ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ ДОСЛІД У СИСТЕМІ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦЯ

Автор(и)

  • О. М. Павлюк Кам ’янець-Подільський індустріальний коледж, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.148-150

Анотація

У статті висвітлюються аспекти проведення фундаментальних демонстраційних дослідів для спеціальностей: «Геодезія, картографія та землеустрій», «Переробка корисних копалин». Для даних спеціальностей необхідно організувати і провести основні демонстраційні досліди з фізики, бо це має чітко виражене професійне спрямування в підготовці молодшого спеціаліста. Разом з тим необхідно провести фундаментальні досліди паралельно із роз’ясненням їх використання у професійній діяльності майбутнього молодшого спеціаліста. Таким чином можна досягнути узгодженості між усіма рівнями, які описані у Національній рамці кваліфікацій (Рівень 0 - Рівень 9, для опису кваліфікацій фахівців) і прикладного застосування фізики у професійній діяльності. Студенти коледжів професійно мотивуються у вивченні курсу фізики, формують компетенції: соціально-особистісні, загальнонаукові, інструментальні, виявляють їх у дії. Це сприяє підвищенню зацікавленості у вивченні курсу фізики у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації.

Ключові слова: навчальний фізичний експеримент, фізичний практикум, домашній експеримент, лабораторна робота.

В статье освещаются аспекты проведения фундаментальных демонстрационных опытов для специальностей: «Геодезия, картография и землеустройство», «Переработка полезных ископаемых». Для данных специальностей необходимо организовать и провести основные демонстрационные опыты по физике, потому что это имеет четко выраженное профессиональное направление в подготовке младшего специалиста. Вместе с тем необходимо провести фундаментальные опыты параллельно с разъяснением их использования в профессиональной деятельности будущего младшего специалиста. Таким образом, можно достичь согласованности между всеми уровнями, которые описаны в Национальной рамке квалификаций (Уровень 0 -Уровень 9, для описания квалификаций специалистов) и прикладного применения физики в профессиональной деятельности. Студенты колледжей профессионально мотивируются в изучении курса физики, формируют компетенции: социально-личностные, общенаучные, инструментальные, обнаруживают их в действии. Это способствует повышению заинтересованности в изучении курса физики в высших учебных заведениях I-II уровней аккредитации.

Ключевые слова: учебный физический эксперимент, физический практикум, домашний эксперимент, лабораторная работа.

The article highlights the fundamental aspects of the demonstration experiments for specialties “Geodesy, Cartography and Land Management”, “Processing of minerals.” For these specialties necessary to organize and conduct a basic demonstration experiments in physics, because it has a clearly defined professional focus in training junior specialists. However, it must carry out fundamental experiments in parallel with an explanation of their use in the future careers of junior specialist. Thus, we can achieve consistency between all the levels described in the National qualifications framework (Level 0 -Level 9, to describe the qualifications of specialists) and applied physics application in their professional activity. College student professionally motivated to study physics course, forming competence: social, personal, general, instrumental, showing them in action. It promotes interest in the study of physics in higher education I-II levels of accreditation.

Key words: physical training experiment, physical workshop, home experiment, laboratory work.

Посилання

Павлюк О.М. Компетентнісний підхід в навчанні фізики студентів аграрних коледжів / О.М. Павлюк, М.О. Роздобудько // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П. С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, 2011. -Вип. 17: Інноваційні технології управління компетентнісно-світоглядним становленням учителя: фізика, технології, астрономія. - 330 с. - С. 124-126.

Павлюк О.М. Упровадження і інтерпретація експериментального навчання за фахом / О.М. Павлюк // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред) та ін.]. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2013. - Вип. 19: Інноваційні технології управління якістю підготовки майбутніх учителів фізико-технологічного профілю. - 358 с. - С. 109-113.

Павлюк О.М. Фронтальні лабораторні роботи з використанням прикладних мультимедійних засобів навчання / О.М. Павлюк // Наукові записки. - Серія: Педагогічні науки. - Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. - 2014. -Вип. 77. - Ч. 1. - 354 с. - С. 336-339.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15