ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ САМООСВІТИ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ З ФІЗИКИ

Автор(и)

  • В. В. Мендерецький Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine
  • Н. В. Соловйова Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.212-214

Анотація

У статті висвітлена проблема необхідності підвищення рівня самоосвіти випускників загальноосвітньої школи. Здатність випускників школи до самоосвіти стає його обов’язковою якістю, а формування цієї здатності - одне з головних завдань загальноосвітнього навчального закладу. Проаналізовані можливості впровадження інформаційно-комп’ютерних технологій у навчальний процес, що сприяє всебічному розвитку особистості, активізує навчальну діяльність учнів, сприяє творчому зростанню дитини. Розглянуто практичні засоби впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в навчальний процес на різних його етапах, що сприяє урізноманітненню предметної діяльності учнів, надає можливість для різнобічного саморозвитку особистості дитини, підвищує мотивацію при отриманні якісної освіти.

Ключові слова: освіта, комп’ютерні технології, самоосвіта, предметна діяльність, загальноосвітній заклад, учень, творчість, саморозвиток, особистість.

В статье рассмотрена проблема повышения уровня самообразования выпускников общеобразовательной школы. Способность выпускников школы к самообразованию становится его обязательным качеством, а формирование этого качества - одна из главных задач общеобразовательного учебного заведения. Проанализированы возможности внедрения информационно-коммуникационных технологий в учебный процесс, что способствует всестороннему развитию личности, активизирует учебную деятельность учащихся, способствует творческому росту ребенка. Рассмотрены практические средства внедрения ИКТ в учебный процесс на разных его этапах, что делает предметную деятельность учащихся более разнообразной, дает возможность для разностороннего саморазвития личности ребенка, повышает мотивацию при получении качественного образования.

Ключевые слова: образование, компьютерные технологии, самообразование, предметная деятельность, общеобразовательное учреждение, ученик, творчество, саморазвитие, личность.

The article deals with the problem of increasing the level of self-education of school leavers. The ability of graduates of the school to educate themselves becomes his essential quality, and the formation of this quality - one of the main objectives of general educational institution. The possibilities of information and communication technologies in the educational process that promotes the full development of the individual, stimulates learning activities of students, promotes creative growth of the child. We consider the practical means of implementation of ICT in the learning process at different stages, making the substantive work of students more varied, provides an opportunity for self-sided personality of the child, increases motivation when receiving a quality education.

Key words: education, computer technology, self-education, objective activity, educational institution, student, work, self-development, personality.

Посилання

Айзенберг А.Я. Социально-культурная роль самообразования в условиях научно-технического прогресса / А.Я. Айзенберг // Самообразование: История, теория и современные проблемы. - М., 1986. - С. 92-115.

Атаманчук П.С. Управление процессом становления будущего педагога. Методологические основы : монография / П.С. Атаманчук. - Издатель : Palmarium Academic Publishing ist ein Imprint der, Deutschland, 2014. - 137 p. (ISBN 978-3639-84513-6; email: info@palmarium-publishing.ru).

Атаманчук П.С. Нові інформаційні технології у розвитку лабораторного практикуму з фізики / П.С. Атаманчук, В.В. Мендерецький, С.І. Дмитрук, О.М. Павлюк // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету ім. Павла Тичини. - Умань : СПД Жовтий, 2008. - Ч. 2. - С. 18-24.

Баранников А.В. Зарубежный опыт организации самообразования в рамках школы / А.В. Баранников // Мир образования - образование в мире. - 2002. - № 2. - С. 44-60.

Бугайов О.І. Комп'ютерна підтримка курсу фізики в середній школі: реальність і перспективи / О.І. Бугайов, B.C. Коваль // Фізика та астрономія в школі. - 2001. - № 3.

Використання інформаційних технологій на уроках фізики в основній школі / Державний стандарт базової і повної середньої освіти // Освіта України. - 2004. - №5. - 20 січня 2004 р. - С. 9-10.

Використання інформаційних технологій на уроках фізики // Бібліотека журналу «Фізика в школах України». - Х. : Основа, 2007. - 200 с.

Мендерецкий В.В. Развитие лабораторного практикума по физике на основании новых информационных технологий / В.В. Мендерецький // Инновационные технологии обучения в условиях глобализации рынка образовательных услуг : сборник научных трудов ХІІІ международной научно-мето-

дической конференции. Москва, 27-28 марта 2007 г. - М., 2007. - Вып. 11. - Т. 1. - С. 315-323.

Мендерецький В.В. Інформаційні технології навчання -основа перебудова лабораторного практикуму з фізики / В.В. Мендерецький // Збірник науково-методичних праць «Теорія та методика вивчення природничо-математичних дисциплін». Наукові записки Рівненського державного університету. - Рівне : РВВ РДГУ 2007. - Вип. 10. - С. 61-64.

Методичні рекомендації для вчителів з проблеми оптиміза-ції комп’ютерних технологій у вивченні фізики у 8 класі / укл.: А.Н. Петриця ; наук. ред.: С.П. Величко. - Кіровоград, 2008. - 52 с.

Настільна книга педагога. Посібник для тих, хто хоче бути вчителем-майстером / упорядники: Андрєєва В.М., Григораш В.В. - Х. : Основа, 2006. - 352 с.

Педагог-физик XXI века. Основы формирования профессиональной компетентности : монография / [Атаманчук П.С., Никифоров К.Г., Губанова А.А., Мыслинская Н.Л.]. - Калуга-Каменец-Подольский : изд. КТУ им. К.Э. Циолковского, 2014. - 268 с.

Петросян О.Р. Метод проектів на уроках фізики // Фізика в школах України. - Х. : Основа, 2010. - № 6.

Шут М.І. Застосування до навчання фізики складових сучасного навчального середовища / М.І. Шут // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / гол. ред. М.Т. Мартинюк. - Умань : СПД Жовтий, 2008. - Ч. 2. - С. 306-317.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24