МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ВЕБ-ЗАСТОСУНКІВ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ВІРТУАЛЬНИХ ДОШОК У НАВЧАННІ АСТРОНОМІЇ

Автор(и)

  • О. А. Смалько Кам ’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.275-280

Анотація

Стаття присвячена обґрунтуванню можливості вивчення окремих тем шкільного курсу астрономії з використанням веб-застосунків, орієнтованих на створення віртуальних дошок або інтерактивних плакатів, що можуть застосовуватись у навчанні для організації групової роботи учнів з тематичними матеріалами. У роботі наводяться приклади деяких популярних веб-сервісів, призначених для організації онлайн-дошок, аналізуються їх функціональні можливості; демонструються ілюстрації, на яких зображено створені за допомогою подібних сервісів веб 2.0 віртуальних дошок з корисними довідковими матеріалами астрономічного змісту. Також пропонуються рекомендації щодо вибору з усього переліку наявних веб-застосунків даного призначення тих, які є найкращими 8аа8-рішеннями для супроводу вивчення шкільної астрономії.

Ключові слова: сервіс веб 2.0, 8аа8-сервіс, веб-застосунок, віртуальна дошка, онлайн-дошка, інтерактивний плакат, групова робота, колаборативне навчання, кооперативне навчання.

Статья посвящена обоснованию возможности изучения отдельных тем школьного курса астрономии с использованием веб-приложений, ориентированных на создание виртуальных досок или интерактивных плакатов, которые могут применяться в обучении для организации групповой работы учащихся с тематическими материалами. В работе приводятся примеры некоторых популярных сервисов, предназначенных для организации онлайн-досок, анализируются их функциональные возможности; демонстрируются иллюстрации, на которых изображены созданные с помощью подобных сервисов веб 2.0 виртуальные доски с полезными справочными материалами астрономического содержания. Также предлагаются рекомендации относительно выбора со всего перечня существующих веб-приложений данного назначения тех, которые являются лучшими 8аа8-решениями для сопровождения изучения школьной астрономии.

Ключевые слова: сервис веб 2.0, 8аа8-сервис, вебприложение, виртуальная доска, онлайн-доска, интерактивный плакат, групповая работа, колаборативное обучение, кооперативное обучение.

he article is devoted to substantiation possibility of studying the some examples of high-school astronomy topics using web applications, through which it is possible to create virtual whiteboards or interactive posters, which can be used in training for group work of students with thematic material. In this paper we present some examples of popular services designed to organize online whiteboards, analyzes their functionality; and we 

demonstrate illustrations, which are represent the created by using Web 2.0 virtual whiteboards with the useful resource materials on astronomy education. Also we offer advice on choosing from the full range of existing web applications that purpose those, which are the best SaaS-solutions to support the study of high-school astronomy.
Key words: Web 2.0, SaaS, web application, virtual whiteboard, online whiteboard, interactive poster, group work, collaborative learning, cooperative learning.

Посилання

Навчальні програми для 1011 класів загальноосвітніх на-

вчальних закладів. Астрономія. - Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/ zagalna-serednya/navchalni-prog-ramy.html. - Назва з екрану.

Онлайн-дошка як засіб візуалі- зації та організації колективної роботи учнів. - Режим доступу: http://onlinedoska.blogspot. com. - Назва з екрану.

Web 2.0: Cool Tools for Schools.

Collaborative Tools. - Режим доступу: http://cooltoolsfor-schools.wikispaces.com/Col-laborative+Tools. - Назва з

екрану.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24