МЕТОДИКА ВПРОВАДЖЕННЯ ІКТ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС З ФІЗИКИ В ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ З МЕТОЮ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • Д. В. Соменко Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Ukraine
  • С. П. Величко Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.168-172

Анотація

Розглядаються основні аспекти впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у процес навчання фізики на старших курсах в педагогічних університетах. Система таких спецкурсів з фізики розглядається як ефективно діюча система у підготовці висококваліфікованих фахівців, що особливо вирізняє підготовку фахівців з вищою освітою саме для педагогічної галузі. Аналізується використання ІКТ-орієнтованих спецкурсів з фізики у педагогічних університетах, розкриваються можливості виокремлення низки основних положень як методологічних засад, на основі яких зазначена система виступає високоефективною за умов доцільного та раціонального запровадження комп’ютерної техніки і відповідного програмно педагогічного забезпечення в навчальний процес. Оцінуються конкретні приклади спецкурсів і окремих їх складових (теоретичної або експериментальної) та форм проведення занять й відповідної їх інтеграції з метою розвитку фундаментальної фізичної підготовки майбутнього вчителя фізики.

Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технологій, розвиток пізнавальної активності, спецкурси, фізика, розвиток фізичної підготовки.

Рассматриваются основные аспекты внедрения информационно-коммуникационных технологий в процесс обучения физике на старших курсах в педагогических университетах. Система таких спецкурсов по физике рассматривается как эффективно действующая система в подготовке высококвалифицированных специалистов, особенно отличает подготовку специалистов с высшим образованием именно для педагогической отрасли. Анализируется использование ИКТ-ориентированных спецкурсов по физике в педагогических университетах, раскрываются возможности выделения ряда основных положений как методологических основ, на основе которых указанная система выступает высокоэффективной в условиях целесообразного и рационального введения компьютерной техники и соответствующего программно педагогического обеспечения в учебный процесс. Оцениваются конкретные примеры спецкурсов и отдельных их составляющих (теоретической или экспериментальной) и форм проведения занятий и соответствующей их интеграции в целях развития фундаментальной физической подготовки будущего учителя физики.
Ключевые слова: информационно-коммуникационные технологии, развитие познавательной активности, спецкурсы, физика, развитие физической подготовки.

The main aspects of the implementation of information and communication technology in teaching physics at the undergraduate teaching in universities. The system of courses in physics is considered as an effective system to train highly qualified specialists, particularly distinguishes the training of specialists with higher education is for educational field. We analyze the use of ICT oriented courses for physics teachers in universities, revealed the possibility of singling out a number of key provisions as methodological principles on which the said acts under conditions of highly reasoned and rational introduction of computer technology and the corresponding software educational software in the learning process. The concrete examples of the special courses and their separate constituents (theoretical or experimental) and forms of learning and proper integration in order to develop a fundamental physical training future teachers of physics.

Key words: information and communication technologies, the development of cognitive activity courses, physics, development of physical fitness.

Посилання

Закон України «Про вищу освіту» // Голос України. - 2002. - 5 березня.

Закон України “Про вищу освіту” від 01.07.2014 № 1556-VII.

Ткаченко А.В. Навчальний фізичний експеримент з оптики як засіб активізації пізнавальної діяльності студентів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / А. В. Ткаченко ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. - Кіровоград,2012. - 20 с.

Давыден А.А. Эксперементальные задачи как средство повышения уровня и качества знаний учащихся по физике : дис. ... кандата пед. наук : 13.00.02 / Давыден Андрей Андреевич. - К., 1992. - 182 с.

Величко С.П. Лабораторний практикум зі спецкурсу «ЕОТ у навчально-виховному процесі з фізики» : посібник для студентів фізико-математичного факультету / С.П. Величко, Д.В. Соменко, О.В. Слободяник. - Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2012. - 176 с.

Компютерно орієнтовані засоби навчання з фізики в школі : посібник / авт. кол.: Ю.О. Жук, О.М. Соколюк, І.В. Соколова, П.К. Соколов / за заг. ред. Ю.О. Жука. - К. : Педагогічна думка, 2011. - 152 с.

Соменко Д.В. Особливості організації та добору завдань до лабораторного практикуму «ЕОТ у навчально-виховному процесі з фізики» / Д.В. Соменко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал -Суми : СумДПУ імені А.С. Макаренка. - 2012. - №5(23). -С. 145-150.

Соменко Д.В. Компетентнісний підхід у запровадженні спецкурсів для майбутніх учителів фізики / Д.В. Соменко // Наукові записки. - Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. - Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2013. - Вип. 4. - Ч. 1. - С. 235239.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15