НАВЧАЛЬНИЙ ФІЗИЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • О. В. Шевчук Кам 'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.232-235

Анотація

У статті розглядається проблема формування фахової компетентності майбутніх учителів фізики в процесі організації та проведення навчального фізичного експерименту. Також іде мова про проблеми розвитку професійної підготовки майбутніх вчителів фізики над якою працює велика кількість науковців-педагогів та вчених. Важливе місце у формуванні професійної компетентності майбутніх учителів займає комунікація, яка є основною формою педагогічного процесу. Професійна діяльність вчителя залежить від його компетентності, яка формується впродовж фахової діяльності і є сукупністю його професійних компетентностей, які допомагають йому фахово здійснювати професійну педагогічну діяльність. Професійна підготовка майбутніх учителів фізики передбачає формування їхніх фахових компетентностей у професійній діяльності.

Ключові слова: компетентність, фахова компетентність, професійна діяльність, навчальний фізичний експеримент, лабораторний практикум, студент, майбутній учитель фізики.

В статье рассматривается проблема формирования профессиональной компетентности будущих учителей физики в процессе организации и проведения учебного физического эксперимента. Также идет речь о проблемах развития про

фессиональной подготовки будущих учителей физики над которой работает большое количество ученых-педагогов и ученых. Важное место в формировании профессиональной компетентности будущих учителей занимает коммуникация, которая является основной формой педагогического процесса. Профессиональная деятельность учителя зависит от его компетентности, которая формируется в течение профессиональной деятельности и представляет собой совокупность его профессиональных компетенций, которые помогают ему профессионально осуществлять профессиональную педагогическую деятельность. Профессиональная подготовка будущих учителей физики предусматривает формирование их профессиональных компетенций в профессиональной деятельности.

Ключевые слова: компетентность, профессиональная компетентность, профессиональная деятельность, учебный физический эксперимент, лабораторный практикум, студент, будущий учитель физики.

The article is about development and formation of professional competence of future teachers of physics in the process of organizing and conducting educational physical experiment. It also describes the problems of development of professional training of future teachers of physics at which a large number of both national and foreign scientists works, who are trying to form a competent personality of the future specialist. Communication that is the main form of pedagogical process plays important role in the formation of professional competence of future teachers of physics. Professional work of a teacher depends on his competence, which is formed during professional work is a combination of professional competences that help him perform professional pedagogical work professionally. That is why professional training of future teacher of physics provides the formation of his professional competences, the search and providing with pedagogical conditions of their formation.

Key words: competence, professional competence, professional competence, educational physical experiment, laboratory practical work, student, future teacher of physics.

Посилання

Атаманчук П.С. Компетентнісні орієнтири фахового становлення учителя фізики / П.С. Атаманчук // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного університету: Серія педагогічна. - Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський державний університет, редакційно-видавничий відділ, 2007. - Вип. 13: Дидактика фізики і підручники фізики (астрономії) в умовах формування європейського простору вищої освіти. - С. 116-119.

Атаманчук П.С. Методичні основи організації і проведення навчального фізичного експерименту : навч. посіб. / П.С. Атаманчук, О.І. Ляшенко, В.В. Мендерецький, A.М. Кух. - Кам’янець-Подільський : ПП Буйницький О.А., 2006. - 216 с.: іл., табл.

Атаманчук П.С. Умови цілеспрямованого формування фахових компетентностей учителя фізики / П.С. Атаманчук // Проблеми сучасної психології : збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка АІІН України / за ред. С.Д. Максименка, Л.А. Онуфрієвої. - Ка-м’янець-Подільський : Аксіома, 2008. - Вип. 2. - С. 11-26.

Атаманчук П.С. Управління процесом навчально-пізнавальної діяльності / П.С. Атаманчук. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський державний педагогічний інститут, інформаційно-видавничий відділ, 1997. - 136 с.

Життєва компетентність особистості: від теорії до практики : науково-методичний посібник / [ред. І.Г Єрмакова]. -Запоріжжя : Центріон, 2005. - 640 с.

Методика і техніка навчального фізичного експерименту в старшій школі / П.С. Атаманчук, О.І. Ляшенко, В.В. Мендерецький, О.М. Ніколаєв. - Кам’янець-Подільський : Ка-м’ янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. - 420 с.

Національна рамка кваліфікацій // Освіта. - 2012. - № 1. - 2 (5488-5489). - С. 11-13.

Овчарук О.В. Розвиток компетентнісного підходу: стратегічні орієнтири міжнародної спільноти / О.В. Овчарук // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. - К. : К.І.С., 2004. - 112 с.

Український лінгвістичний портал «Словники України online» [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://lcorp. ulif.org.ua/dictua. - Назва з екрану.

Чайка В.М. Види контролю знань [Електронний ресурс] / B.М. Чайка. Режим доступу: http://pidruchniki.ws/11510513/ pedagogika/vidi_kontrolyu_znan. - Назва з екрану.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15