НАВЧАЛЬНИМ ПРОГРАМНИМ ЗАСІБ З ФІЗИКИ ЯК ЗОВНІШНІМ РЕСУРС АКТИВІЗАЦІЇ ПОТЕНЦІАЛЬНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ ПІД ЧАС РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Автор(и)

  • Л. П. Суховірська Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.285-288

Анотація

У статті розглядається навчальний програмний засіб з фізики «Електродинаміка», який є структурним компонентом методики ресурсно-диференційованого підходу навчання фізики в загальноосвітніх навчальних закладах. Він виступає зовнішнім ресурсом активізації потенціальних внутрішніх ресурсів особистості при розв’язуванні задач з фізики. Можливість задіяння потенціальних ресурсів може бути реалізована організацією навчального заняття «для кожного учня», при якій здійснюється підбір видів діяльності, форм, методів, оптимальних для кожного учня і забезпечується можливість задіяння його потенціальних ресурсів протягом усього навчального заняття. Спеціально створені НПЗ дозволяють реалізувати ідеї самонавчання й відпрацювання найважливіших професійних умінь в умовах масового навчання. При роботі з програмним засобом учень самостійно вибирає тематику, режим роботи, задачі, а також отримує інформацію про допущені помилки.

Ключові слова: ресурсно-диференційований підхід, інформаційно-комунікаційні технології, навчальний програмний засіб з фізики, внутрішні потенціальні ресурси, фізична задача, електродинаміка.

В статье рассматривается учебное программное средство по физике «Электродинамика», которое является структурным компонентом методики ресурсно 

дифференцированного подхода обучения физике в общеобразовательных учебных заведениях. Оно выступает внешним ресурсом активизации потенциальных внутренних ресурсов личности при решении задач по физике. Возможность задействования потенциальных ресурсов может быть реализована организацией учебного занятия «для каждого ученика», при которой осуществляется подбор видов деятельности, форм, методов, оптимальных для каждого ученика и обеспечивается возможность задействования его потенциальных ресурсов в течение всего учебного занятия. Специально созданные НПЗ позволяют реализовать идеи самообучения и отработки важнейших профессиональных умений в условиях массового обучения. При работе с программным средством ученик самостоятельно выбирает тематику, режим работы, задачи, а также получает информацию о допущенных ошибках.

Ключевые слова: ресурсно-дифференцированный подход, информационно-коммуникационные технологии, учебное программное средство по физике, внутренние потенциальные ресурсы, физическая задача, электродинамика.

The article discusses an educational software tool in physics «Electrodynamics», which is a structural component of the methodology of the resource-based approach of teaching physics in secondary schools. It acts as an external resource activation potential internal resources of the individual in solving exercises in physics. The possibility of engaging with potential resources can be realized by organizing training sessions «for each student» when it comes to the selection of activities, forms, methods, optimal for each student and allows mobilization of potential resources during all training sessions. Specially designed refineries allow you to implement the ideas of self-study and review essential skills in the conditions of mass education. When working with a software tool, the student chooses the subject, the mode of operation, tasks, and also receives information about mistakes.

Key words: resource-differentiated approach, information and communication technologies, educational software tool in physics, the internal potential resources, physical problem, electro dynamics.

Посилання

Задорожна О.В. Дидактичний матеріал для проведення занять з фізики у вищих навчальних закладах авіаційного профілю на базі педагогічного програмного засобу «Фізика. Механіка» : [методичний посібник] / О.В. Задорожна, С.П. Величко. - Кіровоград : ПП «Ексклюзив-Систем», 2013. - 117 с.

Садовий М.І. Вибранні питання загальної методики навчання фізики : навчальний посібник [для студ. ф.-м. фак. вищ. пед. навч. закл.] / М.І. Садовий, В.П. Вовкотруб, О.М. Трифонова. - Кіровоград : ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2013. - 252 с.

Суховірська Л.П. Основи ресурсно-диференційованого підходу в працях Василя Олександровича Сухомлинського / Л.П. Суховірська // Наукові записки. - Серія: Педагогічні науки. - Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2013. - № 123. - Т. ІІ. - С. 332-335.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24