ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПРОЕКТУВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО ПОСІБНИКА НОВОГО ФОРМАТУ

Автор(и)

  • Н. А. Мисліцька Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.215-217

Анотація

У даній статті розглянуті проблеми проектування навчального посібника для вищої школи нового формату. На основі аналізу праць з теорії навчальної книги описано структурні компоненти посібника - текст і позатекстові компоненти, їх функції та нові підходи до їх проектування у зв’язку з новою парадигмою вищої освіти. Розглянуто основні вимоги до конструювання текстової компоненти посібника, зокрема дотримання загальнодидактичних принципів, специфіки навчальної дисципліни, врахування характеристик тексту (логічність викладу матеріалу, складність і трудність тексту, стиль). Детально описано структуру позатекстової компоненти посібника. Запропоновано новий формат посібника - друкований варіант з гіперпосиланнями у вигляді піктограм (введений нами різновид позатекстової компоненти), які є активними в його електронному аналогу і є мультимедійним супроводом різного рівня інтерактивності для ефективної організації навчальної діяльності студентів.

Ключові слова: навчальна книга, навчальний посібник нового формату, проектування навчального посібника, текст, позатекстові компоненти, мультимедійний супровід, навчальна дисципліна, вища освіта, підготовка фахівця.

В данной статье рассмотрены проблемы проектирования учебного пособия для высшей школы нового формата.

На основе анализа работ по теории учебной книги описано структурные компоненты пособия - текст и внетекстовые компоненты, их функции и новые подходы к их проектированию в связи с новой парадигмой высшего образования. Рассмотрены основные требования к конструированию текстовой компоненты пособия, а именно соблюдение общедидактических принципов, специфики учебной дисциплины, учета характеристик тексту (логичность представления материалу, сложность и трудность текста, стиль). Детально описано структуру внетекстовой компоненты пособия. Предложен новый формат пособия - печатный вариант с гиперссылками в виде пиктограмм (введенный нами разновид внетекстового компонента), которые активизируются в его электронном аналоге и является мультимедийным сопровождением разного уровня интерактивности для эффективной организации учебной деятельности студентов.

Ключевые слова: учебная книга, учебное пособие нового формата, проектирование учебного пособия, текст, внетекстовые компоненты, мультимедийное сопровождение, учебная дисциплина, высшее образование, подготовка профессионала.

This article considers the problem of designing an educational tool for high school the new format. Based on the analysis of works on educational theory of the book describes the structural components of the textbook - text and extra-textual components, their functions and new approaches to their design for a new paradigm of higher education. Describes the main requirements to the design of the texts components of the, namely, the observance of the General didactic principles, the specifics of the discipline, taking into account the characteristic of the text (logical presentation of material, the complexity and difficulty of the text, style). Described in detail the structure of extra-textual components of the textbook. Proposed new format of the textbook -a printed version with hyperlinks as thumbnails (the variant extra-textual components), which are activated in its electronic counterparties multimedia support different levels of interactivity for the effective organization of learning activities of students.

Key words: educational books, manuals of the new format, design textbook, text, extra-textual components, multimedia support, academic discipline, higher education, professional training.

Посилання

Зуев Д. Д. Школьный учебник / Дмитрий Дмитриевич Зуев. -М. : Педагогика, 1983. - 240 с.

Хмель Н.Д. Теоретические основы профессиональной подготовки учителя : автореф. дис. ... д-ра пед. наук: спец. : 13.00.04 «Теория и методика профессионального образования» / Надежда Дмитриевна Хмель. - К., 1986. - 46 с.

Шаповаленко С.Г. Учебник в системе средств обучения / С.Г. Шаповаленко // Проблемы школьного учебника. -1976. - Вип. 4. - С. 37-50.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24