КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ РОЗРОБЛЕННЯ ПІДРУЧНИКІВ З ФІЗИКИ ДЛЯ ОСНОВНОЇ І СТАРШОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Т. М. Засєкіна Інститут педагогіки НАПН України, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.240-244

Анотація

У статті розглядаються концептуальні засади розроблення підручників з фізики для основної (7-9 класи) та для майбутньої профільної (10-11 класи) школи. Визначаються пріоритетні функції підручників, спільні та відмінні ознаки їх структури й методичного апарату залежно від цілей і завдань кожного концентру фізичної освіти й визначальних загальноосвітніх підходів.

Ключові слова: двоконцентрова структура шкільного курсу фізики, функції й методичний апарат підручників з фізики, навчальний комплект.

В статье рассматриваются концептуальные основы разработки учебников по физике для основной (7-9 классы) и для будущей профильной (10-11 классы) школы. Главная проблема, которую мы решаем - это обоснование такой концепции учебников по физике, которая бы одновременно способствовала реализации компетентностного, личностно ориентированного и деятельностного подходов и учитывала двуконцентричность школьного курса физики. То есть установить приоритеты в функциях, общие и отличительные признаки структуры и методического аппарата учебников по физике для основной школы (7-9 классы) и для будущей профильной (10-11 классы) школы.

Ключевые слова: структура двух концентров курса физики, функции и методический аппарат учебников по физике, учебный комплект.

In the article, the conceptual fundamentals of the Physics textbooks design for the secondary school (7th-9th grades) and for the future profession-oriented school (10th—11th grades) are covered. The main problem which is solved by us is the specification of such concept of Physics textbook which would promote the implementation of the competence-based, personality-oriented and activity-based approaches and respond to the double matter of the school Physics course at the same time. In the other words, it is the definition of the priorities in the functions, the common and the different features of the structure and the methodological apparatus of the textbooks on Physics for the secondary school (7tll-9thl grades) and for the future profession-oriented school (10th—11th grades).

Key words: the structure of two consenters of the Physics course, functions and methodological apparatus of a textbook on Physics, academic series

Посилання

Бурда М.І. Компетентнісна орієнтація змісту шкільних підручників з математики / М.І. Бурда // Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць. - К. : Пед. думка, 2014. -Вип. 14. - С. 78-85.

Головко М.В. Становлення системи вимог до шкільного підручника в історії вітчизняної дидактики фізики / М.В. Головко // Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць. - К. : Пед. думка, 2012. - Вип. 12. - С. 71-77.

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www. mon.gov.ua/

Засєкіна Т.М. Розробка підручників з фізики для основної школи на засадах особистісно-орієнтованого, діяльнісного та компетентнісного підходів / Т.М. Засєкіна // Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць. - К. : Пед. думка,

- Вип. 12. - С. 372-376.

Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Фізика. 7-9 класи. - К. : Видавничий дім «Освіта»,

- 32 с.

Непорожня Л.В. Особливості розвитку науково-методичного забезпечення навчання фізики для основної школи з позицій компетентнісного підходу / Л.В. Непорожня // Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць. - К. : Пед. думка, 2013. - Вип. 13. - С. 168-176.

Пометун О.І. Проектування шкільного підручника: вимоги і проблеми / О.І. Пометун, Н.М. Гупан // Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць. - К. : Пед. думка, 2014. -Вип. 14. - С. 564-573.

Топузов О.М. Дидактична прогностика в контексті теоретикометодичного забезпечення створення сучасного підручника / О.М. Топузов // Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць. - К. : Пед. думка, 2014. - Вип. 14. - С. 12-20.

Трубачева С.Е. Трансформація функцій шкільного підручника в умовах компетентнісного підходу / С.Е. Трубачева // Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць. - К. : Пед. думка, 2011. - Вип. 11. - С. 17-22.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24