ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СУДНОВОГО МЕХАНІКА ПРИ ВИВЧЕННІ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ ГІДРОМЕХАНІКИ У МОРСЬКОМУ КОЛЕДЖІ

Автор(и)

  • О. О. Дендеренко Морський коледж Херсонської державної морської академії, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.27-30

Анотація

У статті представлено аналіз компетентнісної моделі підготовки суднового механіка (рівня молодшого спеціаліста) з позиції визначення впливу фізичних знань, які отримують студенти при вивченні математично-природничих навчальних дисциплін, на їх професійну підготовку. Наведено порівняння предметно-орієнтноцентричного і модульного підходів до проектування навчального плану підготовки фахівців, націленого на формування їх професійної компетентності. Представлено компетентнісну модель та структуру інтеграційних зв’язків між модулями навчального плану підготовки суднового механіка (рівня молодшого спеціаліста). Розкрито вплив основних змістових інтеграційних модулів фізико-технічної підготовки майбутніх судномеханіків на формування складових їх професійної компетентності. На прикладі інтегрованого модуля “Основи гідромеханіки” визначено можливості використання технологій компетентнісно орієнтованого навчання курсантів морського коледжу.

Ключові слова: професійна компетентність, навчальні модулі, судновий механік, фізичні знання, інтегровані модулі.

В статье представлен анализ компетентностной модели подготовки судового механика (уровня младшего специалиста) на предмет влияния физических знаний, которые получают студенты при изучении общетехнических учебных модулей, на формирование профессиональной компетентности. Представлена структура интеграционных связей модулей учебного плана и блок-схема интеграционных связей модульной составляющей учебного плана подготовки судового механика (уровня младшего специалиста). На примере интегрированного модуля основ гидромеханики проанализированы возможности использования средств и методов обучения в учебном процессе и существующие проблемы и перспективы.

Ключевые слова: профессиональная компетентность, учебные модули, судовой механик, физические знания, интегрированные модули.
Розділ 1. Дидактика фізики як орієнтувальна основа

This article presents an analysis of ship engineer competency model training (of junior specialist) in terms of physical knowledge impact students to be received during natural subjects study to their training. It was presented the comparison between oriented and modular approaches to the curriculum training creating, aimed to form their professional competence.

Competency model and integrated connectors structure between the modules of ship’s engineer’s curriculum were presented. It reveals the impact of main semantic integration of the modules in physical and technical preparation of future ship engineers in their professional competence formation. The example of the integrated module «Fundamentals of fluid mechanics» determines the possibility of competency-based training technology at maritime college.

Key words: professional competence, training modules, ship engineer, physical knowledge, integrated modules.

Посилання

Дендеренко А.А. Интеграция дисциплин естественно-математического и профессионального циклов как фактор повышения уровня подготовки студентов морского вуза / А.А. Дендеренко // Материалы VII международной научно-практической конференции «Актуальные проблемы математического образования в школе и вузе», 24-27 сентября 2013 г. / под ред. Э.К. Брейтигам, Е.Н. Дро-новой. - Барнаул : АлтГПА, 2013. -С. 60-64.

Дендеренко О.О. Формування професійної компетентності суднового механіка шляхом впровадження міждисциплінарної інтеграції фізичних знань / О.О. Дендеренко // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми природничо-наукової освіти в середній і вищий школі», Херсон, 26-28 червня 2014 р. / укладач: В.Д. Шарко - Херсон : ПП В.С. Вишемирський, 2014. - С. 137-139.

Дендеренко О.О. Інтеграція знань як основа формування професійних компетентностей суднових механіків у ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації / О.О. Дендеренко // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. - Херсон : ХДУ 2015. - Вип. 66. -С. 294-301.

Горылев А.И. Методология TUNING: компетентностный поход при определении содержания образовательных программ : электронное методическое пособие / А.И. Горы-лев, Е.А. Пономарева, А.В. Русаков. - Нижний Новгород, 2011. - 46 с.

Коваленко А.В. Компетентностный подход в высшем профессиональном образовании : хрестоматия-путеводитель / A. В. Коваленко ; под науч. ред. проф. М.Г. Минина. - Томск : Изд-во ТПУ 2007. - 117 с.

Методичні рекомендації з розроблення складових галузевих стандартів вищої освіти (компетентнісний підхід) / укладачі: В.Л. Гуло, К.М. Левківський, Л.О. Котоловець та ін. -К. : Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, 2013. - 90 с.

Шарко В.Д. Технології компетентнісно орієнтованого навчання природничих дисциплін (на прикладі фізики) / B. Д. Шарко // Технології навчання : колективна монографія / за ред Г.С. Юзбашевої. - Херсон : Айлант, 2014. - С. 124130.

Шарко В.Д. Методологічні засади сучасного уроку : посібник для вчителів і студентів / В.Д. Шарко. - Херсон : Вид-во ХНТУ 2010. - 120 с.

Шарко В.Д. Нові технології навчання : навчально-методичний посібник (для студентів денної форми навчання спеціальності 8.010103 «ПМСО. Фізика та основи інформатики») / В.Д. Шарко. - Херсон : Айлант, 2000. - 92 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24