КОМП’ЮТЕРНО ОРІЄНТОВАНІ ТЕХНОЛОГІЇ ОСВІТНІХ ВИМІРЮВАНЬ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • В. П. Сергієнко Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Ukraine
  • П. В. Микитенко Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.297-301

Анотація

У статті розглядаються передумови комп’ютерного супроводу контролю результатів навчання у вищому навчальному закладі, уточнено понятійний апарат з даної проблематики, визначено переваги та недоліки використання комп’ютерно орієнтованих технологій освітніх вимірювань. Виокремлено організаційно-педагогічні умови використання комп’ютерно орієнтованої технології освітніх вимірювань, наведено схему взаємодії між викладачем та студентом при використанні автоматизованої системи комп’ютерного тестування. Проаналізовано переваги та недоліки використання комп’ютерно орієнтованих технологій для супроводу педагогічного контролю та діагностики якості знань й визначено, що використання комп’ютерно орієнтованих технологій навчання, зокрема комп’ютерно орієнтованих технологій освітніх вимірювань розширює можливості діагностики та контролю рівня навчальних досягнень студентів і є альтернативою традиційним методам, застосування комп’ютерно орієнтованих технологій освітніх вимірювань є ефективною і перспективною формою контролю навчальних досягнень і моніторингу якості освіти.

Ключові слова: комп’ютерно орієнтовані технології, освітні вимірювання, комп’ютерна технологія навчання, тестування, діагностика, контроль.

В статье рассматриваются возможности компьютерного сопровождения контроля результатов обучения в высшем учебном заведении, проанализирован и уточнен понятийный аппарат с данной проблематики, определены преимущества и недостатки использования компьютерно ориентированных технологий образовательных измерений. Выделены организационно-педагогические условия использования компьютерно ориентированной технологии образовательных измерений. Проанализированы преимущества и недостатки использования компьютерно ориентированных технологий для сопровождения педагогического контроля и диагностики знаний и определено, что использование ком-пьютероно ориентированных технологий обучения, в частности компьютерно ориентированных технологий образовательных измерений расширяет возможности диагностики и контроля качества знаний студентов и является альтернативой традиционным методам, применение компьютерно ориентированных технологий образовательных измерений является эффективной и перспективной формой контроля знаний и мониторинга качества образования. 

Ключевые слова: компьютерно ориентированные технологии, образовательные измерения, компьютерная технология обучения, тестирования, диагностика, контроль.

This article discusses prerequisites computer support control of learning outcomes in higher education are analyzed and clarified the conceptual apparatus of this issue, Advantages and disadvantages of using computer technology oriented educational measurement. Author determined organizational and pedagogical conditions of use of computer technology oriented
educational measurement. The advantages and disadvantages of using computer oriented technology to support pedagogical control and diagnostic quality of knowledge and determined that the use computer oriented learning technologies, including computer-oriented educational measurement technology enhances the diagnostic and control academic performance of students and is an alternative to traditional methods, the use of computer technology oriented educational measurement is effective and promising form of monitoring academic progress and monitoring the quality of education.

Key words: computer-oriented technology, educational measurement, computer technology training, testing, diagnosis and control.

 

Посилання

Бойко С.М. Розробка та впровадження комп’ютерного тестування у навчальний процес в аграрних ВНЗ 1-2 рівнів акредитації [Електронний ресурс] / С.М. Бойко. - Режим доступу: http://int-konf.org/konf022014/726-boyko-s-m-rozrobka-ta-vprovadzhennya-kompyuternogo-te stuvannya-u-navchalniy-proces-v-agrarnih-vnz-rvnv-akreditacyi.html

Бронетко В.О. Системи комп’ютерного тестування: огляд, аналіз, порівняння / В.О. Бронетко, А.П. Кудін // Зб. наук. праць Кам’янець-Подільського нац. ун-ту ім. Івана Огієнка. Серія педагогічна. / [редкол: голова, наук. ред. П.С. Атаманчук]. - Кам’янець-Подільский, 2009. - Вип.15. - Ч. І. - 352 с. - С. 16-18.

Булах І.Є. Теорія і методика комп’ютерного тестування успішності навчання (на матеріалах медичних навчальних закладів) : дис. докт. пед. наук : 13.00.01 / І.Є. Булах ; Київський національний університет імені Т.Г. Шевченка. -К., 1995. - 430 с.

Владимиров В.Н. О возможностях компьютеризованного тестового контроля / В.Н. Владимиров, Н.А. Урусов // Компьютер и историческое знание. - Барнаул, 1994. - С. 177-183.

Гончаренко С.У Педагогічний словник : довідкове видання / С.У Гончаренко. - К. : Либідь, 1997. - 366 с.

Комп’ютерне тестування - інноваційний метод контролю знань навчальних досягнень школярів [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.monitoring. in.ua/ publications/view/7

Кривошеев А.О. Разработка и использование компьютерных обучающих программ / А.О. Кривошеев // Информационные технологии. - 1996. - №4. - С. 45.

Мархель И.И. Компьютерная технология обучения / И.И. Мархель // Среднее специальное образование. - 1989. -№ 7. - С .27.

Подготовка и проведение учебных курсов в заочно-дистанционной форме обучения : методические рекомендации преподавателям / под ред. проф. И. А. Цикина. - СПб. : ГТУ 2000.

Романов А.В. Методика подготовки и проведения тестового контроля в учебном процессе / А.В. Романов. - Чебоксары : КЛИО, 1988.

Сергієнко В.П. Використання інформаційно-комунікаційних технологій управління якістю освіти в педагогічному університеті / Сергієнко В.П., Франчук В.М., Микитенко П.В. / Інформатика та інформаційні технології. - № 4. - 2012. - 56 с.

Сліпчук І.Ю. Методика навчання біології учнів 8-9 класів з використанням комп’ютерних технологій : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Сліпчук Ірина Юріївна. - К., 2008. - 239 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15