ПРОГРАМУВАННЯ НЕПЕРЕРВНОГО ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ ПРИ ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ «ПРОЕКТУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ В ПЕРЕРОБНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ» СТУДЕНТАМИ АГРАРНО-ІНЖЕНЕРНИХ НАПРЯМІВ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • В. І. Дуганець Подільський державний аграрно-технічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.124-127

Анотація

Стаття присвячена аналізу результатів дослідження складових неперервного виробничого навчання фахівців аграрно-інженерного профілю. Розкрито особливості комплексного підходу до вирішення питань з виконання малоємких індивідуальних практичних завдань в межах окремих дисциплін, які входять до змісту та наповнення курсових проектів, а в подальшому до виконання випускової роботи - дипломного проекту. У роботі звертається увага на основні елементи щодо реалізації поставленої мети. На основі отриманих результатів сформовані принципи програмування механізму виконання маломістких індивідуальних практичних робіт за темами, визначеними напрямом курсового проектування, а виконання курсових робіт, проектів - за темами, які є складовими майбутніх дипломних проектів.

Ключові слова: виробниче навчання, курсовий проект, маломісткі індивідуальні практичні роботи, міжпредметні зв’язки, практичні заняття, практичні навички.

Статья посвящена анализу результатов исследования составляющих непрерывного производственного обучения 

специалистов аграрно-инженерного направления. Раскрыто особенности комплексного подхода к решению вопросов выполнения мало емких индивидуальных практических заданий в пределах отдельных дисциплин, которые входят в содержание и наполнение курсовых проектов, а в дальнейшем и содержание дипломного проекта. В статье обращено внимание на основные элементы для реализации поставленной цели. На основании полученных результатов сформированы принципы программирования механизма выполнения мало емких индивидуальных практических заданный по темам, определенным направлениям курсового проектирования, а выполнение курсовых робот, проектов -по темам, которые являются составляющими будущих дипломных проектов.

Ключевые слова: мало емкие индивидуальные практические работы, междисциплинарные связи, курсовые проекты, практические занятия, практические навыки, производственное обучение.

The article is devoted the analysis of results of research of constituents of the continuous production teaching of specialists of agrarian-engineering direction. The features of the complex going are exposed near the decision of questions of implementation little of capacious individual practical tasks within the limits of separate disciplines, which are included in maintenance and filling of course projects, and afterwards maintenance of diploma project. In the article paid a regard to basic elements for realization of the put purpose. On the basis of the got results principles of programming of mechanism of implementation are formed little capacious individual practical set on themes, certain directions of the course planning, and implementation of course robot, projects - on themes which are making future diploma projects.

Key words: little capacious individual practical works, interdisciplinary links, course projects, practical employments, practical skills, production teaching.

Посилання

Тимчасове положення про організацію навчального процесу в кредитно-модульній системі підготовки фахівців. Затверджено наказом №48 МОН України від 23.01.2004.

Болюбаш Я.Я. Організація навчального процесу у вищих закладах освіти : навчальний посібник для слухачів закладів підвищення кваліфікації системи вищої освіти / Я.Я. Болюбаш. - К. : ВВП «Компас», 1997. - 64 с.

Кремень В.Г. Освіта в Україні: стан і перспективи розвитку / В.Г. Кремень // Неперервна професійна освіта: теорія і практика / за ред. А. Зязюна та Н. Ничкало : у 2-х частинах. - К., 2001. - Ч.1. - С. 5-14.

Ничкало Н.Г. Сучасні тенденції і проблеми неперервної професійної освіти / Н.Г. Ничкало // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців : зб. наук. праць / редкол. І.А. Зязюн та ін. - К.; Вінниця : ДОВ Вінниця, 2000. - С. 12.

Педагогічні технології в неперервній професійній освіті : монографія / С.О. Сисоєва, А.М. Алексюк, П.М. Воловик, О.І. Кульчицька, Л.С. Сігаєва, Я.В. Цехмістер та ін. ; за ред. С.О. Сисоєвої. - К. : ВІПОЛ, 2001. - 502 с.

Пєхота О.М. Особистісно-орієнтовані педагогічні технології. Історія, теорія, організаційні вимоги / О.М. Пєхота // Педагогічні технології в неперервній професійній освіті : монографія / С.О. Сисоєва, А.М. Алексюк, П.М. Воловик та ін. ; за ред.. С.О. Сисоєвої. - К. : ВІПОЛ, 2001. - С. 54-76.

Солдатенко М. М. Методологічні аспекти організації самостійної пізнавальної діяльності студентів / М.М. Солдатенко // Неперервна професійна освіта: теорія і практика : науково-методичний журнал. - 2002. - Вип. 2(6). - С. 24-30.

Кайдановська І.О. Методичні особливості вивчення курсу «Основи композиції» у вищих навчальних закладах / І.О. Кай-дановська // Педагогічний процес: теорія і практика : зб. наук. праць. - К. : вид. П/п «ЕКмО», 2003. - Вип. 2. - С. 38-44.

Козаков В.А. Самостоятельная работа студентов и ее информационно-методическое обеспечение : учебное пособие / В.А. Козаков. - К. : ВШ, 1990. - 240 с.

Рудницька О.П. Педагогіка: загальна і мистецька : навчальний посібник / О.П. Рудницька. - К. : Інтерпроф, 2002. - 270 с.

Наскрізне дипломне проектування / І.М. Бендера, В.П. Лаврук, В.І. Дуганець, В.Ю. Бурдега, М.Я. Петрова // Вища аграрна освіта (Інформаційний вісник МАПУ). - К., 2003. - С. 4-5.

Бендера І.М. Підготовка інженерно-педагогічних кадрів в галузі механізації сільського господарства. Проблеми інженерно-педагогічної освіти / І.М. Бендера, В.І. Дуганець // Збірник наукових праць. - Х., 2003. - Вип. 5. - С. 76-90.

Дуганець В.І. Шляхи удосконалення системи підготовки педагогічних кадрів для навчальних закладів професійної освіти / В.І. Дуганець, І.М. Бендера // Збірник наукових праць НАУ - 2003. - Том XV. - С. 433-444.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15