РОЛЬ ФІЗИКО-МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ФОРМУВАННІ ТЕХНІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • О. М. Корець Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.277-279

Анотація

У статті розглядаються компетентнісні підходи до технічної підготовки вчителів технологій у процесі вивчення фундаментальних дисциплін із врахуванням нових освітньо-професійних програм. Визначено основні передумови формування професійних та технічних компетентностей майбутніх вчителів технологій у процесі вивчення фізико-математичних навчальних дисциплін. Проаналізовано стан вивчення фізико-математичних дисциплін майбутніми вчителями технологій і визначено шляхи оптимізації фундаментальної підготовки вчителів освітньої галузі «Технології» на основі компетентнісного підходу. Відображено структуру технічної компетентності на основі діяльнісного підходу, реалізація якого дозволила виокремити систему професійно-важливих якостей учителя технологій. Обґрунтовано сутність освітнього середовища, в якому формується технічна компетентність майбутніх вчителів технологій та висунуто основні вимоги до формування його змісту. Відображено основні умови, за яких відбуваються ефективне формування технічної компетентності у майбутніх вчителів технологій.

Ключові слова: компетентність, вчитель технологій, фундаментальні дисципліни, модель, формування.

В статье рассматриваются компетентностные подходы к технической подготовке учителей технологий в процес-
се изучения фундаментальных дисциплин с учетом новых образовательно-профессиональных программ. Определены основные предпосылки формирования профессиональных и технических компетенций будущих учителей технологий в процессе изучения физико-математических учебных дисциплин. Провиден анализ изучения физико-математических дисциплин будущими учителями технологии и определены пути оптимизации фундаментальной подготовки учителей образовательной отрасли «Технология» на основе компе-тентностного подхода. Отображена структура технической компетентности на основе деятельностного подхода, реализация которого дала возможность выделить систему профессионально важных качеств учителя технологий. Обосновано сущность образовательной среды, в которой формируется техническая компетентность будущих учителей технологий и выдвинуто основные требования к формированию его содержания. Отражены основные условия, при которых происходит эффективное формирование технической компетентности будущих учителей технологий.

Ключевые слова: компетентность, учитель технологий, фундаментальные дисциплины, модель, формирование.

The article deals with the competency approach to technical training teachers technology in learning fundamental subjects in view of new educational and vocational programs. The basic prerequisites for the formation of professional and technical competence of future teachers of technology in the study of physical and mathematical disciplines. The state study of physical and mathematical sciences future teachers of technology and the ways of optimizing the basic training of teachers of the educational sector «Technology» competency-based approach. Showing the structure of technical competence based activity approach, the implementation of which allow the system to distinguish professionally important qualities a teacher technology.

The essence of the educational environment in which emerging technical competence of future teachers of technology and put forward the basic requirements for the formation of its contents.

The key terms, for which there are effective formation of technical competence of future teachers of technology.

Key words: competence, teacher of technologies, fundamental disciplines, model, formation.

Посилання

Касперський А.В. Радіоелектроніка в системі формування фізичних і технічних знань у середніх загальноосвітніх та вищих педагогічних навчальних закладах : автореф. дис. ... на здобуття наук. ступеня докт. пед. наук: 13.00.02 / А.В. Касперський. - К, 2003. - 39 с.

Корець М.С. Взаємозв’язок фундаментальності і професійної спрямованості природничо-математичних навчальних дисциплін у фаховій підготовці вчителів трудового навчання / М.С. Корець // Молодь і ринок. - 2005. - № 5. - С. 24-29.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15