УДОСКОНАЛЕННЯ ЗМІСТУ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ КОМП’ЮТЕРНОГО ПРОФІЛЮ В УМОВАХ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

  • І. О. Бардус Бердянський державний педагогічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.179-182

Анотація

Стаття присвячена пошуку шляхів удосконалення змісту навчання курсу фізики, які б сприяли формуванню професійної компетентності студентів інженерно-педагогічних спеціальностей комп’ютерного профілю. Висвітлені вимоги щодо змісту навчання фізики, які обумовлюють ефективне формування предметно-професійної компетентності студентів інженерно-педагогічних спеціальностей комп’ютерного профілю. Описано роль міжпредметних зв’язків фізики та спеціальних дисциплін за видами професійної діяльності при формуванні професійної компетентності студентів. Визначений зміст навчання фізики для студентів інженерно-педагогічних спеціальностей комп’ютерного профілю. Показано зв’язки фізики та спеціальних дисциплін за видами та функціями професійної діяльності. Наведено перелік професійно важливих тем та прикладів застосування фізичних законів і явищ в комп’ютерній техніці та мережах для майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю.

Ключові слова: зміст навчання, компетентнісний підхід, фізика, інженер-педагог, міжпредметні зв’язки.

Статья посвящена поиску путей совершенствования содержания обучения курса физики, которые бы способ-
ствовали формированию профессиональной компетентности студентов инженерно-педагогических специальностей компьютерного профиля. Освещены требования к содержанию обучения физике, способствующие эффективному формированию предметно-профессиональной компетентности студентов инженерно-педагогических специальностей компьютерного профиля. Описана роль межпредметных связей физики и специальных дисциплин по видам профессиональной деятельности при формировании профессиональной компетентности студентов. Определено содержание курса физики для студентов инженерно-педагогических специальностей компьютерного профиля. Показаны связи физики и специальных дисциплин по видам и функциям профессиональной деятельности. Приведен перечень профессионально важных тем и примеров применения физических законов и явлений в компьютерной технике и сетях для будущих инженеров-педагогов компьютерного профиля.

Ключевые слова: содержание обучения, компетент-ностный подход, физика, инженер-педагог, межпредметные связи.

 

Article is devoted to finding ways of improving the learning content of physics that would facilitate the formation of professional competence of students of engineering and pedagogical specialties of computer profile. Highlighted requirements for the content of teaching physics that lead to the effective formation of subject and professional competence of students of engineering and pedagogical specialties of computer profile. Described the role of interdisciplinary links of physics and special subjects by occupational activity in the formation of professional competence of students. Defined the content of physics course for students of engineering and pedagogical specialties of computer profile. Showed links of physics and special disciplines by types and functions of the professional activities. Provided the list of professionally important topics and examples of using of physical laws and phenomena in computer technology and networks for future engineer-pedagogues of computer profile.

Key words: learning content, competency based approach, physicist, engineer, engineer-pedagogue, interdisciplinary communication.

Посилання

Бардус І.О. Професійно орієнтоване навчання фізики студентів інженерно-педагогічних спеціальностей комп’ютерного профілю : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 «Теорія і методика навчання (фізика)» / Бардус Ірина Олександрівна. - Бердянськ : Бердянський державний педагогічний університет, 2012. - 258 с.

Бахадирова З. Профессиональная направленность общеобразовательной подготовки студентов (на примере обучения физике в технических вузах) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (по областям и уровням образования)» / Бахадирова Закия. -Ташкент, 1990. - 15 с.

Бушок Г.Ф. Методика преподавания общей физики в высшей школе / Г.Ф. Бушок, Е.Ф. Венгер. - К. : Наукова думка, 2000. - 415 с.

Копетчук В.А. Проблема професійної спрямованості навчання в історії розвитку вітчизняної педагогічної думки / В.А. Копетчук // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. / редкол.: І.А. Зязюн (голова) та ін. - К. ; Вінниця : ДоВ «Вінниця», 2008. - Вип. 17. - 493 с.

Сергієнко В.П. Теоретичні і методичні засади навчання загальної фізики в системі фахової підготовки вчителя : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 «Теорія і методика навчання (фізика)» / Сергієнко Володимир Петрович. - К., 2005. - 52 с.

Шарко В.Д. Теоретичні засади методичної підготовки вчителя фізики в умовах неперервної освіти : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / Шарко Валентина Дмитрівна ; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2006. - 542 с.

Опубліковано

2014-12-15