ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТА У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • С. А. Муравський Кам ’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.209-212

Анотація

У статті розглянуто особливості використання компетентністного підходу в процесі викладання фізики у вищих навчальних закладах, який передбачає засвоєння студентами різного роду знань, умінь, навичок, що дозволяють їм у майбутньому діяти ефективно в ситуаціях професійного, особистого й суспільного життя. Описано різницю між традиційними підходами і компетентністним, між компетенцією і компетентністю, наведено основні структурні елементи компетентності. Розглянуто шляхи формування предметної компетентності, яка виступає як здатність застосування студентами вивчених формул, законів і явищ, при вирішенні поставлених завдань та використання знань в життєвих ситуаціях. Запропоновано з власного досвіду роботи рівні формування предметної компетентності, які досягаються в процесі складання і розв’язування фізичних задач.

Ключові слова: компетентністний підхід; компетентність; компетенція; задача; пізнавальна діяльність.

В статье рассмотрены особенности использования ком-петентностного подхода в процессе преподавания физики в высших учебных заведениях, который предполагает усвоение студентами различного рода знаний, умений, навыков, 

позволяющих им в будущем действовать эффективно в ситуациях профессиональной, личной и общественной жизни. Описаны различия между традиционными подходами и компетентностным, между компетенцией и компетентностью, приведены основные структурные элементы компетентности. Рассмотрены пути формирования предметной компетентности, которая выступает как способность применения студентами изученных формул, законов и явлений, при решении поставленных задач и использования знаний в жизненных ситуациях. Предложено из собственного опыта работы на уровне формирования предметной компетентности, которые достигаются в процессе составления и решения физических задач.

Ключевые слова: компетентшстний подход; компетентность; компетенция; задача; познавательная деятельность.

In the article 1he peculiarities of competence approach in teaching physics in institutions of higher learning, which involves learning by the students of various knowledge, skills, allowing them to act effectively in situations of professional, personal and social life. Describes the differences between traditional approaches and competently, between competence and competence, the basic structural elements of competence. The ways of formation of competence, which is the ability to use students studied formulas, laws and phenomena, when solving problems, and use knowledge in real life situations. Offered from my own experience at the level of formation of competence achieved in the formulation and solution of physical problems.

Key words: competently approach; competence; competence; task; cognitive activity.

Посилання

Азарова Р.Н. Розробка паспорта компетенції : метод. рекомендації для організаторів проектних робіт та проф.-викл. колективів вузів / Р.Н. Азарова, Н.М. Золотарьова. - М., 2010. - 48 с.

Варданян Ю.В. Становлення і розвиток професійної компетентності педагога і психолога / Ю.В. Варданян, В.А. Сластьонін. - М., 1998. - С. 9.

Зеєр Е.Ф. Компетентнісний підхід до модернізації професійної освіти / Е.Ф. Зеєр, А.М. Павлова, Е.Е. Симанюк // Вища освіта в Росії. - 2005. - № 4.

Зимняя И.А. Компетенция и компетентность / И.А. Зимняя // Студентство. Диалоги о воспитании. - 2004. - № 6. - С. 37.

Селевко Г.К. Компетентності та їх класифікація / Г.К. Се-левко // Народна освіта. - 2004. - № 4. - С. 138-142.

Татур Ю.Г. Компетентність у структурі моделі якості підготовки спеціалістів / Ю.Г. Татур // Вища освіта сьогодні. - 2004. - № 3. - С. 21.

Тулькибаєва М.М. Про зміст понять «компетентність» і «компетенції» / М.М. Тулькибаєва // Компетентнісний підхід до професійної підготовки майбутнього педагога : зб. матеріалів IV Всерос. науч.-практич. конференції викл. педвузів. - М., 2010. - С.5.

Хуторський А.В. Ключові компетенції як компонент осо-бистісно-орієнтованої парадигми освіти / А.В. Хуторський // Народна освіта. - 2003. -№ 2. - С. 58.

Шишов С.Є. Компетентнісний підхід до освіти: забаганка чи необхідність / С.Є. Шишов, І.Г Агапов // Стандарти і моніторинг в освіті. - 2002. - № 3. - С.5.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15