КОНСТРУЮВАННЯ ЗМІСТУ КУРСУ ФІЗИКИ НА ПРИНЦИПАХ ІНТЕГРАЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • Г. О. Шишкін Бердянський державний педагогічний університет, Uruguay

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.228-230

Анотація

У статті висвітлені основні проблеми формування змісту курсу «Загальна фізика» в умовах інтеграції дисциплін природничо-наукової та фахової підготовки майбутніх учителів фізико-технологічного профілю. Розглядаються принципи впровадження інтегративного навчання в навчальному процес педагогічних університетів та формування інтегрованих знань з фізики у майбутніх фахівців.

Запропонована концепція конструювання змісту курсу фізики за чотирирівневою ієрархічною структурою орієнтує на формування цілісної системи наукових знань та фахово-орієнтованої компетенції випускників. На основі концепцій триєдиної інтеграції навчальних дисциплін та чотирирівневої структури навчального курсу, пропонується модель змістового модуля програми з інтегрованого курсу загальної фізики, яка складається з ядра фундаментальних знань і трьох оболонок. Зміст варіативних оболонок значною мірою залежить від профілю підготовки майбутніх фахівців.

Ключові слова: зміст дисципліни, інтеграція, фізика, навчальний процес, навчальна програма, змістовий модуль.

Статья посвящена проблемам формирования содержания и структуре курса «Общая физика» в условиях интеграции дисциплин естественно-научной и специальной подготовки будущих учителей физико-технологического профиля. Рассматриваются принципы внедрения интегрированного обучения в учебный процесс педагогических университетов и формирование интегрированных знаний по физике у будущих специалистов.

Предлагается концепция конструирования содержания курса физики по четырех уровневой структуре, которая ориентирована на формирование целостной системы научных знаний и профессионально-ориентированной компетенции.

На основе концепции триединой интеграции учебных дисциплин и четырехуровневой структуры учебного курса, предлагается модель содержательного модуля учебной программы интегрированного курса физики, которая состоит из ядра фундаментальных знаний и трех вариативных оболочек. Содержание оболочек зависит от профиля подготовки будущих специалистов.

Ключевые слова: содержание дисциплин, интеграция, физика, учебный процесс, учебная программа, содержательный модуль.

The article is devoted to the problems of formation of the content and structure of the course «General Physics» in the integration of natural science disciplines and specialized training of future teachers of physical-technological profile. The principles of implementation of integrated training in the educational process of pedagogical universities and the formation of an integrated knowledge of the physics of the future specialists.

A concept of designing the course content of physics at the four-level structure, which is focused on the formation of an integrated system of scientific knowledge and professional competence-oriented. Based on the concept of a three-pronged integration of disciplines and a four course structure, content modules, a model curriculum integrated physics course, which consists of a core of basic knowledge and three variation shells.

The content of membranes depends on the profile of training of future specialists.

Key words: maintenance of discipline, integration, physics, educational process, curriculum, meaningful unit.

Посилання

Арцишевська М.Р. Інтеграція змісту освіти : [монографія] / М.Р. Арцишевська, Р.А. Арцишевська. - Луцьк : «Вежа» Волин. нац. ун-ту імені Л. Українки, 2007. - 316 с.

Берулава М.Н. Теоретические основы интеграции образования / М.Н. Берулава. - М. : Совершенство, 1998. - 192 с.

Козловська І.М. Проблеми інтеграції у сучасній професійній освіті: методологія, теорія, практика : [монографія] / І.М. Козловська, Я.М. Кміт [та ін.]; за ред. І.М. Козловської та Я.М. Кміт. - Львів : Сполом, 2004. - 244 с.

Програма навчальної дисципліни «Загальна фізика» для студентів спеціальності 6.010103 - «Технологічна освіта» : [навч. програма] / [укладач. Г.О. Шишкін, А.В. Касперський, О.И. Кучменко]. - Бердянськ : ТОВ «Модем», 2014. - 36 с.

Шишкін Г.О. Методична система формування інтегрованих знань з фізики в процесі підготовки вчителів технологій : [монографія] / Г.О. Шишкін. - Донецьк : Юго-Восток, 2014. - 365 с.

Kaspersky A.V. The problems in the content integration of disciplines in training system of future teachers of technology / A.V. Kaspersky, G.A. Shyshkin // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, III(27), Issue: 51, 2015. - P 13-16.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24