ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ З ФІЗИКИ У СТУДЕНТІВ ВНЗ І-ІІ РІВНІВ АКРЕДИТАЦІЇ ЗАСОБАМИ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • О. В. Сондак Рівненський базовий медичний коледж, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.225-227

Анотація

У статті на основі теоретичного аналізу науково-педагогічних джерел компетентнісно орієнтованого навчання і вивчення сучасного стану використання засобів індивідуалізації навчання виявлено форми і методи навчання, які сприяють формуванню предметної компетентності студентів з фізики у вищих навчальних закладах, і створюють можливість реалізувати розвиваючий потенціал засобів індивідуалізації. Розроблено структуру та змістовне наповнення системи предметних компетентностей з фізики студентів ВНЗ, обґрунтовано науково-методичні основи формування предметних компетентностей з урахуванням основних засад індивідуалізації навчання. Доведена дидактична ефективність компетентнісного підходу навчання фізики засобами індивідуалізації, яка побудована на врахуванні індивідуальних особливостей студентів. У статті розглянуто шляхи формування предметних компетентностей студентів в організації процесу індивідуалізації.

Ключові слова: індивідуалізація, предметна компетентність, компетентнісний підхід, фізика, компетентність, самосвідомість.

В статье на основе теоретического анализа научнопедагогических источников компетентно ориентированного обучения и изучения современного состояния использования средств индивидуализации обучения выявлены формы и методы обучения, способствующие формированию предметной компетентности студентов по физике в высших учебных заведениях, и создают возможность реализовать развивающий потенциал средств индивидуализации. Разработана структура и содержательное наполнение системы предметных компетентностей по физике студентов ВУЗов, обоснованы научно-методические основы формирования предметных компетентностей с учетом основных принципов индивидуализации обучения. Доказана дидактическая эффективность компетентносного подхода обучения физике средствами индивидуализации, которая построена на учете индивидуальных особенностей студентов. В статье рассмотрены пути формирования предметных компетентностей студентов в организации процесса индивидуализации.

Ключевые слова: индивидуализация, предметная компетентность, компетентносный подход, физика, компетентность, самосознание.

In the article on the basis of theoretical analysis of scientific-pedagogical sources competence oriented teaching and study of the current state using individualization study found forms and methods of teaching, which contribute to the formation of the subject competence of students in physics in higher education, and provide an opportunity to realize the developmental potential of individualization. The structure and content of the system subject competencies physics students in higher education, the scientific-methodological guidelines for the development of subject competencies with the main principles of individualization of learning. Proved the effectiveness of didactic competence approach learning physics means of individualization, which is based on consideration of the individual characteristics of students. Discussed ways of creating meaningful competencies of students in the process of individualization.

Key words: individualization, subject competence, competence approach, physics, competence, identity.

Посилання

Атаманчук П.С. Дидактичні основи формування фізико-технологічних компетентностей учнів : монографія / П.С. Атаманчук, О.П. Панчук. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. - 252 с.

Атаманчук П.С. Основи впровадження інноваційних технологій навчання фізиці : навчальний посібник / П.С. Атаманчук, Н.Л. Сосницька. - Кам’янець-Подільський : Абетка-НОВА, 2007.

Заболотний В.Ф. Формування методичної компетентності учителя фізики засобами мультимедіа : [монографія] / Володимир Федорович Заболотний. - Вінниця : Едельвейс і К, 2009. - С. 2-150.

Шарко В.Д. Інформатична компетентність як складова професійної компетентності вчителя. Інформаційні технології в освіті. - Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/ portal/ soc_gum/itvo/2010_6/6.pdf

Вербицкий A.A. Компетентностный подход и теория контекстного обучения / А.А. Вербицький. - М., 2004.

Глузман О.В. Базові компетентності: сутність та значення в життєвому досліді особистості / О.В. Глузман // Педагогіка і психологія. - 2009. - №2. - С. 51-60.

Заболотний В.Ф. Інформаційно-комунікативна компетентність майбутнього вчителя фізики / В.Ф. Заболотний // Вісник Чернігівського ДПУ ім. Т.Г. Шевченка. - Серія: Педагогічні науки. - Чернігів : ЧДПУ, 2008. - Вип. 57.

Пасічник Ю.А. Проблеми компетентністного підходу при викладанні фізики у середніх і вищих навчальних закладах / Ю.А. Пасічник // Вісник Чернігівського ДПУ ім. Т.Г. Шевченка. - Серія: Педагогічні науки : у 2-х т. - Чернігів : ЧДПУ, 2007. - Вип. 46. - Т.2. - С. 94-97.

Володько В.М. Індивідуалізація і диференціація навчання: понятійно-категорійний аналіз / В.М. Володько // Пед. і психологія. - 1997. - №4. - С. 9-17.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15