ТЕХНОЛОГІЧНІ ТА ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОЕКТНО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПРИ ВИВЧЕННІ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • М. О. Роздобудько Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.130-132

Анотація

У статті розглянуто вимоги які ставить суспільство до сучасного випускника; доведено, що однією з основних вимог до нього є повноцінно сформована проектно-дослідницька компетентність. Виділені основні технологічні особливості формування цієї компетентності. Візуалізовано принциповий підхід до побудови моделі методичної системи формування компетентностей студентів в процесі навчання фізиці. Доведено, що основними в побудові методики по формуванню проектно-дослідницької компетентності студентів є загальнопедагогічні принципи. Структуровано принципи відбору змісту навчального матеріалу для повноцінного формування досліджуваної компетентності. Визначено способи організації навчального процесу для успішної організації основних ідей методики. Також у статті обрисовані форми діагностики (поточної і підсумкової), які викладач може використовувати для діагностики проектно-дослідницької компетентності.

Ключові слова: компетентність, технологія, навчання, процес, фізика, діяльність.

В статье рассмотрены требования которые ставит общество к современному выпускнику; доказано, что одним из основных требований к нему есть полноценно сформирован-
ная проектно-исследовательская компетентность. Выделены основные технологические особенности формирования этой компетентности. Визуализирован принципиальный подход к построению модели методической системы формирования компетентностей студентов в процессе обучения физике. Доказано, что основными в построении методики по формированию проектно-исследовательской компетентности студентов есть общепедагогические принципы. Структурированы принципы отбора содержания учебного материала для полноценного формирования исследуемой компетентности. Определены способы организации учебного процесса для успешной организации основных идей методики. Также в статье очерченные формы диагностики (текущей и итоговой), которые преподаватель может организовать для диагностики проектно-исследовательской компетентности.

Ключевые слова: компетентность, технология, учеба, процесс, физика, деятельность.

The article deals with the requirements that the society put to the present graduating student. It is proved that one of the main requirements to the graduate is a valuable formed project-research competence. The main technological features of forming this competence are distinguished. It is shown the fundamental approach to the model-building of the methodical system of forming students’ competence while studying physics. It is proved that the general pedagogical principles are the basic in the methodical system of forming a project-research competence for students. It is structured the selection principles of the educational material content for a proper forming of a project-research competence. It is determined the organization ways of the educational process for a successful organization of the main ideas of methods. Diagnostics forms (current and final) are also shown in the article which a teacher can use for diagnosing a project-research competence. Key words: competence, technology, studying, process, physics, operations.

Key words: competence, technology, studies, process, physics, activity.

Посилання

Атаманчук П.С. Управління процесом навчально-пізнавальної діяльності / П.С. Атаманчук. - Кам'янець-Подільський : Кам'янець-Подільський держ. пед. університет, 1997. - 136 с.

Атаманчук П.С. Прогнозирование в обучении физике как механизм его результативности / [П.С. Атаманчук, А.М. Кух, М.О. Роздобудько, О.М. Николаев, Е.М. Диндилевич] // «Probl ems of modern pedagogic in the context of international educational standards development». Materials digest of the XL International Research and Practice Conference and I stage of the championship in pedagogical sciences (London, January 31 -February 05, 2013) / International Academy of Scythe and Higher Education. - London : JASHE, 2013. - 155 p. - P. 89-92.

Атаманчук П.С. Действенный механизм управления процессом обучения / [П.С. Атаманчук, А.М. Кух, М.О. Роздобудько, О.М. Николаев, Е.М. Диндилевич] // «Forming and qualitative development of modern educational systems» (London, September 26 - October 01, 2013) / International Academy of Scythe and Higher Education. - London : JASHE, 2013. - 155 p. - P. 26-30.

Атаманчук П.С. Инновационная технология управления качеством компетентного становления будущего учителя / [П.С. Атаманчук, А.М. Кух, М.О. Роздобудько О.М. Николаев, Е.М. Диндилевич] // «Physical, mathematical and chemical sciences: theoretical, trends and applied studies», «Education as the basic of the society domination». Materials digest of the LI and LII International Research and Practice Conferences and I stage of the Championship in physical, mathematical and chemical sciences; II stage of the Championship in pedagogical sciences and Higher Education (21-26 May, 2013) / International Academy of Science and Higher Education. - London : JASHE, 2013. - 182 p. - P. 102-107

Атаманчук П.С. Авторское педагогическое кредо как показатель компетентности будущего специалиста / П.С. Атаманчук, В.П. Атаманчук, Р.М. Білик, О.М. Ніколаєв, О.М. Семерня // Problems of quality of knowledge and personal self-actualization in terms of social transformations». Peer-reviewed materials digest (collective monograph) published following the results of the XCVI International Research and Practice Conference and I stage of the Championship in Psychology and Educational sciences (London, February 12-17, 2015) / International Academy of Science and Higher Education ; Organizing Committee: T. Morgan (Chairman),

B. Zhytnigor, S. Godvint, A. Tim, S. Serdechny, L. Streiker, H. Osad, I. Snellman, K. Odros, M. Stojkovic, P. Kishinevsky, H. Blagoev. - London : IASHE, 2015. - 120 p. - Р 34-36.

Бермус А.Г. Проблеми і перспективи реалізації компе-тентностного підходу в освіті [Електронний ресурс] / А.Г. Бермус. - Режим доступу: http://www.eidos.ru/journal/ 2005/0910-12.htm

Воровщиков С.Г. Программа общеучебных умений : совершенствование эффективности формирования познавательной компетентности школьников / С.Г. Воровщиков, Д.В. Татьянченко // Образование в современной школе. -№ 6 - 2002. - С. 44-57; № 7/2002. - С. 21-33.

Зимняя И.А. Исследовательская работа как специфический вид человеческой деятельности / И.А. Зимняя, Е.А. Шашен-кова. - Ижевск, 2001. - 103 с.

Килпатрик В.Х. Метод проектов. Применение целевой установки в педагогическом процессе / В.Х. Килпатрик // Брокгауз - Ефрон, 1925. - 43 с.

Роздобудько М.О. Проектно-дослідницька компетентність, формована засобами фізики, як якість майбутнього фахівця аграрного профілю / М.О Роздобудько // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. - Кам’янець-Поділь-ський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2014. - Вип. 20: - 318 с. - С. 154-157.

Роздобудько М.О. Использование проектной и исследовательской деятельности в процессе преподавания физики / М.О. Роздобудько // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук : ежемесячный научный журнал. -№ 02(61), февраль. - 2014. - Ч. II.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24