, 1999. - 174 с.

Гончаренко С.У Методика як наука : навчальний посібник / С.У Гончаренко. - Хмельницький : Вид-во ХГКП, 2001. - 30 с.

Занков Л.В. Избранные педагогические труды [текст] / Л.В. Занков. - 3-е изд., доп. - М. : Дом педагогики, 1999. -608 с. - С. 47-52.

Іваницький О.І. Сучасні технології навчання фізики / О.І. Іваницький. - Запоріжжя : Прем’єр, 2001. - 266 с.

Педагогіка вищої школи. - Режим доступу: http://pidruchniki. ws/15100827/pedagogika/tipi_navchannya

Крысько В.Г. Психология и педагогика : схемы и комментарии [текст] / В.Г. Крысько. - М. : Владос-Пресс, 2001. -368 с. - С. 322.

Методика навчання фізики у старшій школі : навч. посіб. / [В.Ф. Савченко, М.П. Бойко, М.М. Дідович та ін.] ; за ред. В.Ф. Савченка. - К. : Академія, 2011. - 296 с. - (Серія « Альма-матер»).

Новиков А.М. Профессиональное образование в России. Перспективы развития [текст] / А.М. Новиков - М. : ИЦП НПО РАО, 1997. - 254 с.

Пышкало А.М. Методическая система обучения геометрии в начальной школе : авторский доклад по монографии «Методика обучения элементам геометрии в начальных классах», представленной на соискание ... д-ра пед. наук / Анатолий Михайлович Пышкало. - М. : Академия пед. наук СССР, 1975. - 60 с.

Спірін О.М. Понятійний апарат кредитно-модульної системи навчання / О.М. Спірін // Вісник Житомирського педагогічного університету. - 2004. - № 15. - С. 83-86.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15