УПРАВЛІННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ СТАРШОКЛАСНИКІВ З ФІЗИКИ НА ОСНОВІ ВИКОРИСТАННЯ ФІКСОВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • І. А. Чайковська Кам ’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.227-230

Анотація

Стаття присвячена постановці та розв’язанню проблеми управління пізнавальною діяльністю старшокласників з фізики на основі використання фіксованих результатів навчання. Описуються технологічні особливості система управління пізнавальною діяльністю школярів на уроках фізики. В роботі досліджується стратегія реалізації цілеспрямованого управління пізнавальною діяльністю в навчанні фізики, а також дія механізму формування прогнозованих навчальних досягнень в особистісно-орієнтованому навчанні, яка зводиться до поступового та гарантованого підвищення рівня обізнаності учня. Встановлено, що основою формування предметних компетентностей старшокласника є його залучення до активної навчально-пізнавальної діяльності. До того ж встановлено, що дієвий рівень обізнаності, набування предметних компетентностей та світогляду учня формується тільки через належне навіювання відношень до об’єкта пізнання в поєднанні з принципом динамічного балансу між раціонально-логічним і почуттєво-емоційним діяльнісно-мислительними началами індивіда.

Ключові слова: освіта, навчально-пізнавальна діяльність, пізнавальна задача, компетентнісний підхід, особистісно-орієнтоване навчання, предметна компетентність, фізика.

Статья посвящена постановке и решению проблемы управления познавательной деятельностью старшеклассников по физике на основе использования фиксированных результатов обучения. Описываются технологические особенности система управления познавательной деятельностью школьников на уроках физики. В работе исследуется стратегия реализации целенаправленного управления познавательной деятельностью в обучении физики, а также действие механизма формирования прогнозируемых знаний в личностно-ориентированном обучении, которая сводится к постепенному и гарантированного повышения уровня осведомленности ученика. Установлено, что основой формирования предметных компетенций старшеклассника является его привлечение к активной учебно-познавательной деятельности. К тому же установлено, что действенный 

уровень осведомленности, приобретение предметных компетенций и мировоззрения ученика формируется только через надлежащее внушение отношений к объекту познания в сочетании с принципом динамического баланса между рационально-логическим и чувственно-эмоциональным деятельно-мыслительными началами индивида.

Ключевые слова: образование, учебно-познавательная деятельность, познавательная задача, компетентностный подход, личностно-ориентированное обучение, предметная компетентность, физика.

The article is devoted to the formulation and solution of the problems of managing cognitive activity of senior physics
through the use of fixed learning outcomes. Describe the technological features of the system control cognitive activity of students in physics lessons.We study the implementation strategy focused cognitive control activities in teaching physics and action mechanism of formation predicted academic performance in student-centered learning, which leads to a gradual and guaranteed to raise awareness of the student. Found that form the core of the subject senior high school student competencies is its active involvement in the teaching and learning activities. Besides established that effective awareness and to get meaningful philosophy student competencies and formed only through proper suggestion relations to the object of knowledge, combined with the principle of dynamic balance between the rational and logical and sensory-emotional action-the intellectual origins of the individual.

Key words: education, teaching and learning activities, cognitive task competence approach, student-centered learning, subject competence, physics.

Посилання

Атаманчук П.С. Інноваційні технології управління навчанням фізики : монографія / П.С. Атаманчук. - Кам’янець-Подільський, 1999. - 174 с.

Атаманчук П.С. Дидактичні основи формування фізико-тех-нологічних компетентностей учнів : монографія / П.С. Атаманчук, О.П. Панчук. - Кам’янець-Подільський : К-ПНУ 2011. - 252 с.

Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету : серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. - Кам’янець-Подільський : КПНУ 2008. - Вип. 14: Інновації в навчанні фізики та дисциплін технологічної освітньої галузі: міжнародний та вітчизняний досвід. - 226 с.

Зуев П.В. Формирование ключевых компетенций в процессе обучения физике в школе : методическое пособие для учителей / П.В. Зуев, О.П. Мерзлякова. - Екатеринбург, 2009.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15