УМОВИ ЕФЕКТИВНОГО ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

Автор(и)

  • І. В. Семенишена Подільський державний аграрно-технічний університет, Ukraine
  • І. Д. Гарасимчук Подільський державний аграрно-технічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.265-269

Анотація

У статті представлено підхід до розв’язання умов ефективного використання комп’ютерної техніки у навчанні математики у вищому навчальному закладі. Розглянуті питання, пов’язані з використанням інноваційних інформаційних технологій у навчанні математичних дисциплін, зокрема вільно поширюваних web-орієнтованих систем комп’ютерної математики і технологій мобільного навчання математики. Порушено методичні основи застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій навчання вищої математики студентів вищих навчальних закладів. Показана роль системи комп’ютерної математики у процесі активізації пізнавальної діяльності студентів та інтенсифікації навчального процесу з вищої математики, виокремлено її переваги над іншими технологіями навчання.

Стрімкий науково-технічний прогрес, суцільна інформатизація та комп’ютеризація суспільства, виникнення нових технологій виробництва, розвиток інформаційно-комунікаційних технологій потребують висококваліфікованих фахівців, які можуть швидко адаптуватися до нових умов на виробництві та на світовому ринку праці.

Ключові слова: інформаційні технології навчання, дослідження, комп’ютерне навчання, стрімкий науково-технічний прогрес, кваліфікований фахівець, математичні дисципліни, web- орієнтовані системи комп’ютерної математики, мобільні математичні середовища, система комп’ютерної математики.

 

В статье представлены подход к решению условий эффективного использования компьютерной техники в обучении математике в вузе. Рассмотрены вопросы, связанные с использованием инновационных информационных техноло-
гий в обучении математическим дисциплинам, в том числе свободно распространяемых web-ориентированных систем компьютерной математики и технологий мобильного обучения математике. Рассмотрено методические основы применения современных информационно-коммуникационных технологий обучения высшей математике студентов высших учебных заведений. Показана роль системы компьютерной математики в процессе активизации познавательной деятельности студентов и интенсификации учебного процесса по высшей математике, выделены ее преимущества перед другими технологиями обучения.

Стремительный научно-технический прогресс, сплошная информатизация и компьютеризация общества, возникновения новых технологий производства, развитие информационно-коммуникационных технологий требуют высококвалифицированных специалистов, которые могут быстро адаптироваться к новым условиям на производстве и на мировом рынке труда.

Ключевые слова: информационные технологии обучения, исследования, компьютерное обучение, стремительный научно-технический прогресс, квалифицированный специалист, математические дисциплины, web- ориентированные системы компьютерной математики, мобильные математические среды, система компьютерной математики.

It is represented in the article the approach to the decision of the effective conditions of the usage of the computer technologies in teaching mathematics in Higher Education Establishment. Considered issues related to the use of innovation information technology in learning mathematics, particularly open source web-oriented computer system and mobile technology learning mathematics. The article deals with the methodological foundations of application of modern information and communication technology of learning higher mathematics of university students. The role of computer mathematics in the students’ cognitive activity and the intensification of educational process in higher mathematics are discussed, its advantages over other technologies education are highlighted.

Fast moving scientific and technical progress, all-round informatization ands computerazation of our society, the appearing of new technologies works, the developmentr of ociable technlo-gies reguire qualified specialists. They must quickly adapt to new conditions on works and on job sociable placement.

Key words: teaching information technologies, the

Посилання

Алексеев Е.Р. Scilab: Решение инженерных и математических задач / Алексеев Е.Р., Чеснокова О.В., Рудченко Е.А. -М. : ALT Linux; Бином. Лаборатория знаний, 2008. - 260 с. -Режим доступу: http://docs.altlinux.org/books/2008/altlibrary-scilab-20090409.pdf.

Васильченко І. Сучасна математика та її викладання / І. Васильченко // Вища школа. - 2001. - №6. - С. 33-37.

Гриценчук О. О. Досвід і напрями діяльності інформаційної освітянської мережі ЮНЕСКО для розвитку освітніх процесів України / О.О. Гриценчук // Засоби і технології єдиного інформаційного освітнього простору. - К. : Атіка, 2004. - С. 199-203.

Житников В. Компьютеры, математика и свобода / В. Житников. - Режим доступу: http://www.computerra.ru/ gid/266002

Некрашевич В.В. Математичні проблеми XXI століття / В.В. Некрашевич, В.І. Сущанський // У світі математики. -2011. - Т. 7. - Вип. 1. - С. 6-11.

Триус Ю.В. Інноваційно-комунікаційні технології навчання математики / Ю.В. Триус, М.Л. Бакланова // Матеріали IV Всеукраїнської конференції молодих науковців Черкаси, квітень 2010 р. - Черкаси, 2010. - Ч. 2. - С. 68-69.

Чичкарёв Е.А. Компьютерная математика с Maxima : руководство для школьников и студентов / Е.А. Чичкарёв. -Режим доступу: http://www.altlinux.org/Books:Maxima (http:// git.altlinux.org/people/bertis/public/?p=books.MaximaBook. git;a=blob;f=book_new_style.pdf).

Указ Президента України Про Національну доктрину розвитку освіти від 17 квітня 2002 року. № 347/2002 // Офіційний вісник України. - 2002. - № 16. - С. 15.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24