НАУКОВА ШКОЛА «ТЕОРЕТИКО-ТЕХНОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ОБ’ЄКТИВІЗАЦІЇ КОНТРОЛЮ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ»

Автор(и)

  • П. С. Атаманчук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine
  • О. М. Ніколаєв Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.58-62

Анотація

У статті проведено комплексне дослідження основних етапів становлення та науково-педагогічної діяльності наукової школи «Теоретико-технологічні аспекти об’єктивізації контролю навчальної діяльності». Досліджено передумови виникнення, процес та етапи становлення наукової школи. Встановлено основні напрями діяльності наукової школи, які вирішують проблему управління пізнавальною діяльністю майбутніх учителів фізико-технологічного профілю, проблеми дидактики фізики в сучасному навчанні. Розкрито основну концепцію роботи школи та висвітлено коло проблем, над якими працюють представники школи. Розкрито зміст основних здобутків наукової школи та науково-дослідної лабораторії, їхній вплив на навчально-виховний процес та науково-дослідну роботу в університеті. Наведено зміст інноваційної моделі методичної системи фахового становлення майбутніх учителів фізики, наведено географію практичного застосування здобутків наукової школи та пропозиції щодо вдосконалення діяльності її роботи.

Ключові слова: бінарність, дидактика фізики, наукова школа, управління, компетентність, фахова підготовка, фізика, цілеорієнтування.

В статье проведено комплексное исследование основных этапов становления и научно-педагогической деятельности научной школы «Теоретико-технологические аспекты объективизации контроля учебной деятельности». Исследованы предпосылки возникновения, процесс и этапы становления научной школы. Установлены основные направления деятельности научной школы, которые решают проблему управления познавательной деятельностью будущих учителей физико-технологического профиля, проблемы дидактики физики в современном обучении. Раскрыто основную концепцию работы школы и освещен круг проблем, над которыми работают представители школы. Раскрыто содержание основных достижений научной школы и научно-исследовательской лаборатории, их влияние на учебно-воспитательный процесс и научноисследовательскую работу в университете. Приведены содержание инновационной модели методической системы профессионального становления будущих учителей физики, раскрыта география практического применения достижений научной школы и предложения по совершенствованию деятельности ее работы.

Ключевые слова: бинарность, дидактика физики, научная школа, управление, компетентность, профессиональная подготовка, физика, целеориентация.

The paper conducted a comprehensive study of the basic stages in the research and teaching activities of the scientific school «Theoretical and technological aspects of the objectification of the control of educational activity». We investigated predictors of the process and stages of development of scientific school. The basic directions of activity of the scientific school, which solve the problem of management of cognitive activity of the future teachers of physical-technological profile, the problems of didactics in modern physics teaching. Discloses the basic concept of the school and lit range of issues on which work representatives of the school. The content of the main achievements of the scientific schools and research laboratories, their impact on the educational process and research work at the university. Given the content of an innovative model of methodical system of professional formation of the future teachers of physics, geography disclosed the practical applications of scientific school and suggestions for improvement of the activities of its work.

Key words: binary, didactics of physics, scientific school, management, expertise, training, physics.

Посилання

Атаманчук П.С. Управление процесом становлення будущего педагога. Методологические основы : монография. -Издатель : Palmarium Academic Publishing ist ein Imprint der, Deutschland, 2014. - 137 p. (ISBN 978-3-639-84513-6 ; email: info@palmarium-publishing.ru).

Головко М.В. До проблеми методології наукового школо-знавства дидактики фізики: домінанти науково-освітньої школи П.С. Атаманчука / Микола Головко // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2014. - Вип. 20: Управління якістю підготовки майбутнього вчителя фізико-технологічного профілю. - С. 11-13.

Завальнюк О.М. Петро Атаманчук. Портрет науковця-професіонала / О.М. Завальнюк, І.М. Конет. - Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2009. - 52 с. - (Серія: Видатні випускники Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка).

Конет І.М. Атаманчук Петро Сергійович / І.М. Конет, В.С. Прокопчук // Доктори наук, професори Кам’янець-По-

дільського національного університету імені Івана Огієнка. -Кам’янець-Подільський : Абетка-Світ, 2013. - С. 63-78.

Конет І.М. Вагоме досягнення наукової школи П.С. Атаманчука / І.М. Конет // Освіта, наука і культура на Поділлі : збірник наукових праць. - Кам’янець-Подільський : Оіюм, 2010. - Т. 16. - С. 529-534.

Копилов С.А. Петро Сергійович Атаманчук (до 75-річчя від дня народження та 55-річчя педагогічної і наукової діяльності) : довідково-бібліографічне видання / С.А. Копилов, І.М. Конет. - Кам’янець-Подільський : Абетка-Світ, 2014. - 144 с.

Теоретико-технологічні аспекти об’ єктивізації контролю навчальної діяльності (наукова школа) : біобібліографічний покажчик / [І.М. Конет, Л.А. Онуфрієва, М.С. Карпович, В.В. Боденчук]. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-По-дільський національний університет імені Івана Огієнка, 2009. - 124 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24