КОМПЕТЕНТНІСНО ОРІЄНТОВАНІ ТЕХНОЛОГИ НАВЧАННЯ У КУРСІ ФІЗИКИ СТАРШОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • С. І. Терещук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.148-151

Анотація

У статті проаналізовано особливості адаптивної та інтерактивної технологій навчання. Доведено, що їх інтеграція як єдиної технології дозволить формувати ключові компетенції на уроках фізики в старшій школі. Об’єднання указаних технологій можливе на основі близьких за змістом концептуальних положень, на яких вони базуються: конструювання знань кожним учнем; інтерактивна активність учнів; суб’єкт-суб’єктний підхід до навчання; всебічна комунікація усіх учасників навчального процесу Нова технологія, утворена таким об’єднанням, вирізняється з поміж інших запровадженням таких умов, за яких учень самостійно конструюватиме власну навчальну діяльність та компетентність. Водночас адаптивна складова нової технології дозволяє повноцінно адаптуватися учневі в освітнє середовище, що дозволить йому в майбутньому комфортно жити та ефективно діяти у нових для нього соціальних умовах. Проведені спостереження підтвердили, що пропонована технологія навчання створює сприятливі умови для формування ключових компетенцій.

Ключові слова: педагогічна технологія, адаптація, пристосування, суб’єкт-суб’єктне навчання, адаптивна технологія навчання, інтерактивні технології навчання, курс фізики у старшій школі.

В статье проанализированы особенности адаптивной и интерактивной технологий обучения. Доказано, что их интеграция как единой технологии позволит формировать ключевые компетенции на уроках физики в старшей школе. Объединение указанных технологий возможно на основе близких по содержанию концептуальных положений, на которых они базируются: конструирование знаний каждым учеником; интерактивная активность учащихся; субъектсубъектный подход к обучению; всесторонняя коммуникация всех участников учебного процесса. Новая технология, созданная таким объединением, отличается от других введением таких условий, при которых ученик самостоятельно конструирует собственную учебную деятельность и компетентность. В то же время адаптивная составляющая новой технологии позволяет полноценно адаптироваться ученику в образовательную среду, что позволит ему в будущем комфортно жить и эффективно действовать в новых для него социальных условиях. Проведённые наблюдения подтвердили, что предлагаемая технология обучения создаёт благоприятные условия для формирования ключевых компетенций.

Ключевые слова: педагогическая технология, адаптация, приспособление, субъект-субъектное обучение, адаптивная технология обучения, интерактивные технологии обучения, курс физики в старшей школе.

The peculiarities of adaptive and interactive training technologies have been analyzed in the article. It is shown that their integration as a single technology allows to form a key competence at physics lessons. The mentioned technologies combination may be specified on the basis of the following conceptual principles, such as: construction of knowledge by each student; interactive activity of pupils; subject-subject approach to learning; comprehensive communication of all participants in the educational process. New technology is differ from other by the creation of such conditions where the students independently construct their own training activities and competence. At the 

same time an adaptive component of the new technology allows students to adapt to the new learning environment. It helps them to live comfortably in the future and effectively act in the new social conditions.
Key words: educational technology, adaptation, adjustment, subject-subject learning, adaptive training technology, interactive technologies, course of physics at senior school.

Посилання

Богорев В .В. Психолого-педагогические основы системы адаптивного обучения / В.В. Богорев. - 2001. - № 2. - С. 12-15.

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук. України ; головний ред. В.Г. Кремінь. - К. : Юрінком Інтер, 2008. - 1040 с.

Пометун О.І. Енциклопедія інтерактивного навчання / О.І. Пометун. - К., 2007. - 144 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24