КОНЦЕПТУАЛЬНИЙ ПОГЛЯД НА РОЛЬ ТА МІСЦЕ ПРИКЛАДНОЇ ФІЗИКИ У ШКІЛЬНІЙ ФІЗИЧНІЙ ОСВІТІ

Автор(и)

  • В. М. Закалюжний Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.35-37

Анотація

В сучасній системі шкільної фізичної освіти прикладну фізику найчастіше розглядають як засіб реалізації дидактичного принципу зв’язку навчання з життям, з практикою, та принципу політехнізму Принцип політехнізму, незважаючи на усі еволюційні зміни, не має однозначного тлумачення, по своїй суті залишився підпорядкованим основній ідеї - підготовці молоді до виробничої трудової діяльності в умовах науково-технічної революції XX-століття і спрямований, головним чином, на удосконалення системи трудового навчання та виховання молоді.

У статті показано, що роль прикладної фізики в загальноосвітньому процесі не обмежується політехнізмом і, у зв’язку з переходом людського суспільства до нового, постіндустріального етапу свого розвитку, зростає і буде невпинно зростати. Цей закономірний процес має знайти адекватне відображення в системі шкільної фізичної освіти. У дидактиці фізики назріла необхідність детального дослідження можливостей прикладної фізики як самостійного педагогічного феномену

Ключові слова: прикладна фізика, політехнізм, постіндустріальне суспільство, система фізичної освіти.

В современной системе школьного физического образования прикладную физику чаще рассматривают как средство реализации дидактического принципа связи обучения с жизнью, с практикой, и принципа политехнизма.

Принцип политехнизма, несмотря на все эволюционные изменения, не имеет однозначного толкования, по своей сути остался подчиненным основной идее - подготовке молодежи к производственной трудовой деятельности в условиях научно-технической революции XX - века и направлен, главным образом, на совершенствование системы трудового обучения и воспитания молодежи.

В статье показано, что роль прикладной физики в общеобразовательном процессе не ограничивается политехнизма и, в связи с переходом человеческого общества к новому, постиндустриальному этапу своего развития, растет и будет неуклонно расти. Этот закономерный процесс должен найти адекватное отражение в системе школьного физического образования.

В дидактике физики назрела необходимость детального исследования возможностей прикладной физики как самостоятельного педагогического феномена.

Ключевые слова: прикладная физика, политехнизм, постиндустриальное общество, система физического образования.

The modern system of school physical education applied physics is often seen as a means of implementing the principle of communication didactic teaching with life, with practice, and the principle polytechnic.

Principle polytechnic despite all evolutionary changes, has-nounambiguousinterpretationessentiallyremainedsubordinated-basicidea - preparing young people for productive employment in the scientific and technological revolution XX - century and aimed mainly at improving the system of labour training and education youth.

The article shows that the role of applied physics in general polytechnic process is not limited and, in connection with the transition of human society to a new, post-industrial stage of development, is growing and will grow steadily. This natural processes of in dad equate reflection in the system of school physical education.

In didactics of physics the reasoned of detailed research capabilities of Applied Physics as an independent pedagogical phenomenon.

Key words: applied physics, polytechnic, post-industrial society, the system of physical education.

Посилання

Атутов П.Р. Політехнічний принцип у навчанні школярів / П.Р. Атутов. - К. : Рад. школа, 1982. - 176 с.

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392, Київ. - Режим доступу: Ьїїр://2акоп2. rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF/page2. - Назва з екрану. - Дата звернення: 30.08.2015.

Імашев Г Теорія і практика політехнічної освіти в процесі навчання фізики в середніх загальноосвітніх школах

Казахстану : автореф. дис. ... докт. пед. наук / Г Імашев. -К. : Б.в., 2007. - 49 с.

Зайченко І.В. Педагогіка / І.В. Зайченко. - К. : Освіта України, КНТ, 2008. - 528 с.

Методика преподавания физики в 8-10 классах средней школы / под ред. В.П. Орехова и А.В. Усовой. - М. : Просвещение, 1980. - 320 с.

Новиков А.М. Постиндустриальное образование : публицистическая полемическая монография / А.М. Новиков. -М. : Эгвес, 2008. - 136 с.

Основы методики преподавания физики в средней школе / В.Г. Разумовский, А.И. Бугаев, Ю.И. Дик и др. ; под ред. А.В. Перышкина и др. - М. : Просвещение, 1984. - 398 с.

Политехническое обучение в общеобразовательной школе / под ред. М.А. Мельникова и М.Н. Скаткина. - М. : Изд. АН СССР, 1953. - 335 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24