ЗАСОБИ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ОЦІНКИ РОЗВИТКУ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧА СПЕЦІАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • В. Д. Шубчинський Міжрегіональне вище професійне будівельне училище, м. Краматорськ, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.102-105

Анотація

Досліджується рівень особистісного розвитку технологічної компетентності викладачів спеціальних дисциплін професійно-технічних навчальних закладів. Оцінку розвитку технологічної компетентності проводимо за допомогою тестування, практичних завдань, спостереження, опитування, співбесіди, написання самоаналізу викладачами, складання педагогічного портфоліо та відвідування занять. З метою отримання об’єктивної оцінки рівня технологічної компетентності викладача спеціальних дисциплін ПТНЗ необхідно провести діагностику на констатуючому та формуючому етапах, а потім провести їх порівняльний аналіз та виявити дельту приросту технологічної компетентності викладачів. Представлена у загальному вигляді структура будь-якого педагогічного експерименту та алгоритм дії дослідження. Підкреслюється важливість чітко усвідомлювати напрямки сучасного розвитку педагогічної науки і суспільства, в цілому. І якщо зміст дисципліни частіше за все жорстко закріплений базовою програмою, то у виборі методів викладання матеріалу можуть стати у нагоді сучасні педагогічні методики та технології.

Ключові слова: технологічна компетентність, особистісно-орієнтована технологія, методичний супровід, критеріально-діагностичний апарат, констатуючий етап, формуючий етап, порівняльний аналіз.

Исследуется уровень личностного развития технологической компетентности преподавателей специальных дисциплин профессионально-технических учебных заведений. Оценку развития технологической компетентности проводили с помощью тестирования, практических заданий, наблюдения, опросов, собеседований, написания самоанализа преподавателями, составления педагогического портфолио и посещения занятий. С целью получения объективной оценки уровня технологической компетентности преподавателя специальных дисциплин необходимо провести диагностику на констатирующем и формирующем этапах, а потом провести их сравнительный анализ и выявить изменение прироста технологической компетентности преподавателей. Представлена в общем виде структура любого педагогического эксперимента и алгоритм исследования. Подчеркивается важность четко осознавать направления современного развития педагогической науки и общества в целом. И если содержание дисциплины чаще всего жестко определено базовой программой, то в выборе методов преподавания материала могут пригодиться современные педагогические методики и технологии.

Ключевые слова: технологическая компетентность, личностно-ориентированная технология, методическое сопровождение, критериально-диагностический аппарат, констатирующий этап, формирующий этап, сравнительный анализ.

We investigate the level of personal development of technological competence of teachers of special subjects in vocational schools. The evaluation of the development of technological competence was carried out by testing, case studies, observations, surveys, interviews, writing introspection teachers, compiling teaching portfolio and attendance. In order to obtain an objective assessment of the level of technological competence of the teacher of special disciplines is necessary to make a diag-
nosis on ascertaining and forming stages, and then spend their comparative analysis and to identify changes in growth of technological competence of teachers. Presented in the form of a general structure of any pedagogical experiment and algorithm research. The importance of clear about the direction of modern pedagogical science and society as a whole. And if the content of the discipline often rigidly defined the basic program, the choice of methods of teaching material can be useful modern educational methods and technology.

Key words: technological competence, personality-oriented technology, methodological support, criterion-diagnostic apparatus, ascertaining stage, the stage of the comparative analysis.

Посилання

Голуб Є.С. Методи формування компетентнісної складової в умовах сучасних вимог до освіти / Є.С. Голуб // Матеріали Х Міжнародної конференції «Стратегія якості у промисловості і освіті», Варна, Болгарія, 6-13 червня, 2014. -Дніпропетровськ-Варна, 2014. - 570 с.

Сичевська Н.С. Формування фахової компетентності майбутніх техніків-технологів як педагогічна проблема / Н.С. Сичевська // Управляння якістю підготовки майбутнього вчителя фізико-технологічного профілю : збірник матеріалів міжнародної наукової інтернет-конференції. -Кам’янець-Подільський, 2014. - 208 с.

Гирба Е.Ю. Экспериментальная работа в образовательных учреждениях : учебно-методическое пособие / Е.Ю. Гирба. -М. : УЦ «Перспектива», 2011. - 72 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24