ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДГОТОВКА ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ В АГРАРНОМУ ВУЗІ

Автор(и)

  • О. П. Ляска Подільський державний аграрно-технічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.139-142

Анотація

У статті розглядаються проблеми професійної-педагогічної підготовки майбутніх інженерів - педагогів в умовах дво-циклового навчання в аграрному вузі. Зважаючи на інтегрований характер інженерно-педагогічної діяльності, професійно-педагогічна підготовка вважається базовою, спеціально організованою, систематичною та цілеспрямованою стосовно формування та розвитку професійно-педагогічних знань, умінь, навичок, якостей майбутніх педагогів професійної школи. Така підготовка є результативною, якщо вона здійснюється через професійно-педагогічну діяльність, у ній проявляється, шліфується і веде до удосконалення професійно-педагогічних можливостей особистості. Пропонуються шляхи вирішення та принципи побудови поліпшеної системи професійно-педагогічної підготовки з урахуванням вимог ринку аграрної праці та сьогодення.

Ключові слова: професійно-педагогічна підготовка, професійно-педагогічне навчання, інженер-педагог, агроінженер-ний напрям, двоцикловість навчання.

В статье рассматриваются проблемы профессиональной педагогической подготовки будущих инженеров-педагогов в условиях двухциклового обучения в аграрном вузе. Учитывая интегрированный характер инженернопедагогической деятельности, профессионально-педагогическая подготовка считается базовой, специально организованной, систематической и целенаправленной относительно формирования и развития профессиональнопедагогических знаний, умений, навыков, качеств будущих недагогов профессиональной школы. Такая подготовка является результативной, если она осуществляется через профессионально-педагогическую деятельность, в ней проявляется, шлифуется и ведет к совершенствованию профессионально-педагогических возможностей личности. Предлагаются пути решения и принципы построения улучшенной системы профессионально-педагогической подготовки с учетом требований рынка аграрного труда и настоящее.

Ключевые слова: профессионально-педагогическая подготовка, профессионально-педагогическое обучение, инженер-педагог, агроинженерное направление, двоцикло-вость обучения.

The article deals with the problem of professional and pedagogical training of future engineers - teachers in terms of two-cyclic training in the agricultural college. Given the integrated nature of engineering and educational activities, vocational and educational training is considered the specially organized, systematic and focused on the formation and development of pro-
fessional and pedagogical knowledge, skills, qualities of future teachers professional school. Such training is effective if it is carried out through professional and educational activities, it appears, ground and leads to professional and educational opportunities for the individual. Proposed solutions and principles of an improved system of vocational and educational training to meet the requirements of agricultural labor market and present.

Key words: vocational and educational training, vocational and educational training, engineer-teacher, agricultural- engineer direction two-cyclic training.

Посилання

Болонський процес у фактах і документах (Сорбонна-Болонья-Саламанка-Прага-Берлін) / Стенко М.Ф., Болю-баш Я.Я., Шинкарук В.Д., Грубінко В.В., Бабин 1.1.. - Київ-Терноніль, 2003. - 329 с.

Батышев С.Я. Подготовка инженеров-недагогов - проблема комплексная / С.Я. Батышев // Профессиональнотехническое образование. - 1976. - №3. - С. 52-53.

Горбатюк P.M. До питання змісту професійної підготовки майбутніх фахівців інженерно-недагогічного профілю. -Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/socgum/Pipo/2009 24-25/09grmset

Дуганець В.І. Наскрізне практичне навчання студентів -наближення майбутніх фахівців до виробничої сфери // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наукових нраць. - Х. : Українська інженерно-недагогічна академія (УІПА), 2009. - Вин. 24-25. - С. 9-16.

Іщенко Т.Д. Фахове навчання в системі безперервної аграрної освіти / Т. Д. Іщенко. - К. : Аграрна освіта, 2000. - 242 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15