НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • А. В. Касперський Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, Ukraine
  • І. М. Бондаренко Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.197-200

Анотація

У статті розкрито зміст і мету національно-патріотичного виховання студентів вищих навчальних педагогічних закладів, зокрема, майбутніх учителів технологій відповідно до сучасних умов розвитку суспільства. Сформульовано фундаментальні дефініції, визначено основні принципи національно-патріотичного виховання, їх взаємозумовленість та системність, пріоритетні напрямки реалізації. Поняття патріотизму розглянуто як інтегральну цінність та духовно-моральну якість особистості. Встановлено недостатність теоретичної і методичної розробленості проблеми та обґрунтовано необхідність вдосконалення системи виховання студентів у контексті Концепції національно-патріотичного виховання молоді. Доведено можливість упровадження в навчально-виховний процес методичної системи, яка сприяє свідомому засвоєнню майбутніми вчителями технологій національно-патріотичних цінностей.

У моральному вихованні поєднано принципи і норми загальнолюдської моралі та національної моральної цінності. Моральне виховання пов’язане з правовим вихованням. Поєднуючись, вони забезпечують формування культури людської поведінки.

Ключові слова: вища педагогічна освіта, національно-патріотичне виховання, студенти педагогічний університетів, майбутні учителі технологій, принципи виховання, виховні завдання, патріотизм, інтернаціоналізм.

В статье раскрыто содержание и цели национальнопатриотического воспитания студентов высших учебных педагогических заведений, в частности, будущих учителей технологий в соответствии с современными условиями развития общества. Сформулированы фундаментальные дефиниции, определены основные принципы национальнопатриотического воспитания, их взаимообусловленность и системность, приоритетные направления реализации. Понятие патриотизма рассмотрено как интегральную ценность и духовно-нравственное качество личности. Установлено недостаточность теоретической и методической разработки проблемы и обоснована необходимость совершенствования системы воспитания студентов в контексте Концепции национально патриотического воспитания молодежи. Доказана 

возможность внедрения в учебно-воспитательный процесс методической системы, которая способствует сознательному усвоению будущими учителями технологий национальнопатриотических ценностей.

В моральном воспитании соединены принципы и нормы общечеловеческой морали и национальной моральной ценности. Моральное воспитание связано с правовым воспитанием. В сочетании, они обеспечивают формирование культуры человеческого поведения.

Ключевые слова: высшее педагогическое образование, национально-патриотическое воспитание, студенты педагогический университетов, будущие учителя технологий, принципы воспитания, воспитательные задачи, патриотизм, интернационализм.

The article describes the content and purpose of the national-patriotic education of students of higher educational institutions,
including the future teachers of technology less than the conditions of modern society. Formulated fundamental definitions, the basic principles of the national-patriotic education of their interdependence and consistency, priorities for implementation.

The concept of patriotism is considered as an integral value of spiritual and moral quality of the individual. Established lack of theoretical and methodological issues and elaborated the necessity of improving the system of education of students in the context of the concept of national-patriotic education of youth. The possibility of introducing in the educational process methodical system that promotes conscious assimilation of future teachers of technology national patriotic values.

Principles and norms of common to all mankind moral and national moral value are united in moral education. Moral education is related to legal education. Combines, they provide forming of culture of human behaviour.

Key words: higher pedagogical education, national and patriotic education, teaching university students, future teachers of technology, principles of education, educational objectives, patriotism and internationalism.

Посилання

Гончаренко С.У Український педагогічний словник / С.У Гончаренко. - К. : Либідь, 1997. - 376 с.

Зязюн І.А. Педагогіка добра: ідеали і реалії : наук.-метод. посібник / І.А. Зязюн. - К. : МАУП, 2000. - 312 с.

Іващенко С.Г. Теоретичні аспекти розвитку творчої особистості майбутнього вчителя / С.Г. Іващенко // Наукові записки Ніжинського державного педагогічного університету. -2002. - № 1. - С. 27-29.

Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладів : Наказ МОН № 641 від 16.06.15 року. - Режим доступу: овуйа. иа<Законодавство>Середня освіта

Яцюк М.В. Патріотичне виховання студентської молоді: основні завдання : наукова стаття / Яцюк М.В., Жванко Л.М., Фесенко Г.Г. ; Харківська національна академія міського господарства. - Х., 2013.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24