ЗАПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ МОДЕЛЕЙ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ В ПЕДАГОГІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ

Автор(и)

  • С. Л. Василенко Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.16-17

Анотація

У статті обґрунтовується доцільність використання навчального середовища електронного змісту у процесі навчання фізики студентів педагогічних університетів. Зазначено, що створення навчального середовища електронного змісту є перспективним напрямом розвитку не тільки сучасної, але й майбутньої освіти. Висловлено думку про те, що у сучасних реаліях навчальний процес не завжди може встигнути за зміною чинників навчально-виховного середовища, внаслідок чого методичні інновації у системі навчання часто бувають декларативними і далекими від реального здійснення. Показано, що особливого значення створення навчально-виховного середовища, яке забезпечить передумови для всебічного розвитку і саморозвитку особистості, набуває для майбутніх учителів фізики, оскільки саме вони відповідатимуть за формування у підростаючого покоління наукового стилю мислення і наукового світогляду. Визначено структурні компоненти навчального середовища електронного змісту як інноваційної моделі навчання фізики.

Ключові слова: інноваційні моделі навчання фізики, навчальне середовище електронного змісту, структурні компоненти навчального середовища електронного змісту.

В статье обосновывается целесообразность использования учебной среды электронного содержания в процессе обучения физике студентов педагогических университетов. Отмечено, что создание учебной среды электронного содержания является перспективным направлением развития не только современного, но и будущего образования. Высказано мнение о том, что в современных реалиях учебный процесс не всегда может успеть за изменением факторов учебно-воспитательной среды, вследствие чего методические инновации в системе обучения часто бывают декларативными и оторванными от реального осуществления. Показано, что особое значение создание учебновоспитательной среды, которое обеспечит предпосылки для всестороннего развития и саморазвития личности, приобретает для будущих учителей физики, поскольку именно они будут отвечать за формирование у подрастающего поколения научного стиля мышления и научного мировоззрения. Определены структурные компоненты учебной среды электронного содержания как инновационной модели обучения физике.

Ключевые слова: инновационные модели обучения физике, учебная среда электронного содержания, структурные компоненты учебной среды электронного содержания.

The article substantiates expediency of use of the learning environment e-content in learning physics students of pedagogical universities. Noted that the development of learning environment e-content is a promising direction of development is not only modern but also the future of education. Suggested that in modern conditions the learning process can not always keep up with the changing factors in the educational environment, resulting in methodological innovation in the education system are often declarative and disconnected from actual implementation. It is shown that particular importance to the creation of the educational environment, which will provide the prerequisites for full development and self-development, acquires for future teachers of physics, as they will be responsible for the formation of the younger generation of scientific style of thinking and scientific Outlook. Identified structural components of educational environment e-content as an innovative model of teaching physics.

Key words: innovative models of learning physics learning environment e-content, structural components of the learning environment e-content.

Посилання

Андрущенко В.П. Стратегія для освіти (за матеріалами звіту відділу філософії та прогнозування розвитку освіти Інституту вищої освіти АПН України) / В.П. Андрущенко // Вища освіта України. - №3. - 2006. - С. 5-9.

Атаманчук П.С. Методологічні особливості професійної підготовки майбутніх учителів фізики / П.С. Атаманчук,

В.В. Мендерецький // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. - Серія: Педагогічні науки. -Чернігів : ЧОПУ, 2004. - Вип. 23. - С. 147-154.

Сергієнко В.П. Інтеграція фундаментальності і професійної спрямованості курсу загальної фізики в підготовці вчителя : [монографія] / В.П. Сергієнко. - К. : НПУ, 2004. - 360 с.

Шут М.І. Методологічні аспекти підготовки фахівців з фізики / М.І. Шут, Л.Ю. Благодаренко // Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія № 3 «Фізика і математика у вищій і середній школі» : збірник наукових праць. - К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2006. - Вип. 2. - С. 20-22.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24