ВИВЧЕННЯ ФІЗИЧНИХ ВЕЛИЧИН В ТЕХНОЛОГІЇ ШВЕЙНОГО ВИРОБНИЦТВА

Автор(и)

  • О. В. Єжова Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.194-196

Анотація

Стаття присвячена практичній реалізації міжпредметних зв’язків при викладанні фізики в професійно-технічних навчальних закладах швейного профілю. Відзначено, що ефективність засвоєння фізичних понять майбутніми швейниками підвищується, якщо учні розуміють, як отримані знання застосовуються в професійній діяльності. Обґрунтований та систематизований перелік фізичних величин для опису технологічних процесів швейного виробництва. Перелік включає одиниці SI (основні та похідні) та позасистемні одиниці. До основних відносяться одиниці довжини, ваги, часу. Похідні одиниці: простору і часу (площі, кутів, швидкості, частоти періодичного процесу); механічних величин (тиску, потужності); теплових величин (температури), електричних та магнітних величин (напруженості електричного поля, електричної напруги). Застосовують також додаткові похідні та позасистемні величини: витрати, зволоження, кутів, інтенсивності шуму Професійне спрямування навчання фізики дозволить покращити засвоєння майбутніми швейниками як курсу фізики, так і професійних дисциплін.

Ключові слова: професійно-технічний навчальний заклад, навчання, швейний профіль, міжпредметні зв’язки, фізика, фізична величина, одяг, технологія, швейне виробництво.

Статья посвящена практической реализации межпредметных связей при преподавании физики в профессиональнотехнических учебных заведениях швейного профиля. Отмечено, что эффективность усвоения физических понятий будущими швейниками повышается, если учащиеся понимают, как полученные знания применяются в профессиональной деятельности. Обоснован и систематизирован перечень физических величин, описывающих технологические процессы швейного производства. Перечень включает единицы СИ (основные и производные) и внесистемные единицы.

К основным относятся единицы длины, массы, времени. Производные единицы: пространства и времени (площади, углов, скорости, частоты периодического процесса); механических величин (давления, мощности); тепловых величин (температуры); электрических и магнитных величин (напряженности электрического поля, электрического напряжения). Применяют также дополнительные производные и внесистемные величины: расхода, увлажнения, углов, интенсивности шума. Профессиональная направленность изучения физики позволит улучшить усвоение будущими швейниками как курса физики, так и профессиональных дисциплин.

Ключевые слова: профессионально-техническое учебное заведение, обучение, швейный профиль, межпредметные связи, физика, физическая величина, одежда, технология, швейное производство.

The article is devoted to practical implementation of interdisciplinary connections in teaching physics in vocational schools of the sewing profile. It is noted that efficiency of mastering of physical concepts increases, if students understand, how to apply this knowledge in professional activity. The list of physical quantities was reasonable and systematic to describe the processes of sewing production. The list includes units SI (basic and derived) and the Common Units. The main units include length, weight, time. Derived units: time and space (squares, angles, speed, frequency of periodic process); mechanical quantities (pressure, power); thermal parameters (temperature), electric and magnetic quantities (electric field intensity, voltage). Additional derivatives and non-systemic value are Applied: expense, density, moisture, angles, the intensity of noise. Professional orientation of teaching physics will improve of mastering by future sewers both the physics course and professional disciplines.

Key words: vocational school, teaching, sewing profile, interdisciplinary communication, physics, physical quantity, clothing, technology, sewing manufacture.

Посилання

Богомаз-Назарова С.М. Методика застосування міжпред-метних зв’язків курсів фізики та охорони праці в процесі підготовки майбутніх учителів фізики : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Богомаз-Назарова Сніжана Миколаївна. - Кіровоград, 2010. - 22 с.

Ергономіка і дизайн. Проектування сучасних видів одягу / М.В. Колосніченко, Л.І. Зубкова, К.Л. Пашкевич, Т.О. Полька, Н.В. Остапенко, І.В. Васильєва, О.В. Колосніченко. - К. : ПП НВЦ Профі, 2014. - 386 с.

Козловська І.М. Теоретичні і методичні основи інтеграції знань учнів професійно-технічної школи : автореф. дис. . докт. пед. наук : 13.00.04 / Козловська Ірина Михайлівна. -К., 2001. - 36 с.

Лазерное оборудование [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.pro-100.com.ua/

Очеретяна Н.М. Міжпредметні зв’язки в учбовому процесі професійно-технічних закладів освіти / Н.М. Очеретяна. -Ужгород, 2006. - 43 с.

Про метрологію та метрологічну діяльність : закон України // Відомості Верховної Ради (ВВР). - 2014. - № 30.

Раскрой ткани и технического текстиля [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://lemarse.ru/products/cut_ textile/

Синяков А.П. Дидактические подходы к определению понятия «межпредметные связи»/ А.П. Синяков // Известия Российского государственного педагогического университета им. А.И. Герцена. - 2009. - №113. - С. 197-202.

Сухарев М.И. Принципы инженерного проектирования одежды / М.И. Сухарев, А.М. Бойцова. - М. : Легкая и пищевая промышленность, 1981. - 272 с.

Сушан А.Т. Інженерне проектування швейних виробів : навчальний посібник./ А.Т. Сушан. - К. : Арістей, 2007. - 172 с.

Технология швейных изделий / Э.К. Эмирова, А.Т. Труханова, О.В. Сакулина, Б.С. Сакулин. - М. : Академия, 2012. - 512 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24