РЕАЛІЗАЦІЯ КОМПЕТЕНТНІСТНОГО ПІДХОДУ У ФОРМУВАННІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ФІЗИКО-ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ

Автор(и)

  • Д. Ш. Бердієв Кам ’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.11-13

Анотація

У статті розглянуто реалізацію компетентнісного підходу у формуванні майбутнього фахівця фізико-технологічного профілю. Подано визначення поняття компетентність. Виділено формування освітніх компетентностей у студента фізико-технологічного профілю. Подано перелік ключових компетенцій створений українськими педагогами. Візуалізовано техніку реалізації компетентнісного підходу в курсі фізики, за допомогою дослідження методики навчання фізики з позицій компетентнісного підходу. Наголошено на диференціюванні навчального матеріалу з фізики відповідно до можливостей студентів та розробці нових методів навчання та контролю на основі використання компетентнісного підходу Розглянуто принципи що сприяють застосуванню компетентнісного підходу у освітньому процесі. Доведено необхідність застосування його у освітній практиці, для збільшення мотивації до вивчення курсу, та підготовки професійно компетентних фахівців відповідно до вимог сучасного життя.

Ключові слова: фізика, методика навчання фізики, компетентність, ключові компетентності, фізико-технологічний профіль, навчальний матеріал, компетентнісний підхід, пізнавальна діяльність.

В статье рассмотрена реализация компетентностного подхода в формировании будущего специалиста физикотехнологического профиля. Дано определение понятия компетентность. Выделено формирование образовательных
компетенций у студента физико-технологического профиля. Перечислены ключевые компетенции, созданные украинскими педагогами. Визуализирована техника реализации компетентностного подхода в курсе физики, с помощью исследования методики обучения физике с позиций компетентностного подхода. Отмечено дифференцирование учебного материала по физике в соответствии с возможностями студентов и разработка новых методов обучения и контроля на основе использования компетентностного подхода. Рассмотрены принципы, способствующие применению компетентност-ного подхода в образовательном процессе. Доказана необходимость применения его в образовательной практике, для увеличения мотивации к изучению курса, и подготовки профессионально компетентных специалистов в соответствии с требованиями современной жизни.

Ключевые слова: физика, методика обучения физике, компетентность, ключевые компетентности, физикотехнологический профиль, учебный материал, компетент-ностный подход, познавательная деятельность.

The article deals with the implementation of competence approach in shaping the future of specialist physical and technological profile. Posted definition of competence. Highlight the formation of student educational competencies in physical and technological profile. Posted established a list of core competencies Ukrainian teachers. Machinery visualized implementation of competence approach in physics course, through the study of teaching methods from the standpoint of physics competency approach. Emphasized the differentiation of teaching material in physics according to the capabilities of students and the development of new teaching methods and control on the basis of competence approach. The principles that promote the use of competency approach in the educational process. The necessity of its application in educational practice, to increase motivation to study the course and prepare professionally competent specialists according to the requirements of modern life.

Key words: physics, physics teaching methodology, competence, key competence, physical and technological profile, educational material, competence approach, cognitive.

Посилання

Атаманчук П.С. Інновації в формуванні фахових якостей майбутніх вчителів фізики / П.С. Атаманчук // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка / Чернігівський державний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка ; гол. ред. М.О. Носко. -Чернігів : ЧДПУ, 2010. - Вип. 77. - 368 с. - (Серія: педагогічні науки). - С. 167-173.

Атаманчук П.С. Методологія як найвищий пріоритет у фаховому становленні майбутнього вчителя фізики / П.С. Атаманчук // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2014. - Вип. 20: Управління якістю підготовки майбутнього вчителя фізико-технічного профілю. - С. 7-10.

Атаманчук П.С. Дидактичні основи формування фізико-технологічних компетентностей учнів : монографія / П.С. Атаманчук, О.П. Панчук. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. - 252 с.

Загальна фізика : програма навчальної дисципліни для

студентів вищих педагогічних закладів освіти / автори-укладачі: М.І. Шут, І.Т. Горбачук, В. П. Сергієнко. - К. :

НПУ 2005. - 48 с.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : бібліотека з освітньої політики / за заг. ред. О.В. Овчарук. - К. : К.І.С., 2004. - 112 с.

Поведа Т.П. Контроль навчально-пізнавальної діяльності учнів в процесі їх підготовки до саморегульованого навчання / Т.П. Поведа // Зб. наук. праць Кам'янець-Подільського державного університету. Серія педагогічна. - Кам'янець-Подільський : Кам'янець-Подільський державний університет, 2007. - Вип. 13: Дидактика фізики і підручники фізики (астрономії) в умовах формування європейського простору вищої освіти. - С. 47-50.

Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы / А.В. Хуторской // Народное образование. - 2003. - № 2. - С. 58-64.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24