РЕАЛІЗАЦІЯ ІНТЕГРОВАНИХ ПРОЦЕСІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Р. М. Білик Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.246-249

Анотація

Проведено аналіз основних етапів формування змісту інтегрованого навчання у системі професійної підготовки майбутніх вчителів технологій на основі досвіду українських та зарубіжних педагогів-новаторів. Відображено основні напрямки інтегрованих процесів, що реалізовуються на практиці шляхом застосування комплексного підходу. Розкрито проблеми створення інтегрованих курсів на міждисциплінарній основі. Здійснено аналіз основних складових фахової підготовки майбутніх учителів технології. Розглянуто методико-технологічні моделі підготовки фахівців вищих навчальних закладів на основі інтегрованого підходу різними вітчизняними та зарубіжними науковцями. Обґрунтовано значення навчальних курсів «Безпека життєдіяльності» та «Охорона праці в галузі» у підготовці спеціаліста освітньої галузі «Технологія». Розкрито основні мотиви формування та розвитку компетентнісно-світоглядних професійних якостей майбутнього фахівця технологічного профілю.

Ключові слова: інтегроване навчання, професійна підготовка, інтегровані процеси, комплексний підхід, фахова підготовка, учителі технології, методико-технологічна модель, професійні якості.

Проведен анализ основных этапов формирования содержания интегрированного обучения в системе профессиональной подготовки будущих учителей технологий на основе опыта украинских и зарубежных педагогов-новаторов. Отражены основные направления интегрированных процессов, реализуемых на практике путем применения комплексного подхода. Раскрыты проблемы создания интегрированных курсов на междисциплинарной основе. Осуществлен анализ основных составляющих профессиональной подготовки будущих учителей технологии. Рассмотрены методико-технологические

модели подготовки специалистов высших учебных заведений на основе интегрированного подхода различными отечественными и зарубежными учеными. Обосновано значение учебных курсов «Безопасность жизнедеятельности» и «Охрана труда в отрасли» в подготовке специалиста образовательной области «Технология». Раскрыты основные мотивы формирования и развития компетентномировоззренческих профессиональных качеств будущего специалиста технологического профиля.

Ключевые слова: интегрированное обучение, профессиональная подготовка, интегрированные процессы, комплексный подход, профессиональная подготовка, учителя технологии, методико-технологическая модель, профессиональные качества.

The analysis of the main stages of formation and content integrated learning system training future teachers of technology based on the experience of Ukrainian and foreign teachers-innovators. Reflects the main areas of integrated processes implemented in practice through a comprehensive approach. The problems of integrated courses on interdisciplinary basis. The analysis of the main components of the professional training of future teachers of technology. The techniques and technology specialists training model of higher education institutions on the basis of an integrated approach by various national and foreign scientists. Proved the value of courses “Safety” and “Health in ‘specialist training in the field of education” Technology “. The main reasons of formation and development of a competency-philosophical professional quality of future specialist technological profile.

Key words: integrated education, vocational training, integrated processes, integrated approach, professional training, technology teachers, methodological and technological model of professional quality.

Посилання

Антонов Н.С. Интегративная функция обучения / Н.С. Антонов. - М. : Просвещение, 1985. - 304 с.

Атутов П.Р. Связь трудового обучения с основами наук : книга для учителя / П.Р. Атутов, Н.И. Бабкин, Ю.К. Васильев. - М. : Просвещение, 1983. - 128 с.

Батурина Г.И. Введение в педагогическую профессию : учебное пособие для средних пед. учебных заведений / Г.И. Батурина, Т.Ф. Кузина. - М., 1998. - 159 с.

Глазкова І.Я. Підготовка майбутнього вчителя до організації навчального діалогу в професійній діяльності : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / І.Я. Глазкова ; Бердянський держ. педагогічний ун-т. - Х., 2004. - 273 с.

Зинченко В.П. Человек развивающийся / В.П. Зинченко, Е.Б. Моргунов. - М., 1994. - 256 с.

Іванчук М.Г. Психолого-педагогічні основи виховання особистості молодшого школяра в умовах інтегрованого підходу до навчання : дис. ... д-ра психол. наук. : 19.00.07 / М.Г. Іванчук ; Національний педагогічний ун-т ім. М.П. Дра-гоманова. - К., 2005.

Підласний І.П. Формування професійного потенціалу як мета підготовки учителя / І.П. Підласний // Рідна школа. -К., 1998. - № 1. - С. 5-8.

Смирнов С.Д. Педагогика и психология высшего образования: от деятельности к личности / С.Д. Смирнов. - М. : Аспект-Пресс, 1995. - 271 с.

Собко Я.М. Теоретичні та методичні основи інтегративних курсів у професійно-технічній освіті : монографія / Я.М. Собко [за ред. С.У Гончаренка]. - Львів : Сполом, 2006. - 332 с.

Стечкевич О.О. Методичні засади інтегрованого уроку виробничого навчання у підготовці операторів комп’ютерного набору : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О.О. Стечкевич. -К., 2003. - 254 с.

Терещук Г.В. Индивидуализация трудового обучения: дидактический аспект / Г.В. Терещук ; [под. ред. В.А. Полякова]. -М. : Ин-т ПСМ РАО, 1993. - 200 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15