THE IMPACT OF NEW METHODICAL TECHNOLOGIES ON THE QUALITY OF TEACHING STUDENTS AS FUTURE TEACHERS OF PHYSICS

Автор(и)

  • О. М. Semernia Kamianets-Podilsky Ivan Ohienko National University, Ukraine
  • Dr. Olga Leticia Fuchs Gomez Faculty of Science Physics Mathematics, Autonomous University of Puebla, Mexico, Mexico
  • Dr. Jose Italo Cortez Faculty of Computer Sciences, Autonomous University of Puebla, Mexico, Mexico
  • Dr. Adrian Hernandez Faculty of Chemical Sciences, Autonomous University of Puebla, Mexico, Mexico

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.159-161

Анотація

This paper theoretically justified and described the urgency to implement new pedagogical concept formation methodological competence in the context of future expert application of technological efficiency techniques: learning of memorization and presenting the results of student learning. The main goal of this article are the new trends in the development of students rely on the use of information technology and computer technology. Interests of future teachers of physics are capable of motivation of external and internal nature. There are the inner motivation success, development, self-realization and external motivation, such as the material,

social, political. Today, a physics teacher is a noble profession. These trades do association in the population with an average level

of security and therefore difficult to motivate students to study. Revealing the young people new opportunities of development of the Internet space with a virtual teaching, it gives teachers ideas to promote the interest of students in training for this strategic profession as a teacher of physics.

Key words: effectiveness, methodological competence, methods of teaching physics, presenting the results of training, future teachers of physics.

У статті теоретично обґрунтована і описана доцільність впровадження нової педагогічної концепції формування методичної компетентності майбутнього фахівця у контексті застосування технологічних прийомів дієвості: запам’ятовування і представлення результатів навчання студентів. Оновлення змісту і структури шкільного курсу фізики призводить до виникнення наукових проблем щодо модернізації дисципліни «Методика навчання фізики», яку вивчають студенти вищих закладів освіти. Пріоритетність педагогічної професії полягає у вияві професійних, ключових і предметних компетентностей учителів фізики. Вища освіта України знаходиться на етапі розвитку і спрямування до західноєвропейських зразків.

Ключові слова: дієвість, методична компетентність, методика навчання фізики, представлення результатів навчання, майбутній вчитель фізики.

В статье теоретически обоснована и описана целесообразность внедрения новой педагогической концепции формирования методической компетентности будущего специалиста в контексте применения технологических приемов действенности: запоминание и представления результатов обучения студентов.

Обновление содержания и структуры школьного курса физики приводит к возникновению научных проблем по модернизации дисциплины «Методика обучения физике», которую изучают студенты высших учебных заведений. Приоритетность педагогической профессии состоит в проявлении профессиональных, ключевых и предметных компетентностей учителей физики. Высшее образование Украины находится на этапе развития и направления в западноевропейских образцов.

Ключевые слова: действенность, методическая компетентность, методика обучения физике, представления результатов обучения, будущий учитель физики.

Посилання

Атаманчук П.С. Практичні заняття з методики навчання фізики (основна школа) : навчальний посібник. / П.С. Атаманчук, О.М. Семерня. - Кам’янець-Подільський : ТОВ «Друкарня «Рута», 2014. - 236 с.

Семерня О.М. Основи методології дієвого навчання майбутніх учителів фізики : монографія / О.М. Семерня. -Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2012. - 376 с.

Westerhof N., Stergiopulos N., M.I.M. Noble, «Snapshots of hemodynamics». Springer, New York, 2010.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15