СТРУКТУРА МЕТОДОЛОГІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • Н. В. Кугай Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.199-202

Анотація

З’ясовано, що існує чотири історичні типи організаційної культури (типи основних форм організації діяльності). На сьогодні переважає проектно-технологічний тип. Це знаходить своє відображення і в навчальній діяльності студентів. Наведено приклади навчальних проектів з математики. У статті проаналізовано різні підходи до встановлення основних характеристик людської діяльності. Психологи виокремлюють мотив, мету, предмет, структуру і засоби діяльності. За іншого підходу маємо логічну структуру діяльності, зовнішні характеристики цієї структури та часову структуру. Проаналізовано існуючу структуру методології. Конкретизовано структуру методології стосовно навчальної діяльності студентів - майбутніх вчителів математики. Відповідно до структури методології виокремлено особливості, принципи, умови, норми навчальної діяльності студентів. З’ясовано суб’єкт,

об’єкт, предмет, форми, засоби, методи, результат навчальної діяльності студентів.

Ключові слова: методологія, структура методології, діяльність, характеристики діяльності, майбутні вчителі математики.

Выяснено, что существует четыре исторические типы организационной культуры (типы основных форм организации деятельности). На сегодня преобладает проектнотехнологический тип. Это находит свое отражение и в учебной деятельности студентов. Приведены примеры учебных проектов по математике. В статье проанализированы различные подходы к установлению основных характеристик человеческой деятельности. Психологи выделяют мотив, цель, предмет, структуру и средства деятельности. При другом подходе имеем логическую структуру деятельности, внешние характеристики этой структуры и временную структуру. Проанализирована существующая структура методологии. Конкретизирована структураметодологии учебной деятельности студентов - будущих учителей математики. Согласно структуре методологии выделены особенности, принципы, условия, нормы учебной деятельности студентов. Выяснено субъект, объект, предмет, формы, средства, методы, результат учебной деятельности студентов.

Ключевые слова: методология, структура методологии, деятельность, характеристики деятельности, будущие учителя математики.

It was found that there are four types of historic organizational culture (types of basic forms of activity). At present prevailing type of design and technology. This is reflected in the training of students. Examples of mathematics educational projects are considered. This paper examines different approaches to the definition of the basic characteristics of human activity. Psychologists distinguish motive, purpose, object, structure and means of action. According to another approach we have logical structure of activity, the external characteristics of this structure and temporal structure. Analyzed the existing structure of methodology. Methodology concerning the structure of learning activities of students - future teachers of mathematics was specified. According to the structure of the methodology were singled out features, principles, conditions, standards of learning activities of students. It was found subject, object, object, forms, tools, methods, results of learning activities of students.

Key words: methodology, methodology structure, activity, performance activities, future teachers of mathematics.

Посилання

Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія : підруч. / А.М. Алексюк. - К. : Либідь, 1998. - 560 с.

Габай Т.В. Учебная деятельность и ее средства / Т.В. Габай. -М. : Изд-во Москов. ун-та, 1998. - 265 с.

Заїка О.В. Роль геометричних перетворень для розвитку просторового мислення школярів / О.В. Заїка, Н.В. Кугай, Є.М. Борисов // Сборник научных трудов Swold. - Иваново : МАРКОВА АД, 2014. - Вып. 3 (36). - Т. 12. - С. 19-23.

Кугай Н.В. Методологія математики: її види, основи та рівні / Н.В. Кугай // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія № 3. Фізика і математика у вищій і середній школі : Зб. наукових праць. - К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2014. - № 13. - С. 66-73.

Куписевич И. Основы общей дидактики : пер. с польск. / И. Куписевич. - М. : Высшая школа, 1986. - 368 с.

Ліфарєва Н. В. Психологія особистості [Текст] : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Н.В. Ліфарєва. - К. : Центр навчальної літератури, 2003. - 240 с.

Немов Р.С. Психологія / Р.С. Немов. - М. : ВЛАДОС, 1998. -Кн. 2: Психологія освіти. - 608 с.

Никитин В.А. Организационные типы современной культуры : автореф. дис. д-ра культурологии / В.А. Никитин. -Тольятти; М., 1998. - 49 с.

Новиков А.М. Методология / А.М. Новиков, Д. А. Новиков. -М. : СИНТЕГ, 2007. - 668 с.

Педагогіка вищої школи : навчальний посібник / А.І. Кузь-мінський. - К. : Знання, 2005. - 486 с.

Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. - М. ; СПб. : ПИТЕР, 2003. - 720 с.

Талызина Н.Ф. Технология обучения и ее место в педагогической теории // Современная высшая школа, 1987. - № 1. -С. 91-96.

Шевцова С.М. Становлення методологічної культури вчителя на основі проектної діяльності : автореф. дис. канд. філософ. наук : 09.00.10 / С.М. Шевцова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2010. - 16 с.

Эльконин Д.Б. Психологические условия развивающего обучения / под ред. Г. С. Костюка. - К., 1970. - 123 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15