ВПЛИВ ПРИНЦИПУ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ НА ПРОЦЕС ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕИ З ФІЗИКИ У СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ КОЛЕДЖІВ

Автор(и)

  • О. В. Сондак Рівненський базовий медичний коледж, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.224-227

Анотація

У статті було доведено, що вплив принципу індивідуалізації на процес формування предметних компетентностей з фізики у студентів є очевидним, оскільки врахування вікових та індивідуальних особливостей студентів дає можливість швидко адаптуватись до вузівських умов і подальшому повноцінному розвиткові, активізуватись в процесі навчання, а також забезпечують інтелектуальний розвиток студента, його мислення, самооцінку, саморефлексію, сформувати в них здатність реалізуватись і застосовувати набуті фізичні знання в житті. Індивідуалізація навчання допомагає організувати навчання, включаючи різноманітні види індивідуальної навчальної діяльності, яка здійснюється на аудиторних та поза аудиторних заняттях з урахуванням індивідуальних особливостей і пізнавальних можливостей студентів під керівництвом викладача або без його безпосередньої участі. Це сприятиме формуванню предметних компетентностей з фізики і розвивати здатність студентів застосовувати свої знання і досягнення в житті.

Ключові слова: індивідуалізація, предметні компетентності, фізика, компетентність, саморозвиток.

В статье было доказано, что влияние принципа индивидуализации на процесс формирования предметных компетентностей по физике у студентов очевидно, поскольку учет возрастных и индивидуальных особенностей студентов дает возможность быстро адаптироваться к вузовских условий и дальнейшему полноценному развитию, активизироваться в процессе обучения, а также обеспечивают интеллектуальное развитие студента, его мышления, самооценку, саморефлексии, сформировать у них способность реализоваться и применять приобретенные физические знания в жизни. Индивидуализация обучения помогает организовать обучение, включая разнообразные виды индивидуальной учебной деятельности, осуществляемой на аудиторных и за аудиторных занятиях с учетом индивидуальных особенностей и познавательных возможностей студентов под руководством преподавателя или без его непосредственного участия. Это будет способствовать формированию предметных компетентностей по физике и развивать способность студентов применять свои знания и достижения в жизни.

Ключевые слова: индивидуализация, предметные компетентности, физика, компетентность, саморазвитие.

In the article it was proved that the effect of the principle of individualization on the development of the subject competencies of physics students is obvious, since consideration of age and individual characteristics of students makes it possible to quickly adapt to the university environment and further comprehensive development, activated in the learning process, and provide intellectual development student, his thinking, self-esteem, self-reflection, the ability to form them implemented and to apply the acquired physical knowledge in life. Individualization training helps organize training, including various types of individual educational activities carried out in class and outside of classroom lessons based on individual characteristics and cognitive abilities of students under the guidance of a teacher or without his direct participation. This will facilitate the formation of subject competencies in physics and develop students’ ability to apply their knowledge and achievements in life.

Key words: individualization, subject competencies, physics, competence, self-development.

Посилання

Атаманчук П.С. Дидактичні особливості формування освітнього середовища з ТЗН : навчально-методичний посібник / П.С. Атаманчук, О.М. Ніколаєв, О.М. Семерня. - Кам’янець-Подільський : ФОП Сисин О.В., 2008. - 76 с.

Компетентностью подход как способ достижения нового качества образования // Материалы для опытно-экспериментальной работь в рамках Концепции модернизации российского образования на период до 2010 года. - Режим доступу: Ьйр://теТоб.йуріоп.ги/агйс1е.азр?ій_зес=3&іб_ТехТ=13

Родигіна І. Дидактичні умови реалізації компетентнісного підходу в навчанні / І. Родигіна // Біологія і хімія в школі. -

- № 3. - С. 7-10.

АкимовМ.К.Индивидуальностьучениковииндивидуальный подход / М.К. Акимов, В.Т. Козлова. - М., 1992.

Загірняк М. Формування основних принципів сучасної вищої технічної освіти / М. Загірняк // Вища освіта України. -

- №2. - С. 74-82.

Пометун О.І. Компетентнісний підхід - найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти / О.І. Пометун // Рідна школа. - 2005. - Січень. - С. 65-69.

Білик В.В. Компетенції і компетентності як нові освітні конструкти / В.В. Білик // Педагогічний дискурс : зб. наук. праць. - 2010. - Вип. 7. - С. 41-45

Богачик М. Компетентнісно-зорієнтоване навчання як проблема педагогічної науки та практики / М. Богачик // Нова педагогічна думка : наук.-метод. журн. - 2010. - № 4. - С. 33-36.

Хуторской А.В. Методика личностно-ориентированного обучения. Как обучать всех по-разному? : [пособ. для учит.] / А.В. Хуторской. - М. : ВЛАДОС-ПРЕСС, 2005. - 383 с.

Володько В.М. Індивідуалізація й диференціація навчання: понятійно-категорійний аналіз / В.М. Володько // Педагогіка і психологія. - 1997. - № 4. - С. 9-17.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24