ТЕСТУВАННЯ ЯК ЗАСІБ ОБ’ЄКТИВІЗАЦІЇ ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ УЧНІВ З ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ФІЗИКИ

Автор(и)

  • О. П. Панчук Кам ’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.77-80

Анотація

В даній статті розкрито сутність еталонної тестової перевірки якості знань учнів. Обґрунтовані вимоги та методичні поради які ставляться перед побудовою тестових завдань еталонного характеру. Встановлено, що під тестами розуміють проби за спеціально підготовленими, короткими, здебільшого стандартизованими завданнями для виявлення на даний момент певних властивостей людини: її розумового і фізичного розвитку, здібностей, обдарованості, працездатності, стомленості, професійної придатності тощо. Також наведено і запропоновано основні завдання з вибором відповіді які повинні відповідати основним загальнодидактичним принципам - науковості, доступності, наочності тощо, а також ряду специфічних вимог та рекомендуються різноманітні форми тестових завдань.

Ключові слова: тест, тестування, перевірка, оцінювання, контроль, критерій, еталон.

В статье раскрыта сущность эталонной тестовой проверки качества знаний учащихся. Обоснованные требования и методические советы которые ставятся перед построением тестовых заданий эталонного характера. Установлено, что под тестами понимают пробы за специально подготовленными, короткими, в основном стандартизированными заданиями для выявления на данный момент определенных свойств человека: его умственного и физического развития, способностей, одаренности, работоспособности, усталости, профессиональной пригодности и тому подобное. Также приведены и предложены основные задания с выбором ответа, которые должны соответствовать основным общедидактическим принципам - научности, доступности, наглядности и т. п, а также ряда специфических требований. Рекомендуются разнообразные формы тестовых заданий.

Ключевые слова: тест, тестирование, проверка, оценивание, контроль, критерий, эталон.

This article essence reference test quality testing students’ knowledge. Based requirements and methodological advice are put before the construction of standard tests of character. It was established that during the tests the sample understood by specially trained, short, largely standardized tasks to identify the moment certain property rights: her mental and physical development, abilities, talent, performance, fatigue, professional life and so on. There are major tasks and offered with a choice of answers that must meet the basic principles general didactic principles - scientific, accessibility, clarity, etc., and a number of specific requirements and recommended various forms of tests.

Key words: test, testing, verification, evaluation, control, criterion, standard.

Посилання

Атаманчук П.С. Інноваційні технології управління навчанням фізики / П. С. Атаманчук. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський державний педагогічний університет, інформаційно-видавничий відділ, 1999. - 174 с.

Атаманчук П.С. Узгодження нормативних критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з вимогами особистісно орієнтованого навчання фізики / П.С. Атаманчук, А.М. Кух // Фізика та астрономія в школі. - 2002. - № 1. - С. 17-20.

Атаманчук П.С. Тематичні завдання еталонних рівнів з фізики / П.С. Атаманчук, А.М. Кух. - Кам’янець-Подільський : Абетка-Нова, 2004. - 131 с.

Атаманчук П.С. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання згідно з вимогами особистісно орієнтованого навчання / П.С. Атаманчук, О.П. Панчук // Молодь і ринок. - 2004. - №4 (10). - С. 35-41.

Розенберг Н.М. Тестова перевірка знань учнів / Н.М. Розенберг. - К. : Вища шк., 1979. - 176 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24