ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ БАЗОВИХ ПОНЯТЬ З ТЕХНОЛОГІЇ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ВИРОБНИЦТВА У СТАРШОКЛАСНИКІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ СІЛЬСЬКОЇ МІСЦЕВОСТІ

Автор(и)

  • В. Й. Кузьменко Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.203-206

Анотація

У статті визначаються та обґрунтовуються організаційно-методичні умови формування базових понять з технології сільськогосподарського виробництва у старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів сільської місцевості в умовах профільного навчання.

Здійснюється аналіз підходів дослідників стосовно проблеми створення оптимальних організаційно-методичних умов для якісного сприйняття і засвоєння учнями елементів наукових знань, а саме такої сукупності психологічних, педагогічних факторів матеріального та інформаційного забезпечення, які надають можливість вчителеві організовувати активну діяльність учнів.

Автором, на основі аналізу організаційно-методичних умов формування базових понять з технології сільськогосподарського виробництва у сільських старшокласників в умовах профільного навчання, доводиться, що всі умови є однаково важливі, взаємопов’язані та взаємозалежні. А їх науково обґрунтована комплексна реалізація, дасть можливість підвищити ефективність оволодіння учнями базовими поняттями, знаннями, уміннями та професійно важливими якостями особистості.

Ключові слова: профільна технологічна підготовка, організаційно-методичні умови, базові поняття з аграрного виробництва.

В статье определяются и обосновываются организационно-методические условия формирования базовых понятий с технологии сельскохозяйственного производства у старшеклассников общеобразовательных учебных заведений сельской местности в условиях профильного обучения. Осуществляется анализ подходов исследователей касательно проблемы создания оптимальных организационнометодических условий для качественного восприятия и усвоения учащимися элементов научных знаний, а именно такой совокупности психологических, педагогических факторов материального и информационного обеспечения, которые обеспечивают возможность учителю организовать активную деятельность учащихся.

Автором на основе анализа организационно-методических условий формирования базовых понятий с технологии сельскогхозяйственного производства у сельских старшеклассников в условиях профильного обучения, доказывается, что все условия одинаково важны, взаимосвязаны и взаимозависимы. А их научно-обоснованнная комплексная реализация, даст возможность повысить эффективность 

овладения учащимися базовыми понятиями, знаниями, умениями и профессионально-важными качествами личности.

Ключевые слова: профильная технологическая подготовка, организационно-методические условия, базовые понятия с аграрного производства.

The paper defined and justified organizational and methodological conditions of basic concepts of technology of agricultural production for seniors in rural secondary schools in terms of specialized education.

Analysis of researchers’ approaches regarding the problem of creating optimal organizational and methodological condi-
tions for quality perception and assimilation of elements of scientific knowledge by students, namely such a set of psychological, pedagogical factors (environment, means, relationships and so on) of material and information support which empower teacher to energetic activities for students.

Author, based on conditions of basic concepts of technology of agricultural production for seniors in rural secondary schools in terms of specialized education, proved that all conditions are equally important, interlinked and interdependent.

And their evidence-based comprehensive implementation will enable students to increase their effectiveness of mastering basic concepts, knowledge, skills and professionally important qualities of the personality.

Key words: specialized technological education, organizational and methodological conditions, basic concepts of agricultural production.

Посилання

Бабанский Ю.К. Проблемы повышения эффективности педагогических исследований / Ю.К. Бабанский. - М. : Просвещение, 1982. - 218 с.

Бондар Н.О. Дидактичні умови активізації мислительної діяльності учнів 8-9 класів на уроках креслення : автореф. дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання креслення» / Н.О. Бондар. - К., 2006. - 20 с.

Верзилин Н.М. Проблема развития понятий в процессе обучения / Н.М. Верзилин // Советская педагогика. - 1966. -№ 12. - С. 53-63.

Дрижак В.В. Педагогічні основи підготовки старшокласників до підприємницької діяльності : дис. ... кан. пед. наук : 13.00.02 / В.В. Дрижак. - К., 1997. - 217 с.

Загрекова Л.В. Формирование естественно-научных понятий политехнического содержания в трудовой подготовке сельских школьников с помощью межпредметных связей / Л.В. Загрекова. - Л. : ЛГПИ, 1985. - 98 с.

Кравчина М. Організаційні основи економічної освіти у школі / М. Кравчина, М. Романенко //Економіка України. -1994. - № 4. - С. 32-34.

Кузьмінський А.І. Педагогіка [Текст] : підручник / А.І. Кузь-мінський, В.Л. Омеляненко. - К. : Знання, 2007. - 447 с.

Набок М. Проблеми сільської школи та управління нею в процесі реформування освіти в Україні / М. Набок // Інформаційні технології і засоби навчання : зб. наук. пр. / за ред. В.Ю. Бикова, Ю.О. Жука ; Ін-т засобів навчання АПН України. - К. : Атіка, 2005. - С. 208-222.

Назаренко Т.Г. Формування соціально-економічних понять у старшокласників на уроках географії : автореф. дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання географії» / Т.Г. Назаренко. - К., 2004. - 20 с.

Стан та соціальний захист сільських дітей : тематична державна доповідь про становище дітей в Україні за підсумками 2004 р. / авт. кол.: Т.Ф. Алексєєнко [ та ін.] ; Держ. ін-т проблем сім’ї та молоді. - К., 2005. - 250 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24