МОТИВАЦІЯ СТУДЕНТІВ АГРАРНИХ КОЛЕДЖІВ ДО ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • А. Б. Барканов Відокремлений структурний підрозділ «Бердянський коледж Таврійського державного агротехнологічного університету», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.169-171

Анотація

Розглянуто питання визначення ролі мотивації у навчально-пізнавальній діяльності студентів агротехнологічних коледжів під час вивчення фізики з залученням професійно-спрямованого матеріалу. Охарактеризовано типи мотивації у навчальному процесі: зовнішня та внутрішня. Представлено роль професійно-спрямованого матеріалу як потужного фактору зовнішньої мотивації. Представлені дані опитування студентів щодо шляхів підвищення інтересу під час вивчення фізики. Запропоновано шляхи підвищення інтересу під час навчання фізики з урахуванням результатів опитування студентів: професійна спрямованість викладання предмету курсу загальної фізики, використання навчальних проблемних виробничих ситуацій, розрахункових задач з урахуванням професійної спрямованості, проведення професійно-спрямованих лабораторних та практичних робіт, залучати студентів до проектної діяльності, підбираючи тему так щоб вона поєднувала фізику та майбутню професію.

Ключові слова: професійна спрямованість, агротехнологічна освіта, фізика, психологія, мотивація, професія, інтерес.

Рассмотрены вопросы определения роли мотивации в учебно-познавательной деятельности студентов агротехнологических колледжей при изучении физики с привлечением профессионально-направленного материала.

Охарактеризованы типы мотивации в учебном процессе: внешняя и внутренняя. Представлены роль профессиональнонаправленного материала как мощного фактора внешней мотивации. Представленные данные опроса студентов о путях повышения интереса при изучении физики. Предложены пути повышения интереса во время обучения физике с учетом результатов опроса студентов: профессиональная направленность преподавания предмета курса общей физики, использование учебных проблемных производственных ситуаций, расчетных задач с учетом профессиональной направленности и тому подобное.

Ключевые слова: профессиональная направленность, агротехнологическая образование, физика, психология, мотивация, профессия, интерес.

We examined the question of defining the role of motivation in teaching and learning of students of agrotechnological college while studying physics with the assistance of a professionally-directed material. We characterized types of motivation in the learning process: external and internal. We presented role of professionally-directed material as a powerful motivating factors. We gave the data of the survey on how to improve student interest in the study of physics. We proposed the ways of increasing of interest in the study of physics, taking into account the results of a survey of students: professional orientation of teaching the subject of general physics course, learning the problematic use of industrial situations, clearing tasks on the basis of professional orientation, etc.

Key words: professional orientation, agrotechnological education, physics, psychology, motivation, occupation, interest.

Посилання

Бодров В. А. Психология профессиональной пригодности : учебное пособие для вузов / В.А. Бодров. - М. : ПЕР СЭ, 2001. - 511 с.

Борисова Е.М. Индивидуальность и профессия / Е.М. Борисова, Г.П. Логинова. - М. : Знание, 2000. - 80 с.

Климов Е.А. Психология профессионального самоопределения / Е.А. Климов. - Ростов-на-Дону : Феникс, 1996. -512 с.

Ломов Б.Ф. Проблемы и стратегия психологического исследования / Б.Ф. Ломов. - М. : Наука, 1999. - 204 с.

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л. Рубинштейн. - СПб. : Питер Ком, 1999. - Т. 1. - 398 с.

Федоришин Б.А. Система профинформационной работы со старшеклассниками / Б.А. Федоришин. - К. : Рад. школа, 1988. - 176 с.

Шатковська Г.І. Науково-методичні засади інтеграції знань з фізики і хімії студентів вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації технічно-технологічного профілю : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Г.І. Шатковська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2007. - 21 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24