ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РЕАЛЬНИХ ФІЗИЧНИХ ЛАБОРАТОРНИХ ПРАКТИКУМІВ

Автор(и)

  • А. П. Кудін Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Ukraine
  • А. О. Юрченко Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.248-251

Анотація

Стаття буде цікавою для розробників програмного забезпечення реальних лабораторних практикумів з фізики як у вищих навчальних закладах, так і в школі. В статті проаналізовано різні підходи до визначення терміну «цифрова лабораторія», зроблено огляд найпоширеніших цифрових лабораторій та акцентовано увагу на комплексі цифрової лабораторії FourierEdu. Обґрунтовано потребу у вивченні майбутніми вчителями фізики цифрових фізичних лабораторій та зазначено про актуальність розробки відповідного методичного забезпечення на рівні педагогічного університету та загальноосвітнього навчального закладу. Зазначено позитивні сторони цифрових лабораторій у фізичному експерименті і їх відмінність від віртуальних лабораторій. Показано, що використання сучасних цифрових лабораторій виступає ефективним способом активізації дослідницької діяльності. Описана необхідність ознайомлення майбутніх вчителів фізики з сучасними цифровими лабораторіями.

Ключові слова: цифрова лабораторія, фізичний лабораторний практикум, інформатизація освіти, FourierEdu, програмне забезпечення.

Статья будет интересна разработчикам программного обеспечения реальных лабораторных практикумов по физике как в высших учебных заведениях, так и в школе. В статье проанализированы различные подходы к определению термина «цифровая лаборатория», сделан обзор наиболее распространенных цифровых лабораторий и акцентировано внимание на комплексе цифровой лаборатории FourierEdu. Обоснована необходимость в изучении будущими учителями физики цифровых физических лабораторий и отмечена актуальность разработки соответствующего методического обеспечения на уровне педагогического университета и общеобразовательного учебного заведения. Указаны положительные стороны цифровых лабораторий в физическом эксперименте и их отличие от виртуальных лабораторий. Показано, что использование современных цифровых лабораторий выступает эффективным способом активизации исследовательской деятельности. Описаны необходимости ознакомления будущих учителей физики с современными цифровыми лабораториями.

Ключевые слова: цифровая лаборатория, физический лабораторный практикум, информатизация образования, FourierEdu, программное обеспечение.

The article will be of interest to software developers real laboratory works on physics at the university as well as at school. The article analyzes different approaches to the definition of «digital lab», an overview of the most common digital laboratories and attention is focused on digital laboratory FourierEdu. Substantiates the need for studying digital physical laboratories of the future physics teachers. Mentions the relevance of developing appropriate methodological support at Pedagogical University and school. The specified positive aspects of digital labs in physical experiment. The said difference digital laboratories and of virtual laboratories. It is shown that the use of modern digital laboratory is an effective way to enhance research activities. The necessity of introduction of future physics teachers with modern digital labs.

Key words: digital laboratory, physical laboratory practice, information education, FourierEdu, software.

Посилання

Верховцева М.О. Современные цифровые лаборатории в подготовке студентов физических специальностей педагогического института / М.О. Верховцева, Д.А. Дорохов, О. Л. Трополева // Естественно-математическое образование в современной школе : сборник научных трудов / под общ. ред. М.А. Шаталова. - СПб. : ЛОИРО, 2009. - Вып. 3. -С. 190-194.

Волкова С. А. Недостатки и преимущества применения цифровой лаборатории «AFS» в обучении химии в средней школе / С. А. Волкова, С.О. Пустовит // Международный журнал экспериментального образования. - 2013. - № 4 - С. 70-73.

Горбушин А.Г. Цифровые лаборатории PASCO - новый проектно-деятельностный подход к обучению / А.Г. Горбушин // Zbiôr raportôw naukowych. «Nauka dzis: teoria, me-todologia, praktyka, problematyka». - Warszawa : Wydawca: Sp. z o.o. «Diamond trading tour», 2014. - 96 s.

Жук Ю.О. Організація суб’єктно орієнтованого навчального середовища у дидактичному просторі «віртуальна лабораторія» / Ю.О. Жук // Інформаційні технології і засоби навчання. - К. : ІІТЗН НАПН України, 2010. - № 3 (17).

Заболотний В.Ф. Навчальний фізичний експеримент з використаннямцифрової'лабораторії'Nova5000 [Електронний ресурс] / В.Ф. Заболотний, А.В. Лаврова // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. Сер. педагогічна. - 2013. - Вип. 19. -С. 82-85. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/znpkp_ ped_2013_19_31.pdf

Компанія Relab - российский производитель цифровых лабораторий. [Електронний ресурс] : [Веб-сайт]. Официальный сайт компании Relab. - Режим доступа: http://www.relab. ru/download/Relab.pdf. - Цифровые лаборатории для школ «Relab»

Компьютеризированный эксперимент с использованием системы «COBRA 4» : книга для учителя [Текст] / пер. и адаптация М. А. Петровой - М., 2008. - 155 с.

Наука ХХІ століття: нанотехнології та електронні лабораторії [Електронний ресурс] : [Веб-сайт]. - Рівненська Мала академія наук учнівської молоді. - Режим доступа: http:// man.rv.ua/index.php?id=news_article &tx_ttnews%5Btt_news %5D=168&cHash=cf998f600dec2d3cc3e271b7d5367ec3 (дата звернення 01.06.2015).

Сергиенко Д.И. О новом поколении цифровых лабораторий Эйнштейн / Сергиенко Д.И., Чернышов Д.В. // Сборник трудов XXV Международной конференции «Применение новых технологий в образовании», ИТО-Троицк «Применение инновационных технологий в образовании», 2014

Петриця А. Особливості використання цифрових лабораторій у навчальному фізичному експерименті / А. Петриця // Молодь і ринок. - 2014. - № 6. - С. 44-48.

Петрова М.А. Применение цифровых лабораторий в учебном физическом эксперименте в общеобразовательной школе : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / М.А. Петрова. - М., 2008. - 260 с.

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти» від 13 квітня 2011 р. № 561 - Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/ laws/show/561-2011-%D0%BF

Рустамов Э. Применяемые в бакинских школах новейшие

технологии повышают интерес детей к естественным наукам [Электронный ресурс] / Э. Рустамов. // [Веб-сайт]. -Информационное Агентство «The First News». - Режим доступу: http://www. 1 news.az/society/20150504045619030.html (дата обращения 04.05.2015).

Семеніхіна О.В. Віртуальні лабораторії як інструмент навчальної та наукової діяльності / О.В. Семеніхіна, В.Г. Ша-моня // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - Суми : Вид-во Сум. ДПУ імені А.С. Макаренка, 2011. - №1(11). - С. 341-346.

Указ Президента України «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року» від 25 червня 2013 року №344/2013. - Режим доступа: http://zakon4.rada. gov.ua/laws/show/344/2013

Ханнанов Н.К. Работы компьютеризированного лабораторного практикума по физике с использованием оборудования L-микро / Н.К. Ханнанов, Д.М. Жилин, О.А. Поваляев и др. // Материалы X международной учебно-методической конференции «Современный физический практикум». -Астрахань, 2008. - С. 258-259.

Цифровая лаборатория Архимед 4.0: Физика [Электронный ресурс] : [Веб-сайт]. - Институт новых технологий. - Режим доступа: http://www.int-edu.ru/object.php?m1=3&m2=2&id=1004 (дата обращения 02.04.2015).

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24