МОДЕЛЬ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРИНЦИПУ НАСТУПНОСТІ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ТА ВИЩІЙ ТЕХНІЧНІЙ ШКОЛІ НА ЗАСАДАХ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

  • О. В. Матвійчук Національний технічний університет України «КПІ», Ukraine
  • С. О. Подласов

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.115-118

Анотація

У статті показано, що проблеми забезпечення реалізації принципу наступності в навчанні фізики поділяються на предметні (відсутність системних знань з елементарної фізики та їх низький рівень, недостатній рівень математичних знань) та загальні (недостатній рівень сформованості інформаційної компетентності, який полягає в недоліках організації пошуку навчальної інформації; опрацюванні навчально-методичної літератури з фізики, відсутність навиків самостійної роботи та застосуванні набутих знань). Наявні проблеми впливають на формування окремих елементів фахової компетентності майбутнього інженера, а саме загальнонаукової, інструментальної та професійної. Для усунення виявлених проблем запропоновано модель реалізації принципу наступності навчання фізики на засадах компетентнісного підходу, в основу якої покладено стрижневі лінії: застосування теоретичних знань з фізики для розв’язування професійних задач, проведення експериментальних досліджень, інформаційно-комунікативну та оцінювально-рефлексивну.

Ключові слова: наступність, наступність навчання фізики, загальноосвітня школа, вищий технічний навчальний заклад, компетентнісний підхід.

В статье показано, что проблемы реализации принципа преемственности в обучении физики делятся на предметные (отсутствие системных знаний по элементарной физике и их низкий уровень, недостаточный уровень математических знаний) и общие (недостаточный уровень ин

формационной компетентности, который заключается в недостатках организации поиска учебной информации; обработке учебно-методической литературы по физике, отсутствие навыков самостоятельной работы и применении приобретенных знаний). Имеющиеся проблемы влияют на формирование отдельных элементов профессиональной компетентности будущего инженера, а именно общенаучной, инструментальной и профессиональной. Для устранения выявленных проблем предложена модель реализации принципа преемственности обучения физике на основе компетент-ностного подхода, в основу которой положены стержневые линии: применение теоретических знаний по физике для решения профессиональных задач, проведение экспериментальных исследований, информационно-коммуникативную и оценочно-рефлексивную.

Ключевые слова: преемственность, преемственность обучения физике, общеобразовательная школа, высшее техническое учебное заведение, компетент-носный подход.

In article it is shown that problems of ensuring realization of the principle of succession in training of physics share on subject (absence of system knowledge of elementary physics and their low level, insufficient level of mathematical knowledge) and the general (insufficient level of information competence which consists in shortcomings of the organization of search of educational information; to processing of educational and methodical literature on physics, lack of skills of independent work and application of the acquired knowledge). These problems influence formation of separate elements of professional competence of future engineer: general scientific, tool and professional. The way to fix these problems created a model of the implementation of the principle of succession of teaching physics competency-based approach. The model was based on core lines: application of theoretical knowledge in physics for professional use, the experimental studies, information and communication, and reflective.

Key words: succession, succession teaching of physics, secondary school, higher technical school, competence approach in teaching-learning process.

Посилання

Матвійчук О.В. Аналіз типових ускладнень студентів при вивченні фізики та засоби для їх усунення [Текст] / О.В. Матвійчук, С.О. Подласов // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету / Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка ; гол. ред. М.О. Носко. - Чернігів : ЧНПУ, 2012. - Вип. 99. -

С. 244-247. (Серія: Педагогічні науки).

Матвійчук О.В. Аналіз умов реалізації принципу наступності у навчанні фізики між загальноосвітньої і вищою технічною школами / О.В. Матвійчук, С.О. Подласов,Ж. О. Рудницька // Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції «Особливості навчання природничо-математичних дисциплін у профільній школі» / укладач: В.Д. Шарко. - Херсон : ПП Вишемирський В.С., 2010. - С. 8-9.

Общая и профессиональная педагогика : учебное пособие для студентов, обучающихся по специальности «Профессиональное обучение» : в 2-х книгах / под ред. В.Д. Симоненко, М.В. Ретивых. - Брянск : изд-во Брянского государственного университета, 2003. - Кн. 1. - 174 с.

Постанова кабінету міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 «Державний стандарт базової і повної середньої освіти» [Електронний ресурс] : Офіційний сайт Міністерства освіти і науки України. - Режим доступу: http:// www.mon.gov.ua/images/files/doshkilna-cerednya/serednya/ derzh-standartZpost_derzh_stan.doc

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24