РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА УРОКАХ ФІЗИКИ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ

Автор(и)

  • В. С. Шуліка Кам ’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.305-308

Анотація

У статті запропонована схема формування ключових компетентностей учнів 7-9 класів. Вона допомагає визначити методи і технології, які доцільно використовувати, щоб формувати сприятливе середовище для розвитку підлітків. Під час навчання в основній школі в учнів відбувається формування окремих компонентів ключових компетентностей, які у відповідності з віковими особливостями розвиваються під час виконання учнем системи завдань. Актуальність матеріалу, викладеного у статті, обумовлена необхідністю формування ключових компетентностей учнів. Кожен навчальний предмет обов’язково має робити свій внесок у формування зазначених компетентностей. Під час розв’язування задач учнями основної школи на уроках фізики важливим є формування компонентів ключових компетентностей, поданих у вигляді переліку знань, умінь та навичок. У статті також проведено аналіз підліткового періоду, виділено психолого-педагогічні особливості та психологічні потреби школярів у цьому віці.

Ключові слова: компетентність, ключові компетентності, розв’язування задач.

В статье предложена схема формирования ключевых компетенций у учащихся 7-9 классов. Она помогает определить методы и технологии, которые целесообразно использовать, чтобы формировать благоприятную среду для развития подростков. Во время обучения в основной школе у учащихся происходит формирование отдельных компонентов ключевых компетенций, которые в соответствии с возрастными особенностями развиваются при выполнении учеником системы задач. Актуальность материала, изложенного в статье, обусловлена необходимостью формирования ключевых компетенций у учащихся. Каждый учебный предмет обязательно должен вносить свой вклад в формирование указанных компетенций. При решении задач учащимися основной школы на уроках физики важным является формирование компонентов ключевых компетенций, представленных в виде перечня знаний, умений и навыков.

В статье также проведен анализ подросткового периода выделено психолого-педагогические особенности и психологические потребности школьников в этом возрасте.

Ключевые слова: компетентность, ключевые компетентности, решения задач.

In the article the scheme of formation of key competencies in schoolboys grades 7-9. It helps define the methods and techniques that should be used to generate a favorable environment for the development of adolescents. While studying at primary school pupils is the formation of the individual components of key competencies, which according to the age characteristics of developing schoolboys at runtime system tasks. Relevance of material stated in the article, due to the need of formation of key competencies in students. Each subject is necessarily contribute to the formation of these competencies. When solving the problems of primary school students in physics lessons are important components forming the key competencies represented as a list of knowledge and skills. The article also analyzes adolescence marked psychological and pedagogical characteristics and psychological needs of students at this age.

Key words: competence, key competencies, solving problems.

Посилання

Педагог-физик XXI века. Основы формирования профессиональной компетентности : монография / П.С. Атаманчук, К.Г. Никифоров, А. А. Губанова, Н.Л. Мыслинская. - Калуга-Каменец-Подольский : изд. КТУ им. К.Э. Циолковского,м 2014. - 268 с.

Хуторской A.B. Технология проектирования ключевых и предметных компетенций / A.B. Хуторской // Инновации в общеобразовательной школе. Методы обучения : сб. науч.

трудов / под ред. А.В. Хуторского. - М. : ГНУ ИСМО РАО, 2006. - С. 65-79.

Шаповаленко И.В. Возрастная психология (Психология развития и возрастная психология) / И.В. Шаповаленко. - М. : Гардарики, 2005. - 349 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-12-15