ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНІСНИХ І СВІТОГЛЯДНИХ ЯКОСТЕЙ ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИХ ФАХІВЦІВ

Автор(и)

  • Н. Л. Дьяконенко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Ukraine
  • Л. Г. Петренко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Ukraine
  • Г. І. Копач Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.30-31

Анотація

Розглянуто особливості компетентнісного підходу до підготовки студентів технічного профілю, здатних швидко адаптуватися до потреб високотехнологічного суспільства. На базі фізики, яка є основою формування майбутнього професіонала і необхідною умовою розвитку його світогляду, пропонується спецкурс, присвячений сучасним методам визначення складу речовини та інструментам наносвіту Одержана інформація спрямовує студентів на виконання власних пошукових наукових досліджень, що проводяться у напрямку підвищення чутливості приладів та збільшення точності вимірювання фізичних параметрів досліджуваних зразків. Запропоновано спецкурс, який формує компетентнісні та світоглядні якості інженерно-технічних фахівців: розвиває дослідницькі якості, сприяє інтелектуальному і культурному розвитку особистості, здатності на базі фундаментальних знань та широкої ерудиції створювати нові інтелектуальні продукти, швидко реагувати на запити часу

Ключові слова: освіта, компетентнісний підхід, фізика, студенти технічного профілю, нанотехнології.

Рассмотрены особенности компетентностного подхода к подготовке студентов технического профиля, способных быстро адаптироваться к потребностям высокотехнологичного общества. На базе физики, которая является основой формирования будущего профессионала и необходимым условием развития его мировоззрения, предложен спецкурс, посвященный современным методам определения состава вещества и инструментам наномира. Полученная информация нацелена на выполнение студентами собственных поисковых научных исследований, направленных на повышение чувствительности приборов и увеличение точности измерений физических параметров исследуемых образцов. Данный спецкурс формирует компетентностные и мировоззренческие качества инженерно-технических специалистов: развивает исследовательские качества, способствует интеллектуальному и культурному развитию личности, способности на базе фундаментальных знаний и широкой эрудиции создавать новые интеллектуальные продукты, быстро реагировать на запросы времени.

Ключевые слова: образование, компетентностный подход, физика, студенты технического профиля, нанотехнологии.

The features of the competency approach to the preparation of engineering professionals, adapting to the needs of high-tech society are presented. The special course devote to the modern methods of determining the composition of the materials and tools of the nanoworld on the basis of physics, which is the basis for shaping the future of professional and essential to the development of his outlook. Given information is aimed at students performing their own search researches, which are directing to increase the sensitivity of instruments and the accuracy of measurements of the physical parameters of the samples. This course creates a special competency of engineering professionals: develop erudition, research qualities, promotes intellectual and cultural development of the individual, capability to create modern high-tech products on the basis of the fundamental knowledge, respond quickly to time.

Key words: education, competence approach, physics, students of technical profile, nanotechnologies.

Посилання

Компетентнісний підхід в освіті : методичні рекомендації керівним педагогічним кадрам для проведення науково-практичних семінарів з питань упровадження компетентнісного підходу в практику роботи ЗНЗ / за заг. ред. І.В. Гавриш, К.А. Юр’євої. - Х. : ХОНМІБО, 2005. - 92 с.

Овчарук О. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти / О. Овчарук // Стратегія реформування змісту освіти в Україні : рекомендації з освітньої політики. - К. : К.І.С., 2003. - С. 13-41.

Пометун О. Теорія та практика послідовної реалізації компетентнісного підходу в досвіді зарубіжних країн / О. Пометун // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : бібліотека з освітньої політики / за заг. ред. О.В. Овчарук. - К. : К.І.С., 2004. - С. 16-25.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24