СПІВВІДНОШЕННЯ традиційних і деяких новітніх напрямків УЧІННЯ ФІЗИКИ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ

Автор(и)

  • Б. Г. Кремінський Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.200-203

Анотація

Проаналізовано перспективність та доцільність використання традиційних методів і напрямків учіння фізики. Розглянуто перспективи розвитку методики навчання фізики відповідно до сучасних освітніх потреб та можливостей новітніх інформаційних технологій. Показано, що традиційні методи навчання фізики можна і потрібно поєднувати з використанням сучасних інформаційних технологій. Окреслено питання та напрямки учіння фізики які доцільніше втілювати традиційними методами та розглянуто роль комп’ютерного моделювання фізичних процесів у навчанні фізики. Зроблено висновок, що будь які методи навчання фізики перш за все мають бути спрямовані на формування розуміння фізичного змісту вивчуваних процесів. Зазначено, що з точки зору перспектив розвитку напрямів учіння фізики більшої уваги потре -бує вивчення методів фізичних досліджень у всіх аспектах, а також розробка методів формування системних знань.

Ключові слова: Навчання фізики, системні знання, розуміння, фізичні процеси, сучасні інформаційні технології, комп’ютерне моделювання.

Проанализированы перспективность и целесообразность использования традиционных методов и направлений обучения физике. Рассмотрены перспективы развития методики обучения физике в соответствии с современными образовательными потребностями и возможностями новейших информационных технологий. Показано, что традиционные методы обучения физике можно и нужно сочетать с использованием современных информационных технологий. Определены вопросы и направления обучения физике, которые целесообразнее воплощать традиционными методами, и рассмотрена роль компьютерного моделирования физических процессов в обучении физике. Сделан вывод, что любые методы обучения физике, прежде всего, должны быть направлены на формирование понимания физического смысла изучаемых процессов. Отмечено, что с точки зрения перспектив развития направлений обучения физике
большего внимания требует изучение методов физических исследований во всех аспектах, а также разработка методов формирования системных знаний.

Ключевые слова: Обучение физике, системные знания, понимание, физические процессы, современные информационные технологии, компьютерное моделирование.

The prospects and appropriateness of traditional techniques and trends of teaching physics were analyzed. The prospects of development of physics teaching methods according to modern educational needs and capabilities of latest information technologies were considered. It was shown that traditional physics teaching methods can and should be combined with the use of modern information technology. The issues and trends of teaching physics were outlined, for the embodiment of which traditional methods would be preferable and the role of computer simulation of physical processes in teaching physics was examined. It was concluded that any methods of teaching physics should primarily be aimed at creating understanding of the physical content of the processes being learned. It was noted that from the perspective of prospects for the development of physics teaching trends, more attention should be focused on the study of physical research methods in all aspects, and the development of system knowledge formation methods.

Key words: Teaching physics, system knowledge, understanding, physical processes, modern information technology, computer simulation.

Посилання

Беспалько В.П. Основы теории педагогических систем / В.П. Беспалько. - Воронеж : Изд-во Воронеж. ун-та, 1977. -303 с.

Замятина О.М. Компьютерное моделирование : учебное пособие / О.М. Замятина. - Томск : Изд-во Томского политехнического университета, 2007. - 121 с.

Каменецкий С.Е. Формы обучения физике: традиции, инновации / С.Е. Каменецкий, В.В. Михайлова ; М-во образования Рос. Федерации, Башк. гос. ун-т. - Уфа : Башк. ун-т, 2001. - 165 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24