ПРИКЛАДНА СПРЯМОВАНІСТЬ МАТЕМАТИЧНИХ МЕТОДІВ ФІЗИКИ У ПЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ: ВІКОВЕ РІВНЯННЯ

Автор(и)

  • Н. В. Подопригора Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.151-153

Анотація

Стаття присвячена проблемі забезпечення міждисциплінарної інтеграції навчальних дисциплін щодо вивчення фізики з урахуванням специфіки її викладання у педагогічному університеті. Математичні методи фізики є одним із засобів введення студентів у пізнавальну діяльність, що визначається змістом курсів загальної і теоретичної фізики. Реалізація прикладної спрямованості математичних методів фізики у процесі вивчення радіоактивності уможливлює унаочнення розв’язання однієї з проблем ядерної фізики - визначення періоду напіврозпаду радіоактивного ядра. Навчання фізики на засадах принципу циклічності уможливлює апроксимацію циклу наукового пізнання природи на процес навчання фізики. Забезпечення спадкоємності курсів загальної фізики, математичних методів фізики і теоретичної фізики є однією з умов підвищення ефективності навчання фізики у педагогічному університеті.

Ключові слова: математичні методи фізики, прикладна спрямованість, педагогічний університет, міждисциплінарна інтеграція, принцип циклічності, радіоактивність.

Статья посвящена проблеме реализации междисциплинарной интеграции учебных дисциплин по изучению физики с учетом специфики ее преподавания в педагогическом университете. Математические методы физики -это один из способов введения студентов в познавательную учебную деятельность, которая определяется содержанием курсов общей и теоретической физики. Реализация прикладной направленности математических методов физики в процессе изучения радиоактивности дает возможность наглядно показать студентам как решается одна из проблем ядерной физики -определение периода полураспада радиоактивного ядра. Обучение физике основанное на принципе цикличности представляет собой аппроксимациюцикла научного познания природы на процесс обучения физике. Обеспечение преемственности курсов общей физики, математических методов физики и теоретической физики является одним из условий повышения эффективности обучения физики в педагогическом университете.

Ключевые слова: математические методы физики, прикладная направленность, педагогический университет, междисциплинарная интеграция, принцип цикличности, радиоактивность.

The article is sanctified to the problem of providing of interdisciplinary integration of educational disciplines in relation to the study of physics taking into account the specific of her teaching in a pedagogical university. Mathematical methods of physics are one of facilities of introduction of students in cognitive activity that is determined by maintenance of courses of general and theoretical physics. Realization of the applied orientation of mathematical methods of physics in the process of study of radio-activity makes possible a show evidently of decision of one out of problems of nuclear physics - determination of half-period of radioactive kernel. The studies of physics on the basis of principle of recurrence do possible approximation of cycle of scientific cognition of nature on the process of studies of physics. Providing of succession of courses of general physics, mathematical methods of physics and theoretical physics is one of terms of increase of efficiency of studies of physics in a pedagogical university.

Key words: mathematical methods of physics, applied orientation, pedagogical university, interdisciplinary integration, principle of recurrence, radio-activity.

Посилання

Мартинсон Л.К. Дифференциальные уравнения математической физики : учеб. для вузов / Л.К. Мартинсон, Ю.И. Ма-

лов. - М. : МГТУ им. Н.Э. Баумана, 2002. - 368 с. - (Серия «Математика в техническом университете»; вып. 12).

Подопригора Н.В. Про навчання експериментальних і теоретичних методів фізики у педагогічному університеті / Н.В. Подопригора // Наукові записки. Серія: проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. -Кіровоград : КДПУ ім. В.Винниченка, 2013. - Вип. 4. -Ч. 1. - С. 204-209.

Разумовский В.Г. Проблема развития творческих способностей учащихся в процессе обучения физике : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.02 (ф) / Разумовский Василий Григорьевич. - М., 1972. - 507 с.

Сахаров А.Д. Симметрия Вселенной / А.Д. Сахаров // Научная мысль (Вестник АПН). - 1967. - Вып. 1. - С.13-31.

Сергєєв О.В. Тенденції інтеграції сучасної дидактики фізики як наукової дисципліни / О.В. Сергєєв, С.П. Куриленко // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного педагогічного університету. Серія педагогічна. -Кам’янець-Подільський, 2001. - Вип.7: Модель середньої фізичної освіти в умовах переходу на 12-річний термін навчання. - С.135-141.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15