СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ В КОНТЕКСТІ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ДО ОСВІТИ

Автор(и)

  • О. І. Ляшенко Національна академія педагогічних наук України, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.255-256

Анотація

У статті висвітлено проблеми, пов’язані з комплексною реалізацією в навчанні фізики діяльнісного, компетентнісного і особистісно орієнтованого підходів до освіти. Пропонується розглядати ці три підходи до навчання фізики на інтеграційній основі, яка позначається на проектуванні результатів навчальної діяльності учнів, конструюванні змісту освіти, виборі форм організації навчального процесу, використанні технологій навчання. За таких умов мета навчання фізики трансформується з процесуальної ролі навчального предмета на його результативну складову - розвиток особистості, формування наукового світогляду й відповідного стилю мислення, оволодіння компетентностями, усвідомлення цінностей тощо. Із системи засвоєних знань фізика перетворюється на метод пізнання, яким повинні оволодіти всі учні для успішної життєдіяльності людини.

Ключові слова: компетентнісний підхід, проблеми навчання фізики, зміст фізичної освіти.

В статье освещены проблемы, связанные с комплексной реализацией в обучении физики деятельностного, ком-петентностного и личностно ориентированного подходов к образованию. Предлагается рассматривать эти три подхода к обучению физики на интеграционной основе, которая сказывается на проектировании результатов учебной деятельности учащихся, конструировании содержания образования, вы

боре форм организации учебного процесса, использовании технологий обучения. При таких условиях цель обучения физике трансформируется с процессуальной роли учебного предмета на его результативную составляющую - развитие личности, формирование научного мировоззрения и соответствующего стиля мышления, овладения компетенциями, осознание ценностей. Из системы усвоенных знаний физика превращается в метод познания, которым должны овладеть все ученики для успешной жизнедеятельности человека.

Ключевые слова: компетентностный подход, проблемы обучения физике, содержание физического образования.

The article highlights the problems associated with the implementation of a comprehensive training in the physics of
the activity, competence and personality-oriented approach to education. It is proposed to consider these three approaches to teaching physics on the basis of integration, which affects the design of learning outcomes of students, the construction of the content of education, the choice of forms of organization of educational process, the use of technologies for learning. Under such conditions, the goal of teaching physics transformed from the proccessual role of the subject to its productive component - personality development, the formation of a scientific world outlook and the appropriate way of thinking, mastery of competencies, awareness of values. From the lessons of physics knowledge is transformed into a method of discovery that all students need to master for successful human life.

Key words: competence approach, the problem of teaching physics, physical education content.

Посилання

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 [Електронний ресурс]. - Режим доступу: Ьйр://топ^оу.иа/сопіепі/Освіта/ post-derzh-stan-(1).pdf

Про зміст загальної середньої освіти : науково-аналітична доповідь / за заг. ред. В.Г. Кременя [Електронний ресурс]. -К. : НАПН України, 2015. - 118 с. - Режим доступу: http:// www.naps.gov.ua/ua/activities/publications/

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24